    From: "McGayver" <g...@t...aol.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej
    Date: Tue, 24 Apr 2012 13:14:01 +0200

    "J.F" napisał:
    > Alternator az tak bardzo nie halasuje.

    nie wiem jak silnik elektryczny przy kilku tysiącach obrotów na minute może
    nie hałasować a zwłaszcza taki tani ze złomu, w życiu takiego nie
    hałasującego nie widziałem, te silniki po prostu wyją niemiłosiernie, ale
    alternatora bez silnika spalinowego nie odpalałem.

    > Zawsze mozesz elektromagnesow uzyc ... ale miedz tez droga :-)

    Właśnie w tym kierunku kombinuję, a miedź jest znacznie tańsza niż magnesy
    neodymowe, w silnikach i prądnicach nikt już raczej magnesów nie stosuje,
    pewnie dlatego.

    > Nie kombinuj, nie uda sie.

    Oj nie dołuj tak i nie odbieraj resztek nadziej!
    Właśnie dochodzę do tego że się nie da, ale jakaś nadzieja zawsze pozostaje,
    kluczową bariera jest maksymalna indukcja rdzenia elektromagnesu, niestety
    stal ma coś 1,5T, jakaś stal prądnicowa podobno 2T i chyba nic lepszego nie
    da się znaleźć a szkoda:(

    > Poza tym autor powyzszej strony jakos nie podal mocy uzyskanej ze swojego
    > projektu, a szkoda, bo z uwagi na brak rdzeni w cewkach ciekaw jestem ile
    > mu wyszlo. Indukcja 0.03T i mocy 0,0nic ?

    Mocy podawać nie musiał, widać ją z powierzchni turbiny, a moc można by
    spokojnie policzyć jak by się znało prędkości obrotowe turbiny dla danej
    prędkości wiatru. Co do indukcji na magnesach neodymowych to ci mówię ze ta
    ma w szczelinie 0.9T a jedna tesla to jest praktyczny szczyt możliwości,
    więc ta prądnica jest na jakieś kilowaty, no ale jest strasznie wielka to i
    nic dziwnego.

    > To wyglada ciekawie
    > http://www.youtube.com/watch?v=gYjZv1KtbIM

    To na tym filmie to jakaś ściema, waży 50 kg i deklaruje że ma 1,5kW a ledwo
    żaróweczkę 60W potrafi zaświecić!