eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrędkość po śladach hamowaniaRe: Pr?dko?ae po ?ladach hamowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pr?dko?ae po ?ladach hamowania
    Date: Wed, 2 Oct 2013 11:42:49 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 60
    Message-ID: <l2h0rp$pv$2@node1.news.atman.pl>
    References: <524adb89$0$2222$65785112@news.neostrada.pl>
    <524add57$0$2183$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <524af2e7$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2f1nm$a8o$1@node1.news.atman.pl>
    <eq4nwq94prvv$.151xfvvfj2v46$.dlg@40tude.net>
    <0...@b...poznan.pl> <l2fj0f$pfc$1@mx1.internetia.pl>
    <0...@b...poznan.pl>
    <524c03de$0$2232$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2h0fr$pv$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-68-110-69.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1380714169 831 89.68.110.69 (2 Oct 2013 11:42:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Oct 2013 11:42:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506223
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2013-10-02, AZ <a...@g...com> wrote:
    > On 2013-10-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>
    >> I nazywa sie BAS :-)
    >>
    >> Swoja droga to chyba kiedys z nim jezdzilem w jakims VW, bo wciskam
    >> hamulec lagodnie, gdyz wcale nie chce mocno hamowac, az tu nagle auto
    >> deba staje. Cos nie na moje buty byl wyregulowany :-)
    >>
    > Chyba jeszcze w tym czasie mruga awaryjnymi :-) Cos pieknego te
    > wspolczesne samochody.
    >
    Az z ciekawosci poszukalem:

    Na podstawie następujących sygnałów
    sterownik rozpoznaje hamowanie awaryjne
    i uruchamia funkcję asystenta hamowania.
    1. Sygnał włącznika świateł hamowania
    informuje o tym, że kierowca wcisnął pedał
    hamulca.
    2. Sygnały czujników prędkości kół informują,
    jak szybko jedzie samochód.
    3. Sygnał czujnika ciśnienia hamowania
    informuje, jak szybko i z jaką siłą kierowca
    wciska pedał hamulca.
    Siła nacisku na pedał hamulca oraz prędkość
    wciskania pedału są wyliczane na podstawie
    tempa wzrostu ciśnienia hamowania,
    wytwarzanego przez pompę hamulcową.
    Oznacza to, że sterownik mierzy (za pomocą
    czujnika w zespole hydraulicznym) wzrost
    ciśnienia w pompie hamulcowej w określonym
    czasie. Szybkość narastania ciśnienia jest
    nazywana gradientem ciśnienia.
    Próg włączenia asystenta hamowania ma
    określoną wartość, zależną od prędkości jazdy.
    Gdy siła nacisku na pedał przekroczy ten próg
    w określonym czasie, asystent hamowania
    zaczyna działać. Jeśli tempo zmiany ciśnienia
    spadnie poniżej tego progu, asystent przerywa
    działanie.
    Warunek uruchomienia asystenta jest więc
    spełniony wtedy, gdy ciśnienie hamowania
    w krótkim czasie t1 osiągnie określoną wartość.
    Natomiast gdy ciśnienie osiągnie tę samą
    wartość w dłuższym czasie t2 (tzn. gdy krzywa
    ciśnienia jest mniej stroma), warunek nie jest
    spełniony i asystent nie działa.
    Asystent nie uruchamia się więc wtedy, gdy:
    - kierowca nie naciśnie pedału hamulca lub
    zrobi to zbyt wolno,
    - prędkość narastania ciśnienia hamowania nie
    przekroczy progu uruchomienia,
    - prędkość jazdy jest zbyt mała, lub
    - kierowca naciśnie pedał hamulca
    wystarczająco mocno.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: