eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa"Pozyczyli" sobie jego zdjecie i zglosili sprawe do prokuraturyRe: "Pozyczyli" sobie jego zdjecie i zglosili sprawe do prokuratury
  • Data: 2010-10-21 09:31:29
    Temat: Re: "Pozyczyli" sobie jego zdjecie i zglosili sprawe do prokuratury
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:i9ovma$rso$1@news.onet.pl...

    > Trudno wskazac co "po prywatyzacji" stalo sie tansze -
    > trzeba by poszukac konkretnego przykladu przedsiebiorstwa.
    > ktore bylo panstwowe i poszlo w prywatne lapy.
    >
    > To co piszesz czyli telekomunikacja to nienajlepszy przyklad
    > ale tak - jest taniej i lepiej. Mialem net z TP, teraz mam
    > z prywatnej firmy. Lacze 10x szybsze 2x taniej.

    Zauważ, że TP została poddana "prywatyzacji".

    Gdybyś mieszkał w małej dziurze, byłbyś na nich praktycznie skazany. Czy
    wówczas powiedziałbyś, że jest lepiej?
    Konkurencja może być dobra. Piszę "może", bo często jest ona fikcją -
    ostatnio coś pisano o zmowie producentów farb, wcześniej materiałów
    budowlanych. Ceny paliw także wskazywały na działania poza prawem - ale tu
    być może polityka oślepiła stosowne urzędy.

    Ja pamiętam, jak banki stały się dumnymi posiadaczami sieci bankomatów.
    Opisywano to jako sukces, bo prywatni zainwestowali. Tyle, że wcześniej była
    akcja, w której dla firm podniesiono koszty prowadzenia kont czasem i o 20x.
    Czy to znaczy, że bankomaty wybudowaliśmy sami? Moim zdaniem, może być to
    przesłanką to formułowania takich twierdzeń.

    Mamy więc "polski" standard: ->koncepcja prywatyzacji->inwestor
    strategiczny->zmiana właściciela/zarządcy->radykalne podniesienie cen->(opt.
    walka z konkurencją - nie mylić z walką konkurencyjną)

    Tak dzieje się z wodociągami, ciepłowniami. Tak stało się z telefonią. Tak
    będzie ze s.z. W planach są obwodnice. Żyję tu na tyle długo, że wiem, iż
    innej opcji nie ma. A jedyna opcja to - opodatkować 30 mln frajerów na rzecz
    korporacji. Niekoniecznie prywatnych, bo TP tak naprawdę prywatna nie jest.
    A jak prywatyzujący się spisze - to świat mu stoi otworem. Praca w
    międzynarodowej instytucji, często za granicą, splendor, fucha w
    zaprzyjaźnionym koncernie.

    Żyć nie umierać.