-
Data: 2013-10-02 13:42:49
Temat: Re: Pr?dko?ae po ?ladach hamowania
Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2013-10-02, AZ <a...@g...com> wrote:
> On 2013-10-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>
>> I nazywa sie BAS :-)
>>
>> Swoja droga to chyba kiedys z nim jezdzilem w jakims VW, bo wciskam
>> hamulec lagodnie, gdyz wcale nie chce mocno hamowac, az tu nagle auto
>> deba staje. Cos nie na moje buty byl wyregulowany :-)
>>
> Chyba jeszcze w tym czasie mruga awaryjnymi :-) Cos pieknego te
> wspolczesne samochody.
>
Az z ciekawosci poszukalem:
Na podstawie następujących sygnałów
sterownik rozpoznaje hamowanie awaryjne
i uruchamia funkcję asystenta hamowania.
1. Sygnał włącznika świateł hamowania
informuje o tym, że kierowca wcisnął pedał
hamulca.
2. Sygnały czujników prędkości kół informują,
jak szybko jedzie samochód.
3. Sygnał czujnika ciśnienia hamowania
informuje, jak szybko i z jaką siłą kierowca
wciska pedał hamulca.
Siła nacisku na pedał hamulca oraz prędkość
wciskania pedału są wyliczane na podstawie
tempa wzrostu ciśnienia hamowania,
wytwarzanego przez pompę hamulcową.
Oznacza to, że sterownik mierzy (za pomocą
czujnika w zespole hydraulicznym) wzrost
ciśnienia w pompie hamulcowej w określonym
czasie. Szybkość narastania ciśnienia jest
nazywana gradientem ciśnienia.
Próg włączenia asystenta hamowania ma
określoną wartość, zależną od prędkości jazdy.
Gdy siła nacisku na pedał przekroczy ten próg
w określonym czasie, asystent hamowania
zaczyna działać. Jeśli tempo zmiany ciśnienia
spadnie poniżej tego progu, asystent przerywa
działanie.
Warunek uruchomienia asystenta jest więc
spełniony wtedy, gdy ciśnienie hamowania
w krótkim czasie t1 osiągnie określoną wartość.
Natomiast gdy ciśnienie osiągnie tę samą
wartość w dłuższym czasie t2 (tzn. gdy krzywa
ciśnienia jest mniej stroma), warunek nie jest
spełniony i asystent nie działa.
Asystent nie uruchamia się więc wtedy, gdy:
- kierowca nie naciśnie pedału hamulca lub
zrobi to zbyt wolno,
- prędkość narastania ciśnienia hamowania nie
przekroczy progu uruchomienia,
- prędkość jazdy jest zbyt mała, lub
- kierowca naciśnie pedał hamulca
wystarczająco mocno.
--
Artur
ZZR 1200
Następne wpisy z tego wątku
- 02.10.13 15:00 Budzik
- 02.10.13 15:37 Maciek
- 02.10.13 15:48 John Kołalsky
- 02.10.13 15:53 John Kołalsky
- 02.10.13 16:00 Krzysztof 45
- 02.10.13 17:00 Budzik
- 02.10.13 17:40 Cavallino
- 02.10.13 18:05 J.F
- 02.10.13 18:30 John Kołalsky
- 02.10.13 19:36 Przyjazny
- 02.10.13 20:44 uzytkownik
- 02.10.13 23:42 Gotfryd Smolik news
- 03.10.13 01:00 Budzik
- 03.10.13 09:19 Jan Koval
- 03.10.13 10:30 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]