  • Data: 2012-02-24 11:41:29
    Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
    Od: RD <r...@g...com1> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-24 08:55, Kapsel pisze:

    > Temat jest dość mętny :)
    > Faktem jest że taki stan ma miejsce często i nie przeszkadza to okupować
    > topy paru sklepom z podobną ofertą. Z drugiej strony jednak, tworzenie
    > kolejnego sklepu, gdzie opisy pobierzemy "z bazy producenta" i wrzucimy na
    > stronę, może owocować trudnościami w zakresie SEO.

    Wiele dużych sklepów opiera się o współpracę z firmami oferującymi
    "opisy produktów" ;) Stąd moje pytanie. Niewątpliwie jest to korzyść,
    jeśli chodzi o czas dodawania opisów. W przypadku więcej niż kilka tys.
    indeksów (np. pow. > 100.000) dodawanie opisów produktów "z palca" przez
    sztab ludzi to ... ogromne koszty w porównaniu z wykupieniem "opisów"
    lub "dostępu do opisów" w specjalizującej się w tym firmie.

    > choćby te 3-4 zdania o zastosowaniu, zaletach, czy co tam wymyśli, to można
    > tym sporo zyskać (nie tylko w Google ale tez u użytkowników, którzy mają
    > często dość czytania tych samych opisów w każdym sklepie, kiedy chcieliby
    > się dowiedzieć czegoś więcej).

    Zgadzam się, w przypadku produktów, o których można cokolwiek napisać.
    Czasami są to produkty, o których nie można nic napisać poza tym, że są
    i do czego służą - naprawdę są takie produkty.

    > Obok stron produktów możesz też dodać inne treści na osobnych podstronach
    > (np. poradniki) które zwiększą stopień unikalności całego serwisu i
    > zmniejszą ryzyko uznania za mało wartościowy duplikat.

    Tak też jest, produkty te same, opisy te same, ale inne "wartości
    okołododane" :)

    > I na koniec - jak już wypracujesz jakiś tam stopień unikalności, to nie
    > kopiuj tego prosto 1:1 do Ceneo czy tam innych porównywarek, bo wszystko
    > możesz tym zepsuć (te serwisy mają, a raczej miały ;) bardzo dobrą
    > reputację w Google i często były uznawane z miejsca za źródło treści
    > kosztem serwisów które były do tych systemów wpięte).

    Niestety często nie ma się na to wpływu - niegdyś to pracownicy
    akceptujący ofertę sklepu dodawali opisy/zdjęcia. Niejednokrotnie można
    spotkać na przykład zdjęcia produktu z watermarkiem w postaci logo
    jednego ze sklepów ;) Cóż... taki urok.

    Rafał