    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej
    Date: Sat, 7 Apr 2012 10:39:32 +0200

    Dnia Fri, 6 Apr 2012 22:45:30 +0200, McGayver napisał(a):
    > Natomiast co do wydajności mocy z metra kwadratowego turbiny to znajduję
    > informację około 100W/m^2 przy prędkości wiatru 10m/s.
    > Oglądając gotowe komercyjne turbiny do kupienia za ogromne pieniądze byłem w
    > szoku przeliczając ich wydajność mocy z metra kwadratowego turbiny bo oni
    > podają wartości 5-10 razy większe i nie wiem czy to prawda czy chwyt
    > marketingowy:)

    To ktos liczyl - w takich warunkach przez 1m^2 przeplywa w sekunde ~13kg
    powietrza o predkosci 10m/s, czyli energii kinetycznej 650J.

    Moc uzyskiwana bierze sie ze zwolnienia tego powietrza, ale przeciez nie do
    zera, ani chyba nawet do polowy, bo przeciez ile wplynelo do turbiny tyle
    musi wyplynac. Wiec te 100W to chyba dosc dobry przelicznik, moze 200, ale
    500 to juz raczej nie ..

    moze oni wieksza predkosc wiatru zakladaja (wyzsze sa ?) albo liczysz
    maksymalna moc, przy lekkim huraganie :-)

    tak jak w turbinach parowych - turbina ma sprawnosc 90% ... sprawnosci
    idealnego silnika Carnota pracujacego przy tych parametrach, ktory to ma
    40% ..

    J.