  • Data: 2009-04-25 10:37:25
    Temat: Re: Pozycjonowanie stron - jak zacząć?
    Od: ant <a...@n...tld> szukaj wiadomości tego autora

    Negatyw wrote:
    > Użytkownik "ant" <a...@n...tld> napisał w wiadomości
    > Chcę zacząć od jakiś podstaw. Witryna już jest i nie mnie oceniać jej
    > sensowność ;)

    To jest błąd. W 98% sytuacji - pozycjonowanie zaczyna się od
    edycji treści na stronie. Teksty napisane przez panią Krysie
    z handlowego czy pana Zbyszka z dzialu marketingu, nie będą dobrymi
    tekstami z punktu widzenia SEO, jeśli ani Pani Krysia ani
    Pan Zbyszek nie siedzą w temacie pozycjonowania, a pewnie
    nie siedzą, skoro Ciebie zatrudnili do tego 8-)

    Najprosciej stronę wypozycjonować samą jej treścią. Dobra
    i sensowna treść obroni się i wypozycjonuję "się sama", a
    rolą pozycjonera jest zadbanie o to, by "wygląd" tej strony
    nie przeszkadzał tej treści "się pozycjonować".

    > Dodam, że nie wiem praktycznie nic o html czy budowie stron. Nigdy mnie
    > to nie interesowało. Czy to jest

    Tak, zdecydowanie przyda się dobra znajomość HTML,
    zdecydowanie przyda się dobra znajomość wyszukiwarek
    i robotów, zdecydowanie przyda się też dobra znajomość języka np.
    polskiego, gdyż to umożliwi Ci odpowiednią optymalizację istniejących
    treści pod kątem marketingowym i SEO.

    > potrzebne do POZYCJONOWANIA? Czy istnieją jakieś "progsy - gotowce",
    > które ułatwiają / automatyzują ten
    > proces?

    Pewnie są takie progsy, tak samo jak są gotowe expoity
    do wysadzania serwerów. Problem w tym, że trzeba rozumieć co
    się robi i potrafić to zrobić bez progsów, a używając takich
    softów, nie będziesz wiedział w ogóle co robisz, w jakim celu
    i jakie mogą być pozytywne/negatywne skutki tego co robisz.
    Nie będziesz też wiedział kiedy użyć którego softu.

    A tak w ogole, to żaden z tych softów nie zoptymalizuje
    Ci sensownie treści na stronie, a to jest klucz do dobrej
    pozycji.

    Jeśli nie znasz ani HTML, ani nie macie zamiaru ingerować
    w treść, to najlepszym sposobem pozycjonowania będzie
    wykupienie linków sponsorowanych.