-
Data: 2012-02-24 11:41:29
Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
Od: RD <r...@g...com1> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-02-24 08:55, Kapsel pisze:
> Temat jest dość mętny :)
> Faktem jest że taki stan ma miejsce często i nie przeszkadza to okupować
> topy paru sklepom z podobną ofertą. Z drugiej strony jednak, tworzenie
> kolejnego sklepu, gdzie opisy pobierzemy "z bazy producenta" i wrzucimy na
> stronę, może owocować trudnościami w zakresie SEO.
Wiele dużych sklepów opiera się o współpracę z firmami oferującymi
"opisy produktów" ;) Stąd moje pytanie. Niewątpliwie jest to korzyść,
jeśli chodzi o czas dodawania opisów. W przypadku więcej niż kilka tys.
indeksów (np. pow. > 100.000) dodawanie opisów produktów "z palca" przez
sztab ludzi to ... ogromne koszty w porównaniu z wykupieniem "opisów"
lub "dostępu do opisów" w specjalizującej się w tym firmie.
> choćby te 3-4 zdania o zastosowaniu, zaletach, czy co tam wymyśli, to można
> tym sporo zyskać (nie tylko w Google ale tez u użytkowników, którzy mają
> często dość czytania tych samych opisów w każdym sklepie, kiedy chcieliby
> się dowiedzieć czegoś więcej).
Zgadzam się, w przypadku produktów, o których można cokolwiek napisać.
Czasami są to produkty, o których nie można nic napisać poza tym, że są
i do czego służą - naprawdę są takie produkty.
> Obok stron produktów możesz też dodać inne treści na osobnych podstronach
> (np. poradniki) które zwiększą stopień unikalności całego serwisu i
> zmniejszą ryzyko uznania za mało wartościowy duplikat.
Tak też jest, produkty te same, opisy te same, ale inne "wartości
okołododane" :)
> I na koniec - jak już wypracujesz jakiś tam stopień unikalności, to nie
> kopiuj tego prosto 1:1 do Ceneo czy tam innych porównywarek, bo wszystko
> możesz tym zepsuć (te serwisy mają, a raczej miały ;) bardzo dobrą
> reputację w Google i często były uznawane z miejsca za źródło treści
> kosztem serwisów które były do tych systemów wpięte).
Niestety często nie ma się na to wpływu - niegdyś to pracownicy
akceptujący ofertę sklepu dodawali opisy/zdjęcia. Niejednokrotnie można
spotkać na przykład zdjęcia produktu z watermarkiem w postaci logo
jednego ze sklepów ;) Cóż... taki urok.
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 24.02.12 11:43 RD
- 24.02.12 12:12 M.G.
- 24.02.12 12:45 Kapsel
- 24.02.12 17:43 Izaak Goldstein
- 25.02.12 12:30 M.G.
- 27.02.12 12:40 Kapsel
- 27.02.12 13:23 M.G.
- 01.03.12 22:26 Borys Pogoreło
- 02.03.12 17:14 Izaak Goldstein
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- php, linki z nazwami a $_GET, SEO
- www polityka pl captcha
- dyktatura brudnego palucha
- www.znanylekarz.pl
- Czy pytanie o sczytywanie stron programami/skryptami to tu?
- Grupy webdevowe
- Jak wydrukować stronę?
- IIS, kilka witryn
- linki <a href="/strona.php"> (ze slashami)
- co rozszerza stronę??
- responsywny akapit <p>
- Czy istnieje jakiś emulator przeglądarek pod Mac'a?
- taka sama konfiguracja dla localhost i produkcji
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i