  • 131. Data: 2014-05-29 21:52:48
    Temat: Re: Praca elektryk monter ZE
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:lm7tnk$13g$1@dont-email.me...
> [...]

    A ja odpowiem komu zechcę. I żaden Towarzysz nie ma na to wpływu.

    > przecież ty nie umiesz pląkować. I czytasz dalej z wypiekami

    No! :) Cóż. Czas pobawić się w podkurwianie trolla :) Nie zagłodzić, tylko
    przekarmić do rozpuku :))

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 132. Data: 2014-05-29 21:55:13
    Od: "Jan" <k...@p...net>

    Użytkownik "tusk, donald tusk" napisał w wiadomości grup

    > A chuj mnie to obchodzi

    i słusznie, to powskie ścierwo, szkoda się nimi w ogóle zajmować...

    Znowu ziejesz katolicką miłością bliźniego.

  • 133. Data: 2014-05-29 22:32:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jan" <k...@p...net> napisał w wiadomości

    > Znowu ziejesz katolicką miłością bliźniego.

    W Toruniu tak prawili na ulicy Ż&W 80... Uczą się ludziska tej miłości.

  • 134. Data: 2014-05-29 22:36:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-29, Wiesiaczek <W...@c...pl> wrote:

    [...]

    > A co tu jest niejasne?
    > Odsiedzi przy telefonie 8 godzin i ma miesięczną pensję.

    Ahm. I senior dostanie tyle samo co junior? :)))

    Taką samą? :)))
    Powodzenia w zatrudnianiu w IT!

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 135. Data: 2014-05-30 06:13:56
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 29.05.2014 21:52, ACMM-033 pisze:

    > A ja odpowiem komu zechcę. I żaden Towarzysz nie ma na to wpływu.

    > No! :) Cóż. Czas pobawić się w podkurwianie trolla :) Nie zagłodzić,
    > tylko przekarmić do rozpuku :))

    No to trenuj... Plonk!

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 136. Data: 2014-05-30 08:08:04
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-29 20:18, Zachariasz Dorożyński pisze:

> [...]
    tyle. Jak by ten zwolniony robi� na przyk�ad 14 zlece� dziennie a nowy 15. Ale
    nie 14 i 28.

    > Może tak może nie.

    > Z reguły w takich sprawach jest za mało informacji żeby móc ocenić czy dobrze ktoś
    zrobił czy źle.

    I tego należy się trzymać.
    Niestety działam w branży i dużo widzę. Zazwyczaj o tym kto robi i co
    robi decydują znajomości i układy, a praca pracy jest nierówna.
    Jedni wykonują robotę uczciwie np. takie pomiary ochronne, a inni
    potrafią brać kasiorę tylko za wypisywanie świstków, nawet nie oglądając
    instalacji.

  • 137. Data: 2014-05-30 09:07:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 May 2014 18:24:20 +0200, janusz_k napisał(a):

    > Pleciesz jak potłuczony, tak był jak solidarność strajkowała i wszystko
    > stało.
    Ciekawe który ty rocznik? Bo skoro pamięć ci sięga Solidarności...

    > A co dzisiaj jest wart w stosunku do płacy?
    1/1000

    > Może ciebie uczyli tamtych historii, ja ją przeżywałem na bieżąco.
    Pora sięgnąć po podręczniki :)

    --
    Jacek

  • 138. Data: 2014-05-30 11:00:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Pora sięgnąć po podręczniki :)

    Kiedyś, jak synowie byli w podstawówce, chciałem im jakoś wytłumaczyć jak
    działał ten nasz model ekonomiczny, po wprowadzeniu którego na Saharze po
    tygodniu by zabrakło piasku.

    Mój model był taki:
    Jesteśmy właścicielem całego państwa i chcemy na tym zarabiać.
    Na całym terenie obniżamy płace i ceny 10 razy.
    Pozornie dla ludzi się nic nie zmienia.
    Ale wszystko importowane jest niesamowicie drogie, a na eksporcie można 10 x
    zarobić.
    Chcemy zarabiać na eksporcie. Musimy więc jakoś tak zrobić, abyśmy to my
    zarabiali a nie wszyscy ludzie w kraju.
    Co musimy zrobić:
    - zabronić firmom eksportu,
    - przepuścić cały eksport przez nas (powołujemy Centralę Handlu
    Zagranicznego).
    To nie wystarczy, bo przy 10 krotnym przebiciu ludziom będzie się opłacało
    wyjeżdżać, aby sprzedać nawet jedno żelazko i wszystkie dobra na których
    mamy zarabiać przeciekną nam przez granice.
    Musimy zatem:
    - zakazać wyjazdów (trzeba pozabierać paszporty),
    - uniemożliwić przemyt (mur (zaorany pas ziemi) naokoło państwa, czy bloku
    państw).
    To są wstępne punkty wprowadzenia komuny.
    Co się dzieje dalej?
    Im więcej wyeksportujemy tym więcej zarobimy. Więc staramy się jak najwięcej
    wyprodukowanych w kraju rzeczy sprzedać. Brak współpracy naukowej z
    zagranicą, brak dostępu do importu powoduje, że nasze produkty są coraz
    słabsze w porównaniu z zagranicznymi - przebicie na eksporcie robi się coraz
    gorsze - musimy coraz więcej eksportować. W kraju zaczyna brakować
    wszystkiego i mamy "ocet na półkach" (dla tych, co nie pamiętają - był taki
    czas, że jak się weszło do spożywczego to na wszystkich półkach od góry do
    dołu, od lewej do prawej stał ocet).
    Aby ludzie z głodu nie wyszli na ulice trzeba wprowadzić kartki żywnościowe
    (bo inaczej tylko cwańsi się wyżywią).
    Brak wszystkiego prowadzi do tego, że ludzie potrafią latami zbierać
    pieniądze, aby sobie kupić na przykład wieżę hi-fi (piszę bo kupiłem ongiś w
    Pewexie). Skoro chęć nabycia jest aż tak duża, to można na tym zarobić.
    Robimy Pewexy i sprzedajemy produkty z zagranicy. Aby mieć jakie takie
    przebicie trzeba uniemożliwić import prywatny. Co za problem. Jak już komuś
    wydamy łaskawie paszport to tylko w celach turystycznych. Jak coś przywiezie
    to mu celnicy zabiorą.
    {
    Na studenckiej, 2 miesięcznej, wyprawie kajakowej "Alpy 81" roku mieliśmy
    0,5$ na dzień na łeb na wyżywienie (200kg ziemniaków zabraliśmy z kraju) i
    chyba każdy miał 10$ (na te 2 miesiące) na jakieś swoje wydatki. Byliśmy w
    Rzymie na placu, gdy się Papież pierwszy raz pokazał w oknie po zamachu. Za
    3,5$ kupiłem sobie duży plakat z Papieżem (w sumie mieliśmy 3 takie
    plakaty). Czescy celnicy zrobili nam 2h trzepanie samochodu (znalazły się
    zgubione miesiąc wcześniej brudne skarpetki). Plakaty zabrali!
    }

    Wiem, że ten model jest uproszczony, być może naiwny i może nawet błędny.
    Ale może potrafi jakoś wytłumaczyć jak to działało.
    Coś byście dodali/poprawili ?
    P.G.

  • 139. Data: 2014-05-30 11:16:19
    Od: "Netopeerek" <n...@g...com>

    Dodam jeszcze, że wszyscy wokoło kradli co się dało i jak się dało, a ten
    komu się to udawało najczęściej był tym kimś kto potrafił załatwić i miał
    liczne kontakty nawet w kierownictwie. Był osobą szanowaną i lubianą.

  • 140. Data: 2014-05-30 12:35:12
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    W dniu 30.05.2014 11:00, Piotr Gałka pisze:
    [Bzdury]
    > Wiem, że ten model jest uproszczony, być może naiwny i może nawet błędny.
    > Ale może potrafi jakoś wytłumaczyć jak to działało.
    > Coś byście dodali/poprawili ?
    > P.G.

    Tu się niczego nie da poprawić.
    Nawymyślałeś bzdur nic nie mających wspólnego z rzeczywistością.

    W skrócie chodziło o inną dystrybucję dochodu narodowego tak, żeby
    WSZYSCY obywatele państwa mieli zbliżone i wystarczające do życia warunki.
    Przypomnę, że pensje były znacznie bardziej wyrównane i nie było kominów
    płacowych ale za to każda pensja wystarczała do godnego życia, na
    lekarza, szkołę, czynsz, media, ubranie etc.

    Należy też pamiętać, że dochód narodowy pozwalał na odbudowę całkowicie
    zniszczonego kraju po II WŚ, odbudowanie praktycznie od zera przemysłu,
    rolnictwa, szkolnictwa, szpitali, dróg, kolei, energetyki, likwidację
    analfabetyzmu i wielu innych działów gospodarki.
    Ponieważ wolna konkurencja na to NIGDY by nie pozwoliła, system był
    CAŁKOWICIE odrębny od zachodniego i głupotą jest przeliczanie złotówek
    na dolary.
    Owszem, w przypadku handlu zagranicznego miało to miejsce, ale
    przenoszenie tego na poziom pojedynczego obywatela jest nadużyciem.
    Pensje były wypłacane w złotych i tyle.

    Złem było mieszanie tych systemów i przed tym właśnie chroniono granice.
    System działał tylko w warunkach autonomii i wzrost gospodarczy
    następował wyłącznie w wyniku pracy ludzi.
    W systemach zachodnich, na które tak wszyscy łakomie patrzą, wzrost
    dochodu nastąpił albo w wyniku niewolniczej pracy murzynów (USA) albo z
    wyzysku zamorskich kolonii (UK, Francja, Niemcy i inne).

    Stąd presja USA na zdobycie następnych koloni, by uratować kraj przed
    bankructwem (według mnie ale też innych - nieuchronnego).
    Taką kolonią jest obecnie Polska.
    Jest to przy tym kolonia zdobyta najmniejszym kosztem: Trochę
    socjotechniki, kilka paczek dolarów, parę powielaczy et voila!
    Polakom pokazano trochę propagandy ukrywając prawdziwe źródła utrzymania
    tych krajów, a Polacy łyknęli to i każdy uwierzył, że będzie żył jak w
    "Dynastii", jeździł nowym Mercedesem i wypoczywał na Hawajach.

    Niestety, jak widać prawda jest "nieco" inna: To my pracujemy na to,
    żeby Amerykanie odpoczywali na Hawajach :)

    I nie słuchaj głupot, że w PRL-u całe pokolenie żywiło się octem :)