-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: AZ <a...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pr?dko?ae po ?ladach hamowania
Date: Wed, 2 Oct 2013 11:42:49 +0000 (UTC)
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 60
Message-ID: <l2h0rp$pv$2@node1.news.atman.pl>
References: <524adb89$0$2222$65785112@news.neostrada.pl>
<524add57$0$2183$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<524af2e7$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
<l2f1nm$a8o$1@node1.news.atman.pl>
<eq4nwq94prvv$.151xfvvfj2v46$.dlg@40tude.net>
<0...@b...poznan.pl> <l2fj0f$pfc$1@mx1.internetia.pl>
<0...@b...poznan.pl>
<524c03de$0$2232$65785112@news.neostrada.pl>
<l2h0fr$pv$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-68-110-69.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1380714169 831 89.68.110.69 (2 Oct 2013 11:42:49 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Oct 2013 11:42:49 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506223
[ ukryj nagłówki ]On 2013-10-02, AZ <a...@g...com> wrote:
> On 2013-10-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>
>> I nazywa sie BAS :-)
>>
>> Swoja droga to chyba kiedys z nim jezdzilem w jakims VW, bo wciskam
>> hamulec lagodnie, gdyz wcale nie chce mocno hamowac, az tu nagle auto
>> deba staje. Cos nie na moje buty byl wyregulowany :-)
>>
> Chyba jeszcze w tym czasie mruga awaryjnymi :-) Cos pieknego te
> wspolczesne samochody.
>
Az z ciekawosci poszukalem:
Na podstawie następujących sygnałów
sterownik rozpoznaje hamowanie awaryjne
i uruchamia funkcję asystenta hamowania.
1. Sygnał włącznika świateł hamowania
informuje o tym, że kierowca wcisnął pedał
hamulca.
2. Sygnały czujników prędkości kół informują,
jak szybko jedzie samochód.
3. Sygnał czujnika ciśnienia hamowania
informuje, jak szybko i z jaką siłą kierowca
wciska pedał hamulca.
Siła nacisku na pedał hamulca oraz prędkość
wciskania pedału są wyliczane na podstawie
tempa wzrostu ciśnienia hamowania,
wytwarzanego przez pompę hamulcową.
Oznacza to, że sterownik mierzy (za pomocą
czujnika w zespole hydraulicznym) wzrost
ciśnienia w pompie hamulcowej w określonym
czasie. Szybkość narastania ciśnienia jest
nazywana gradientem ciśnienia.
Próg włączenia asystenta hamowania ma
określoną wartość, zależną od prędkości jazdy.
Gdy siła nacisku na pedał przekroczy ten próg
w określonym czasie, asystent hamowania
zaczyna działać. Jeśli tempo zmiany ciśnienia
spadnie poniżej tego progu, asystent przerywa
działanie.
Warunek uruchomienia asystenta jest więc
spełniony wtedy, gdy ciśnienie hamowania
w krótkim czasie t1 osiągnie określoną wartość.
Natomiast gdy ciśnienie osiągnie tę samą
wartość w dłuższym czasie t2 (tzn. gdy krzywa
ciśnienia jest mniej stroma), warunek nie jest
spełniony i asystent nie działa.
Asystent nie uruchamia się więc wtedy, gdy:
- kierowca nie naciśnie pedału hamulca lub
zrobi to zbyt wolno,
- prędkość narastania ciśnienia hamowania nie
przekroczy progu uruchomienia,
- prędkość jazdy jest zbyt mała, lub
- kierowca naciśnie pedał hamulca
wystarczająco mocno.
--
Artur
ZZR 1200
Następne wpisy z tego wątku
- 02.10.13 15:00 Budzik
- 02.10.13 15:37 Maciek
- 02.10.13 15:48 John Kołalsky
- 02.10.13 15:53 John Kołalsky
- 02.10.13 16:00 Krzysztof 45
- 02.10.13 17:00 Budzik
- 02.10.13 17:40 Cavallino
- 02.10.13 18:05 J.F
- 02.10.13 18:30 John Kołalsky
- 02.10.13 19:36 Przyjazny
- 02.10.13 20:44 uzytkownik
- 02.10.13 23:42 Gotfryd Smolik news
- 03.10.13 01:00 Budzik
- 03.10.13 09:19 Jan Koval
- 03.10.13 10:30 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=