  • 1. Data: 2009-11-12 15:15:57
    Temat: [OT] VPN i nieusuwalne połączenia sieciowe
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    Witam Kolegów
    Przepraszam za totalny OT, ale chyba wszyscy mamy w mniejszym lub
    większym stopniu do czynienia z systemami M$.
    Od paru dni walczę w XP Pro z dziwnym problemem. Dodaję połączenie
    sieciowe VPN (PPTP). Wszystko hula bardzo ładnie. Tylko jest jeden
    "mały" problem. Po jakimś czasie próbuję rozłączyć połączenie VPN, a tu
    zonk... połączenie jest cały czas aktywne, a co śmieszniejsze wszystkie
    połączenia sieciowe stają się "nietykalne". Opcje menu podręcznego
    (prawoklik) wszystkich połączeń przestają działać. Połączeń nie można
    wyłączyć, zobaczyć stanu ani usunąć. Próba wywołania Właściwości kończy
    się warningiem: "Połączenia sieciowe/Wystąpił nieoczekiwany błąd".
    Wywalałem nawet karty sieciowe z menadżera urządzeń. Po przeładowaniu
    systemu windows wykrywa karty i połączenia ponownie pojawiają się
    automagicznie. Taki numer powtórzył mi się już na trzecim komputerze na
    przestrzeni tygodnia. W googlownicy znalazłem kilka sugestii na tę
    bolączkę, ale okazały się nieskuteczne. Co śmieszniejsze w rejestrze nie
    widzę wpisów dotyczących zdefiniowanego połączenia VPN.

    Czy ktoś z Grupowiczów miał podobny problem ?
    Jakoś nie uśmiecha mi się reinstalowanie systemu z powodu takiego
    psikusa, tym bardziej że pewnie sytuacja zaraz się powtórzy.

    Pozdrawiam
    G.K.

  • 2. Data: 2009-11-12 21:37:15
    Temat: Re: [OT] VPN i nieusuwalne połączenia sieciowe
    Od: Paweł Stobiński <s...@g...com>

    Grzegorz Kurczyk pisze:
> [...]
    > Jakoś nie uśmiecha mi się reinstalowanie systemu z powodu takiego
    > psikusa, tym bardziej że pewnie sytuacja zaraz się powtórzy.

    Dobry;]

    Ja nie miałem takiego problemu ale jeśli mogę zasugerować obejście to użycie
    alternatywnego klienta np cisco vpn, juniper albo open vpn; mają sporo opcji
    tak aby dało się dopasować do serwera vpn. Ewentualnie kwestia konwersji
    kluczy itp.

    pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2009-11-13 09:18:24
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Paweł Stobiński napisał:

> [...]
    > użycie alternatywnego klienta np cisco vpn, juniper albo open vpn; mają
    > sporo opcji tak aby dało się dopasować do serwera vpn. Ewentualnie

    Z OpenVPN jest ok (od niego zaczynałem), tylko mnie podkusiło coby
    wykorzystać z klienta vpn wbudowanego w windowsa. Sporo się namęczyłem z
    konfiguracją serwera coby windowsowy klient chciał z nim gadać. Naiwnie
    myślałem, że na wbudowanym kliencie będzie piękniej, ładniej i
    stabilniej :-/ a ewentualnemu zwykłemu użyszkodnikowi będzie łatwiej
    przez telefon wytłumaczyć gdzie kliknąć coby zestawić połączenie.

    P.S. Ale chyba i tak czeka mnie reinstalka, bo teraz se nawet nie mogę
    zmienić ustawień karty WiFi jak jestem w terenie. Co za gó..no :-\

    Pozdrawiam
    Grzegorz