eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrąd silnika a obciążenie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 1. Data: 2009-11-12 15:30:24
    Temat: Prąd silnika a obciążenie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Witam.
    Jaki silnik najwygodniej zastosować w przekładni aby uzyskać na jej wyjściu
    600 obr/min (+/- 50%) i moment nie mniejszy niż 20 Nm.
    Założenie jest takie, że przy obrotach prawych ma się wyłączyć przy
    osiągnięciu momentu około 20 Nm. Musi być możliwość ustawienia tego momentu
    gdyby te 20 Nm było za mało.
    Przy lewych obrotach moment ma być maksymalny. Może być zabezpieczenie gdyby
    silnik nie ruszył z powodu zbyt dużego obciążenia.
    Tak ogólnie chodzi o urządzenie które będzie dokręcać śrubę z momentem 20-50
    Nm i ją odkręcać. urządzenie stacjonarne.
    Jaki silnik najlepiej się sprawdzi w tym zastosowaniu? Komutatorowy,
    indukcyjny, krokowy?
    I jak rozwiązoć pomiar prądu aby na wyjściu otrzymać sygnał do wyłączenia
    silnika.
    Najlepszy jakiś gotowiec. Lub jakaś rada jak to prosto rozwiązać.

    Robert


  • 2. Data: 2009-11-12 16:20:48
    Temat: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Tak ogólnie chodzi o urządzenie które będzie dokręcać śrubę
    > z momentem 20-50 Nm i ją odkręcać. urządzenie stacjonarne.
    > Jaki silnik najlepiej się sprawdzi w tym zastosowaniu?
    > Komutatorowy, indukcyjny, krokowy?
    > I jak rozwiązoć pomiar prądu aby na wyjściu otrzymać sygnał
    > do wyłączenia silnika.
    > Najlepszy jakiś gotowiec. Lub jakaś rada jak to prosto rozwiązać.

    No właśnie, skoro ma być gotowiec, to dlaczego nie użyć gotowego
    klucza dynamometrycznego, na przykład pneumatycznego z grzechotką?
    Albo nawet wkrętarki z hipermarketu.

    --
    Jarek


  • 3. Data: 2009-11-12 16:29:39
    Temat: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hdh9l4$fc4$1@inews.gazeta.pl...
    > Jaki silnik najwygodniej zastosować w przekładni aby uzyskać na
    > jej wyjściu 600 obr/min (+/- 50%) i moment nie mniejszy niż 20
    > Nm.

    1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.

    > Jaki silnik najlepiej się sprawdzi w tym zastosowaniu?
    > Komutatorowy, indukcyjny, krokowy?

    Pytanie co z ta sila - chcesz ograniczac elektrycznie tzn
    zasilaniem silnika, czy jakis czujnik i wylaczanie ?

    Krokowy imo to za maly bedzie, a i moment bedzie regulowac trudno,
    chyba ze z enkoderem.

    Komutatorowy bedzie w sam raz, ze wszystkimi wadami oczywiscie.

    Asynchroniczny .. ciekawe rozwiazanie, ale trzeba bedzie troche w
    ch-kach i falownikach pogrzebac, zeby moment dobrze ograniczyc.
    Falownik rzecz skomplikowana, ale i komutatorowym nie steruje sie
    trywialnie przy tych mocach.

    J.


  • 4. Data: 2009-11-12 19:20:57
    Temat: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>


    Użytkownik "Jarosław Sokołowski"

    > No właśnie, skoro ma być gotowiec, to dlaczego nie użyć gotowego
    > klucza dynamometrycznego, na przykład pneumatycznego z grzechotką?
    > Albo nawet wkrętarki z hipermarketu.

    Bo chcę uprościć mechanikę. I sprzęgło we wkrętarce ma taki sam moment w obu
    kierunkach.
    To zakręcanie i odkręcanie ma działać całkowicie automatycznie na sygnały z
    komputera.

    Robert


  • 5. Data: 2009-11-12 19:40:04
    Temat: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>


    Użytkownik "J.F."

    > 1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.

    A jak to się zmienia względem obrotów? Liniowo? Bo gdyby zejść do 300
    obr/min to moc o połowę spadnie?
    Mam do nakręcenia nakrętkę 10 zwojów, w czasie 2 s z momentem 20-50 Nm. A
    potem ją odkręcić w podobnym czasie.

    > Pytanie co z ta sila - chcesz ograniczac elektrycznie tzn zasilaniem
    > silnika, czy jakis czujnik i wylaczanie ?

    Chcąc uprościć mechanikę. Myślałem, że mierząc prąd wyłączę silnik aby nie
    zerwał gwintu.

    > Krokowy imo to za maly bedzie, a i moment bedzie regulowac trudno, chyba
    > ze z enkoderem.

    No to pozostaje indukcyjny i komutatorowy.

    > Komutatorowy bedzie w sam raz, ze wszystkimi wadami oczywiscie.

    To pozostaje pytanie czy łatwo będzie wykryć poziom prądu, przy którym
    będzie odpowiedni moment?

    >
    > Asynchroniczny .. ciekawe rozwiazanie, ale trzeba bedzie troche w ch-kach
    > i falownikach pogrzebac, zeby moment dobrze ograniczyc.
    > Falownik rzecz skomplikowana, ale i komutatorowym nie steruje sie
    > trywialnie przy tych mocach.

    No to odpada. Bo indukcyjny trochę za duży wymiarami, skoro potrzeba takiej
    mocy.

    Robert


  • 6. Data: 2009-11-12 19:50:48
    Temat: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    >
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski"
    >
    > > No właśnie, skoro ma być gotowiec, to dlaczego nie użyć gotowego
    > > klucza dynamometrycznego, na przykład pneumatycznego z grzechotką?
    > > Albo nawet wkrętarki z hipermarketu.
    >
    > Bo chcę uprościć mechanikę. I sprzęgło we wkrętarce ma taki sam moment w obu
    > kierunkach.
    > To zakręcanie i odkręcanie ma działać całkowicie automatycznie na sygnały z
    > komputera.
    >
    > Robert
    >
    Internet w butach sobie jeszcze zainstaluj i wifi w łyżeczce od herbaty. Dobrze
    ci radzą żeby użyć gotowca.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 7. Data: 2009-11-12 20:00:32
    Temat: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>


    Użytkownik "kogutek"

    >>
    > Internet w butach sobie jeszcze zainstaluj i wifi w łyżeczce od herbaty.
    > Dobrze
    > ci radzą żeby użyć gotowca.
    >

    Jak zawsze zadziorny. :-)
    A co z większym momentem, który potrzebny przy odkręcaniu?

    Robert


  • 8. Data: 2009-11-12 20:09:28
    Temat: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    >
    > Użytkownik "kogutek"
    >
    > >>
    > > Internet w butach sobie jeszcze zainstaluj i wifi w łyżeczce od herbaty.
    > > Dobrze
    > > ci radzą żeby użyć gotowca.
    > >
    >
    > Jak zawsze zadziorny. :-)
    > A co z większym momentem, który potrzebny przy odkręcaniu?
    >
    > Robert
    >
    Zapoznaj się z działaniem kluczy udarowych to będziesz wiedział.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 9. Data: 2009-11-12 21:39:44
    Temat: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>


    > Jaki silnik najwygodniej zastosować w przekładni aby uzyskać na jej
    > wyjściu
    > 600 obr/min (+/- 50%) i moment nie mniejszy niż 20 Nm.
    > Założenie jest takie, że przy obrotach prawych ma się wyłączyć przy
    > osiągnięciu momentu około 20 Nm. Musi być możliwość ustawienia tego
    > momentu gdyby te 20 Nm było za mało.
    > Przy lewych obrotach moment ma być maksymalny. Może być zabezpieczenie
    > gdyby silnik nie ruszył z powodu zbyt dużego obciążenia.
    > Tak ogólnie chodzi o urządzenie które będzie dokręcać śrubę z momentem
    > 20-50 Nm i ją odkręcać. urządzenie stacjonarne.
    > Jaki silnik najlepiej się sprawdzi w tym zastosowaniu? Komutatorowy,
    > indukcyjny, krokowy?
    > I jak rozwiązoć pomiar prądu aby na wyjściu otrzymać sygnał do wyłączenia
    > silnika.
    > Najlepszy jakiś gotowiec. Lub jakaś rada jak to prosto rozwiązać.

    Spoko, silnik indukcyjny ze sprzężeniem, rozbudowany falownik który można
    programować, zrobić tzw. sterownie momentowe, można nadawać prędkość wiodącą
    wraz z ograniczeniem prądowym, gdy ze wzgl. na duży moment osiągnie
    zaprogramowany prąd maks. falownik zatrzyma silnik, dzięki programowaniu
    falownika można by zrobić tak, że w lewo idzie na maksymalnym momencie [bez
    ograniczenia] a w prawo z ograniczeniem - pozostaje niestety bezwładność
    wirnik/przekładnia - musiałoby być dobrze dobrane żeby nie przekręcało
    gwintu przy dokręcaniu,jak dobrać mechanikę nie podpowiem bo w firmie w
    której pracuję zajmują się tym mechanicy,
    brat


  • 10. Data: 2009-11-12 23:53:40
    Temat: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Od: shg <s...@g...com>

    On 12 Lis, 17:29, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:hdh9l4$fc4$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > > Jaki silnik najwygodniej zastosować w przekładni aby uzyskać na
    > > jej wyjściu 600 obr/min (+/- 50%) i moment nie mniejszy niż 20
    > > Nm.
    >
    > 1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.

    Takiej mocy trzeba, żeby kręcić z podaną prędkością obrotową i
    momentem. W wypadku dokręcania śrub taka moc nie będzie potrzebna.
    Wymagany moment przy "nakręcaniu" jest dużo mniejszy, samo dokręcenie
    wymaga dopiero dużego momentu, ale już niekoniecznie takiej prędkości
    obrotowej.

    > Komutatorowy bedzie w sam raz, ze wszystkimi wadami oczywiscie.

    Też tak myślę. Idealnie pasowałby silnik szeregowy, który przy
    większych obrotach ma mniejszy moment i duży moment przy małej
    prędkości obrotowej.
    Pozycja z enkodera optycznego. Pomiar momentu można zrealizować
    mierząc prąd pobierany przez silnik.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: