  • Data: 2010-08-05 21:28:27
    Temat: Re: Praca z monitorem IPS - prosba o pomoc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Aug 2010, Tom01 wrote:

    > Zgadza się.

    I tu leży punkt który mnie intryguje.
    Czy brak zmiany jest wadą egzemplarza czy modelu - a na to odpowiedzieć
    może tylko ktoś, kto ma inny egzemplarz.
    Jak egzemplarza, to ja bym zaczął się rozglądać za reklamacją :)
    A jak modelu... to szkoda gadać.
    Wydaje mi się jednak dziwne, żeby producent upchnął w menu
    zupełnie niedziałającą funkcję.

    > Lepiej jednak "przetłumaczyć" aplikacji gdzie ma umieścić "swój"
    > 255.0.0 w przestrzeni montora. No ale piszę oczywistości.

    Zgadza się :)
    Pozostaje pytanie z równie oczywistą odpowiedzią: czy, zakładając
    że wejściowy obraz jest sRGB, lepiej umieszczać w przestrzeni
    monitora która jakoś przypomina sRGB, czy upychać w "120% ARGB"
    (czy ile tam ten monitor ma), mając nadal całe 8 bit na kolor
    pełnej przestrzeni.
    Pozostanie *tylko* na konwersji w karcie to nie jest dobry
    pomysł (skoro monitor *powinien* mieć działający wybór
    przestrzeni "w sobie", a więc poza ograniczeniem do 8 bit
    przesyłanych danych).

    pzdr, Gotfryd