  • 31. Data: 2012-04-23 16:47:31
    Temat: Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 23.04.2012 16:22, McGayver wrote:

    > Ja też, ale teoretycy nie rozumieją tego że taka przydomowa elektrownia
    > ma nie hałasować.

    Tu nawet nie o hałas chodzi - polecam filmik z kręceniem prądnicą i
    trochę wyobraźni jak by to wyglądało z alternatorem.

    > Stronka fajna, tylko widzę że w prądnicy użyto magnesów za jakieś ponad
    > 3tyś.zł.

    ZTCW to nie - magnesy zamawiał bezpośrednio u producenta.

    > Może w ameryce magnesy są tanie, u nas są drogie wiec ja kombinuję
    > zmodyfikowaną amerykankę bez magnesów

    Na miedź nie urobisz.

    Mirek.

  • 32. Data: 2012-04-23 16:57:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "McGayver" napisał w wiadomości
    "Mirek" napisał:
    >Ja też, ale teoretycy nie rozumieją tego że taka przydomowa
    >elektrownia ma nie hałasować.

    Alternator az tak bardzo nie halasuje.

    >Stronka fajna, tylko widzę że w prądnicy użyto magnesów za jakieś
    >ponad 3tyś.zł. Może w ameryce magnesy są tanie, u nas są drogie wiec
    >ja kombinuję

    Zawsze mozesz elektromagnesow uzyc ... ale miedz tez droga :-)

    >zmodyfikowaną amerykankę bez magnesów i ze wstępnych obliczeń wynika
    >że gdyby udało mi się uzyskać indukcję w szczelinie 3T to już by mi
    >wszystko pasowało, czyli dalej kombinuję nad uzyskaniem tych 3-5T.

    Nie kombinuj, nie uda sie.

    Poza tym autor powyzszej strony jakos nie podal mocy uzyskanej ze
    swojego projektu, a szkoda, bo z uwagi na brak rdzeni w cewkach ciekaw
    jestem ile mu wyszlo. Indukcja 0.03T i mocy 0,0nic ?

    To wyglada ciekawie
    http://www.youtube.com/watch?v=gYjZv1KtbIM

    J.

  • 33. Data: 2012-04-23 18:44:36
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-04-2012 o 16:22:08 McGayver <g...@t...aol.com> napisał(a):

    > Ja też, ale teoretycy nie rozumieją tego że taka przydomowa elektrownia
    > ma nie hałasować.
    > Stronka fajna, tylko widzę że w prądnicy użyto magnesów za jakieś ponad
    > 3tyś.zł.
    Straszna krowa a nie prądnica, tu masz mniejszą i z pomiarami mocy jaką
    daje
    http://spiritusmovens.blogspot.com/search/label/ELEK
    TROWNIA%20WIATROWA

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 34. Data: 2012-04-23 22:52:50
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Mon, 23 Apr 2012 16:22:08 +0200, McGayver <g...@t...aol.com> napisał:

> [...]
    > Stal nie może przekroczyć 1,5T i chyba tylko z tym będzie problem, no i
    > jakoś nie mogę w necie znaleźć charakterystyki magnesowania stali.

    Mozesz uzyc macierzy Halbacha, ale 3 T to raczej nie uzyskasz.
    Prawde powiedziawszy to juz z tej 1 T bym sie cieszyl na neodymach (takie pole
    rzedu 1.1T jest tuz przy powierzchni, potem szybko spada).
    Generalnie w domowych warunkach to powyzej 1T ciagle trudno jest uzyskac.

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 35. Data: 2012-04-24 13:14:01
    Od: "McGayver" <g...@t...aol.com>

    "J.F" napisał:
    > Alternator az tak bardzo nie halasuje.

    nie wiem jak silnik elektryczny przy kilku tysiącach obrotów na minute może
    nie hałasować a zwłaszcza taki tani ze złomu, w życiu takiego nie
    hałasującego nie widziałem, te silniki po prostu wyją niemiłosiernie, ale
    alternatora bez silnika spalinowego nie odpalałem.

    > Zawsze mozesz elektromagnesow uzyc ... ale miedz tez droga :-)

    Właśnie w tym kierunku kombinuję, a miedź jest znacznie tańsza niż magnesy
    neodymowe, w silnikach i prądnicach nikt już raczej magnesów nie stosuje,
    pewnie dlatego.

    > Nie kombinuj, nie uda sie.

    Oj nie dołuj tak i nie odbieraj resztek nadziej!
    Właśnie dochodzę do tego że się nie da, ale jakaś nadzieja zawsze pozostaje,
    kluczową bariera jest maksymalna indukcja rdzenia elektromagnesu, niestety
    stal ma coś 1,5T, jakaś stal prądnicowa podobno 2T i chyba nic lepszego nie
    da się znaleźć a szkoda:(

    > Poza tym autor powyzszej strony jakos nie podal mocy uzyskanej ze swojego
    > projektu, a szkoda, bo z uwagi na brak rdzeni w cewkach ciekaw jestem ile
    > mu wyszlo. Indukcja 0.03T i mocy 0,0nic ?

    Mocy podawać nie musiał, widać ją z powierzchni turbiny, a moc można by
    spokojnie policzyć jak by się znało prędkości obrotowe turbiny dla danej
    prędkości wiatru. Co do indukcji na magnesach neodymowych to ci mówię ze ta
    ma w szczelinie 0.9T a jedna tesla to jest praktyczny szczyt możliwości,
    więc ta prądnica jest na jakieś kilowaty, no ale jest strasznie wielka to i
    nic dziwnego.

    > To wyglada ciekawie
    > http://www.youtube.com/watch?v=gYjZv1KtbIM

    To na tym filmie to jakaś ściema, waży 50 kg i deklaruje że ma 1,5kW a ledwo
    żaróweczkę 60W potrafi zaświecić!

  • 36. Data: 2012-04-24 13:18:53
    Od: "McGayver" <g...@t...aol.com>

    "Mirek" napisał:
    > magnesy zamawiał bezpośrednio u producenta.

    U producenta czyli magnesy kupowałeś bezpośrednio z chin?
    Ile takie magnesy u producenta kosztują? Bo u sprzedawcy taki jeden magnesik
    z tej prądnicy chodzi po 30zł + koszty przesyłki.
    A za 3 tysiące to ja mogę kupić jakieś 50 kilo miedzi!!!

  • 37. Data: 2012-04-24 13:50:35
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik McGayver napisał:
    > "J.F" napisał:
    [..]

    > Właśnie w tym kierunku kombinuję, a miedź jest znacznie tańsza niż
    > magnesy neodymowe, w silnikach i prądnicach nikt już raczej magnesów nie
    > stosuje, pewnie dlatego.

    Hmmm.. jeżdżę samochodem który w silnikach elektrycznych ma magnesy
    neodymowe, jeden ma jakieś 30kW, drugi 10kW. Nowszy model ma już 60kW.

    > Mocy podawać nie musiał, widać ją z powierzchni turbiny, a moc można by
    > spokojnie policzyć jak by się znało prędkości obrotowe turbiny dla danej

    Oddziel moc dostępną na łopatach od mocy z tych łopat odebranej.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 38. Data: 2012-04-24 13:52:20
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > magnesik z tej prądnicy chodzi po 30zł + koszty przesyłki.
    > A za 3 tysiące to ja mogę kupić jakieś 50 kilo miedzi!!!

    http://www.alibaba.com/trade/search?SearchText=neody
    mium+magnet&Country=&IndexArea=product_en&fsb=y

    Nie bądź leniwy

  • 39. Data: 2012-04-24 13:57:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    "J.F" napisał:
> [...]
    >elektromagnesu, niestety stal ma coś 1,5T, jakaś stal prądnicowa
    >podobno 2T i chyba nic lepszego nie da się znaleźć a szkoda:(

    No widzisz - a dostales wiedze w skrocie :-)

    >Mocy podawać nie musiał, widać ją z powierzchni turbiny, a moc można
    >by spokojnie policzyć jak by się znało prędkości obrotowe turbiny dla
    >danej prędkości wiatru.

    Sama powierzchnia i wiatrem zarowki nie zaswiecisz.

    >Co do indukcji na magnesach neodymowych to ci mówię ze ta ma w
    >szczelinie 0.9T a jedna tesla to jest praktyczny szczyt możliwości,

    A w jakiej szczelinie ? bo tu masz szczeline jakies 10mm, i pole
    absolutnie nie bedzie 0.9T, a i w 0.1T watpie.

    >więc ta prądnica jest na jakieś kilowaty, no ale jest strasznie
    >wielka to i nic dziwnego.

    Watpie w te kilowaty.

    >To na tym filmie to jakaś ściema, waży 50 kg i deklaruje że ma 1,5kW
    >a ledwo żaróweczkę 60W potrafi zaświecić!

    A ty myslisz ze masz w rece 1.5kW ?
    Wlasnie to ze potrafi zarowke zaswiecic przy powolnym recznym kreceniu
    zacheca do myslenia ze naprawde ma 1.5kW jak sie troche szybciej
    zakreci.

    Poza tym konstrukcje ma prawidlowa, taka jak dopracowana przez lata
    dla urzadzen, a nie jakis poroniony wynalazek ze szczelina na
    centymetry.

    J.

  • 40. Data: 2012-04-24 14:52:43
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 24.04.2012 13:57, J.F wrote:

    > Wlasnie to ze potrafi zarowke zaswiecic przy powolnym recznym kreceniu
    > zacheca do myslenia ze naprawde ma 1.5kW jak sie troche szybciej zakreci.

    A konstrukcja mojego kolegi to niby nie?
    Zobacz filmik:
    http://wiatrak.xlx.pl/mala%20elektrownia%20wiatrowa_
    pliki/mov03928.mpg
    Co do mocy - nie chcę strzelać (jak się dowiem to napiszę), ale ZTCW
    jest plan żeby powiększyć łopaty... chyba daje to do myślenia?

    > Poza tym konstrukcje ma prawidlowa, taka jak dopracowana przez lata dla
    > urzadzen, a nie jakis poroniony wynalazek ze szczelina na centymetry.

    Nie taki poroniony skoro szeroko stosowany. Z resztą do amerykanki
    spokojnie można dać rdzenie - nie robi się tego celowo.

    Mirek.