    From: Kapsel <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
    Date: Thu, 23 Feb 2012 10:39:05 +0100

    Thu, 23 Feb 2012 00:59:08 -0800 (PST), Petre napisał(a):

    > Brnąc w temat aliasów i domen:
    > Załóżmy posiadam domenę staresamochody.pl - osiągnęła wysokie pozycje
    > w google.
    > Przeprowadziłem dywersyfikację rynku i utworzyłem sklep pod nową
    > domeną samochody.pl
    > Czy tworząc przekierowanie htaccesa 301 ze staresamochody.pl utracę
    > swoją wysoką pozycję dla tej domeny ?

    Tak.
    Tj. uściślając - po przekierowaniu utracisz pozycje uzyskane przez
    staresamochody.pl na rzecz samochody.pl.

    > Czy będzie pozycjonowała się pod
    > treściami jakie będą publikowane pod samochody.pl ? Czy po prostu
    > samochody.pl zastąpią staresamochody.pl w wynikach wyszukiwania dla
    > fraz np: stare samochody, oldmobile itp. ?

    Nowa domena po otrzymaniu przekierowania zastąpi starą.
    Ale! jest tu parę smaczków:

    - jak będą różne treści na obu domenach, a stara uzyskiwała pozycje m.in.
    dzięki swojej treści, a nie tylko pozycjonowaniu, to nowa witryna (ze
    znacząco różną treścią) nie utrzyma pozycji dla takich haseł. Czasem nawet
    po zmianie witryny na nową (przy tej samej domenie) pozycje lecą na twarz,
    bo webmajster nie opanował podstaw SEO, a firma posępiła na specjalistę ;)

    - drugi smaczek jest taki, że 301 nie przenosi pełnej mocy; dostajesz
    średnio między 90-99% tego co było, stąd w skrajnym przypadku możesz mieć
    witrynę słabszą na starcie o 10% i spaść np. z pozycji 2 na 5, co
    niektórych potrafi odrobinę zdziwić ;) oczywiście to nie implikuje, że masz
    nie stosować 301, ale po prostu warto wiedzieć, że to nie daje pełnego
    przełożenia 1:1, jak zwykło się uważać.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net