eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrąd silnika a obciążenieRe: Prąd silnika a obciążenie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
    ws.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp
    .dca.giganews.com!nntp.giganews.com!novia!news-out.readnews.com!news-xxxfer.rea
    dnews.com!postnews.google.com!l13g2000yqb.googlegroups.com!not-for-mail
    From: shg <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Date: Thu, 12 Nov 2009 15:53:40 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 25
    Message-ID: <a...@l...googlegroups.com>
    References: <hdh9l4$fc4$1@inews.gazeta.pl> <hdhd5e$kd4$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 157.158.182.53
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1258070020 9824 127.0.0.1 (12 Nov 2009 23:53:40 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Nov 2009 23:53:40 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: l13g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=157.158.182.53;
    posting-account=I-P_YQoAAAA5OYA-ULbU61NLL7UHiy4J
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl; rv:1.9.1.5) Gecko/20091102
    Firefox/3.5.5,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:575520
    [ ukryj nagłówki ]

    On 12 Lis, 17:29, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:hdh9l4$fc4$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > > Jaki silnik najwygodniej zastosować w przekładni aby uzyskać na
    > > jej wyjściu 600 obr/min (+/- 50%) i moment nie mniejszy niż 20
    > > Nm.
    >
    > 1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.

    Takiej mocy trzeba, żeby kręcić z podaną prędkością obrotową i
    momentem. W wypadku dokręcania śrub taka moc nie będzie potrzebna.
    Wymagany moment przy "nakręcaniu" jest dużo mniejszy, samo dokręcenie
    wymaga dopiero dużego momentu, ale już niekoniecznie takiej prędkości
    obrotowej.

    > Komutatorowy bedzie w sam raz, ze wszystkimi wadami oczywiscie.

    Też tak myślę. Idealnie pasowałby silnik szeregowy, który przy
    większych obrotach ma mniejszy moment i duży moment przy małej
    prędkości obrotowej.
    Pozycja z enkodera optycznego. Pomiar momentu można zrealizować
    mierząc prąd pobierany przez silnik.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: