    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Prad z wiatrakow
    <149ipf8zw5a69$.hxgzvf12hxl8.dlg@40tude.net>
    Date: Mon, 16 Dec 2013 20:07:10 +0100

    Pan J.F. napisał:

    > Hm, a ja tam widze np cos takiego:
    > http://uzdrowisko.um.skierniewice.pl/?page_id=824
    > http://www.it.gdz.pl/solanki
    >
    > Czysta solanka.
    > I zimna. Nawet z 70C trudno elektrownie wykrzesac.

    To spostrzeżenie w związku z czym? Słone wody też bywają, ale ewenementem
    są własnie takie jak ta z Poddębic, nie tak znowu rzadkie w Polsce.
    Nawet jak solanka, to właśnie czysta, nie jakiś "Mendelejew". Słono jest
    choćby w Toruniu (180g/l), ale wymienniki dają radę. A przetacza się tam
    360 metrów na godzinę, z tego co pamiętam.

    > To jakie tam cisnienie bylo ?

    Jest. Takie, jak wynika z hydrostatyki i różnicy wysokości w stosunku do
    Myślenickich Turni, gdzie pokład jest zasilany. Czyli ponad 70 atmosfer.

    > Stal przeciez i tysiace at wytrzymuje.

    Wszystko może wytrzymać tysiące atmosfer. Ale chodzi o to, by wytrzymała
    cienka blacha w wymienniku.

    > Przeciez nie wszyscy sa z siekierskiego obwodu.

    Cóż zrobieć, skoro większośc polityków jest tępa jak siekiera do rąbania
    cukru. To oczywiste bzdury, ale oni potrafią wygadywać jeszcze gorsze.

    --
    Jarek