    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Prad z wiatrakow 2
    <52b5e74b$0$2378$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 21 Dec 2013 20:39:33 +0100

    mk napisało:

    > Budowa tej elektrowni "wiadrowej" (link do Google Maps):
    > http://goo.gl/maps/fozNv
    >
    > (200 wiader) kosztowała 69 mln USD, ale ile jedno wiadro kosztuje
    > nie znalazłem.

    No to 345 tysięcy na wiadro przelicznikowe. Do *przechowania* (a nie
    do produkcji) 25 kWh. Załóżmy, że przechowuje prąd brany za darmo,
    a potem sprzedaje po 10 centów za kilo. I że robi dwa cykle na dobę
    (na więcej szczytów i dołków nie należy liczyć). No to pięć dolców
    zarobi. Na zwrtot trzeba poczekać 190 lat.

    > Budowa tejże elektrowni doprowadziła firmę Beacon Power w zasadzie
    > do bankructwa (ale znalazł się inwestor i zabawa trwa tj. mają
    > budować (już budują?) kolejną).

    My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie -- mówimy -- to nasze, przez
    nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa
    się przyczepić.

    > Źródło:
    > [1] http://www.reuters.com/article/2012/02/06/beacon-idU
    SL2E8D6G5620120206