  • 21. Data: 2011-03-08 15:02:58
    Temat: Re: Pozytywny poniedziałek - akcja policji
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:xr0kkgqpi20o$.l85zxl9wrext$.dlg@40tude.net...

    > A4 ma jednię dwukierunkową? Interesujące...
    > A tak serio, to poczytaj w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym co to jest
    > jezdnia i pas ruchu. Można się zdziwić.

    Ups. Nieźle mi się pochrzaniło, bywa pod koniec ciężkiego dnia pracy.

  • 22. Data: 2011-03-08 15:17:17
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 08-03-2011 o 11:45:05 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Ale to problem wyprzedzającego nie Twój.

    Nie wnikam czyj problem tylko stwierdzam, że jeśli by wszyscy
    przestrzegali ściśle przepisów (takiej interpretacji jak podana powyżej)
    to lewy pas byłby cały czas pusty.

    --
    SW3
    ----

  • 23. Data: 2011-03-08 15:32:36
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 08-03-2011 o 12:26:01 P.B. <p...@w...pl> napisał(a):

    > A skąd ten ktoś wie, że jedzie z maksymalną dopuszczalną prędkością? I
    > kto
    > mu dał uprawnienia do narzucania przepisowej jazdy innym?

    Specjalnie cytuję całą swoją poprzednią wypowiedź. Gdzie tam jest coś o
    narzucaniu czegokolwiek? Zauważam tylko, że przy takiej interpretacji lewy
    pas powinien być pusty.

    Jak najbardziej popieram karanie tych, którzy blokują lewy pas. Ale bez
    przesady (że lewy pas tylko do wyprzedzania). Jeśli ktoś jedzie lewym choć
    po prawej ma wolne to go ukarać. Chyba można by przyjąć, że jeśli da się
    go bez problemu wyprzedzić z prawej to znaczy, że blokuje.
    Jeśli jest duży ruch i oba (wszystkie) pasy są wypełnione samochodami
    jadącymi z podobną prędkością to wszyscy powinni się ścisnąć na prawym bo
    "lewy jest tylko do wyprzedzania"?

    --
    SW3
    ----

  • 24. Data: 2011-03-08 18:06:10
    Od: Jack22 <j...@p...onet.pl>

    > Ale to problem wyprzedzającego nie Twój.
    <

    jak se jadę cały czas lewym, to wyprzedzający ma problem:)

  • 25. Data: 2011-03-08 18:18:15
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-08 10:18, Cavallino pisze:

    > Oczywiście że jest.
    > Masz obowiązek trzymania się możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni.

    W ogólnym przypadku. W tym samym paragrafie stoi wyraźnie napisane, że w
    szczególnym przypadku drogi dwujezdniowej masz zając prawą jezdnie, a
    drogi jezdniowej o co najmniej dwóch pasach w każdym kierunku - prawą
    połowę jezdni.

    Bzdura. Zacytujesz przepis?

    Shrek.

  • 26. Data: 2011-03-08 18:20:46
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-08 15:32, SW3 pisze:

    > Chyba można by przyjąć, że jeśli
    > da się go bez problemu wyprzedzić z prawej to znaczy, że blokuje.

    Że niby co blokuje, jak można go bez problemu wyprzedzić?

    Shrek.

  • 27. Data: 2011-03-08 18:26:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-08 14:39, Vlad The Ripper pisze:
    (...)

    > I na a4 chyba zachodzi ten ostatni przypadek. O to właśnie mi chodziło, by
    > wywalić rozróżnienie miedzy obszarem zabudowanym i niezabudowanym i
    > sprowadzić do sytuacji, gdzie zawsze wystarczą 2 pasy by móc wyprzedzać z
    > prawej.

    Coś Ci się pochrzaniło... :)

    > Gdzieś czytałem jakieś mądrości, że mają w planach dokładnie coś
    > przeciwnego, czyli całkowity zakaz wyprzedzania z prawej na dwupasmówkach

    Najwyższa pora - będzie tak jak w krajach cywilizowanych (mniej
    więcej).

  • 28. Data: 2011-03-08 19:24:16
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 08-03-2011 o 18:20:46 Shrek <lskorupka@wirtualna> napisał(a):

    > Że niby co blokuje, jak można go bez problemu wyprzedzić?

    Ruch na lewym pasie.

    --
    SW3
    ----

  • 29. Data: 2011-03-08 19:32:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał(a):

    > Ale to problem wyprzedzającego nie Twój.

    >Nie wnikam czyj problem tylko stwierdzam, że jeśli by wszyscy
    >przestrzegali ściśle przepisów (takiej interpretacji jak podana powyżej)
    >to lewy pas byłby cały czas pusty.

    No chyba że przepisy o prędkości byłyby dopasowane do realiów, a nie
    wymyślone przez (p)osłów w oderwaniu od czegokolwiek.

  • 30. Data: 2011-03-08 19:33:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jack22" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > <
    >
    > jak se jadę cały czas lewym, to wyprzedzający ma problem:)

    Jasna sprawa.
    Tylko potem się nie zdziw, jak jednak uda mu się wyprzedzić i nagle to Ty
    będziesz miał problem.