  • 11. Data: 2011-03-08 12:36:33
    Temat: Re: Pozytywny poniedziałek - akcja policji
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 08 Mar 2011 11:09:56 +0100, WW <w...@v...pl> wrote:

    >I doprawdy nie rozumiem wściekłego migania i trąbienia kierowców, którzy
    >wyprzedzają mnie prawym pasem.
    >
    >:-P

    A nie trąbią modulowanie i nie migają wściekle na niebiesko? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 12. Data: 2011-03-08 14:22:49
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    http://polskalokalna.pl/wiadomosc-dnia/news/w-ponied
    zialek-wzmozone-kontrole-policji-na-a4,1606053

    Dobrze jest czasami przeczytać takiego newsa, chociaż nie wierzę, żeby
    cokolwiek to zmieniło nie ?

    I po co tak komplikować prostą sprawę. Wystarczyłoby dopuścić w przepisach
    wyprzedzanie z prawej na drogach mających więcej niż 1 pas ruchu w jedną
    stronę.

  • 13. Data: 2011-03-08 14:25:57
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 8 Mar, 11:09, WW <w...@v...pl> wrote:
    > :-P
    Dobrze, że emota dodałeś :]

  • 14. Data: 2011-03-08 14:28:57
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 14:22:49 +0100, Vlad The Ripper napisał(a):

    > I po co tak komplikować prostą sprawę. Wystarczyłoby dopuścić w przepisach
    > wyprzedzanie z prawej na drogach mających więcej niż 1 pas ruchu w jedną
    > stronę.

    Cały czas jest dopuszczone. Ja już nawet wyprzedzałem tak radiowóz na
    obwodnicy Trójmiasta.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 15. Data: 2011-03-08 14:30:54
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Tue, 08 Mar 2011 14:22:49 +0100, Vlad The Ripper
    <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote:

    zialek-wzmozone-kontrole-policji-na-a4,1>606053

    > Dobrze jest czasami przeczytaae takiego newsa, chocia? nie wierze, ?eby
    > cokolwiek to zmieni?o nie ?
    >
    > I po co tak komplikowaae prost? sprawe. Wystarczy?oby dopu?ciae w przepisach
    > wyprzedzanie z prawej na drogach maj?cych wiecej ni? 1 pas ruchu w jedn?
    > strone.

    "Zgodnie z art. 24 ustawy Prawo o ruchu drogowym z 20.06.1997r. (Dz.U. Nr 58 poz. 515
    z 2003r -
    tekst jednolity), wyprzedzanie z prawej strony jest dopuszczalne:
    * na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu,
    * na jezdni jednokierunkowej,
    * na jezdni dwukierunkowej jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym
    lub trzy
    pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku."

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 16. Data: 2011-03-08 14:39:35
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > zabudowanym lub trzy
    > pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym

    I na a4 chyba zachodzi ten ostatni przypadek. O to właśnie mi chodziło, by
    wywalić rozróżnienie miedzy obszarem zabudowanym i niezabudowanym i
    sprowadzić do sytuacji, gdzie zawsze wystarczą 2 pasy by móc wyprzedzać z
    prawej. Gdzieś czytałem jakieś mądrości, że mają w planach dokładnie coś
    przeciwnego, czyli całkowity zakaz wyprzedzania z prawej na dwupasmówkach

  • 17. Data: 2011-03-08 14:49:07
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 14:39:35 +0100, Vlad The Ripper napisał(a):

    > I na a4 chyba zachodzi ten ostatni przypadek.

    A4 ma jednię dwukierunkową? Interesujące...
    A tak serio, to poczytaj w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym co to jest
    jezdnia i pas ruchu. Można się zdziwić.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 18. Data: 2011-03-08 14:51:21
    Od: WW <w...@v...pl>

    > A nie trąbią modulowanie i nie migają wściekle na niebiesko? :-)

    Tylko raz !.
    Jadący na czele BMWX5 miał na dachu niebieski błyskacz, sygnału nie
    było. Jednak nie był oznakowany jako radiowóz Policji, karetka ani wóz
    straży pożarnej a więc nie widziałem powodu, aby zmienić tor jazdy.
    Jak mnie wreszcie wyprzedzili, po prawej, okazało się, że za nim jechało
    jeszcze jedno X5, potem dwa osobowe i na końcu jeszcze jedno terenowe.
    Skorzystałem z CB i otrzymałem bardzo pozytywny odzew od innych kolegów
    kapeluszników na drodze. Jeszcze długo widziałem na prostej kolumnę
    uporczywie przeciskającą się przez Gierkówke na wysokości Radomska.

    :-)

    Wszyscy pozostali to zwykli piraci drogowi z pełna świadomością łamiący
    przepisy o prędkości maksymalnej.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

    .

  • 19. Data: 2011-03-08 14:52:11
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-03-08 14:25, Mateusz pisze:
    > Dobrze, że emota dodałeś :]

    Bo ich miny i gesty są naprawdę zabawne.

    :-)

  • 20. Data: 2011-03-08 14:53:31
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 8 Mar 2011 14:39:35 +0100, Vlad The Ripper na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > I na a4 chyba zachodzi ten ostatni przypadek.

    Autostrada jest drogą o dwóch jednokierunkowych jezdniach więc ...

    "W demokracji wolno głupcom głosować; w dyktaturze wolno głupcom rządzić.
    Bertrand Russell."