  • Data: 2013-12-21 20:19:55
    Temat: Re: Prad z wiatrakow
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-21 12:22, Wojtek Borczyk pisze:

    > Ja tam nie jestem żadnym specjalistą od tych spraw, ale żyję już na tym
    > świecie od prawie pół wieku i od kiedy tylko siegnę pamięcią, to zawsze
    > straszono nas, że paliwa kopalne są "na wyczerpaniu" i że wystarczy ich
    > conajwyżej na najbliższych kilkanaście, no, może dwadzieścia kilka lat.
    > W tym czasie zużycie energii pochodzącej z tych paliw (a co za tym idzie
    > ich wydobycie) zwiekszyło się wielokrotnie, a mimo to jakoś nie zanosi
    > się na to, żeby w realnej przyszłości miało ich nagle zabraknąć. Kto
    > więc tu, używając dość łagodneego określenia, wciąż puszcza wodze fantazji?

    No to może podaj źródła tych straszeń. Bo tak gadać to każdy potrafi.
    Poproszę o konkrety.

    I może poczytaj trochę na temat peak-oil

    http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil

    Zobacz, że w USA dokładnie to się stało. Powiesz zapewne, że będą nowe
    odkrycia ropy .... prawda, tylko ich na razie nie ma i musimy
    wygrzebywać ropę z piasków bitumicznych czy z łupków.

    Dlatego spytam się ponownie: poproszę o źródło na podstawie którego
    Polska ma węgla na 500lat.

    Peak-oil nie oznacza, że ropa się kończy. Peak oil oznacza, że jesteśmy
    na szczycie wydobycia i pozostało nam do wydobycia dokładnie tyle ropy,
    ile wydobyliśmy do tej pory.

    A kombatanckie bzdury na temat tego, coto nie słyszałeś w młodości, to
    możesz sobie wsadzić.

    M.