    From: Kapsel <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Pozycjonowanie - jak to interpretować?
    Date: Fri, 4 May 2012 20:11:21 +0200

    Thu, 3 May 2012 15:22:31 +0200, Marek napisał(a):

    > Faktycznie! Google pokzały jeden link a majesticseo 4500. Drobna różnica
    > :-D Czy jest jakieś alternatywne narzędzie lecz tańsze? Moją intencją jest
    > przede wszystkim zbadanie danej tematyki strony WWW pod względem tego gdzie
    > inni z danej branży zamieścili (wartościowe) linki aby móc samemu w podobne
    > miejsca uderzyć.

    Jest jeszcze ahrefs.com, cognitive seo i opensite explorer, każdy w wersji
    free coś pokaże, każdy kosztuje pieniądze gdy chcesz zacząć korzystać z
    danych na serio.

    I - dla porządku - ze względu na ograniczenia techniczne i możliwość
    blokowania botów, prawdopodobnie żadne z tych narzędzi nie pokaże
    wszystkich linków prowadzących do domeny (przy założeniu, że dla domeny
    jest robione jakieś seo).
    To nie czyni tych narzędzi bezużytecznymi, ale warto znać ograniczenia :)

    > Co do linków to powiązanie tematyczne linków a nie same w sobie linki się
    > liczą.

    Anchory raczej, sama tematyczność na razie bodaj tylko szczątkowo.

    > Czy orientujesz się jakie działania w tej chwili mają największą
    > skuteczność? Google ostatnio jakąś rewolucję przeprowadzają i być może
    > zmienia się to. Załóżmy do rozważań, że chodzi o zdobycie stabilnej pozycji
    > bez ryzyka bana. Czas nie musi być mega krótki.

    Bana dostać możesz w zasadzie wyłącznie za działania "on site", czyli np.
    podawanie innej treści robotom a innej użytkownikom witryny i inne złe
    rzeczy.
    Za linki raczej nie, choć ostatnio Google zmieniło zdanie i wygląda, że nie
    tyle bana, co utratę wypracowanych pozycji w sposób wręcz nadmiarowy można
    za linki złapać.

    Rzecz o którą pytasz, to temat który pozycjonerzy (w tym ja) zgłębiają
    przez lata i trudno to opisać, gdyż w znacznej mierze skuteczność zależy od
    konkretnego przypadku i stawianych celów.

    W skrócie: szukaj linków z możliwie popularnych, wartościowych witryn. Im
    większy procent linków ze słabych źródeł (jakieś zapyziałe katalogi,
    śmieciowe precle, itp.) tym większe ryzyko niepowodzenia i złapania kary
    (filtra).
    Poczytaj też o optymalizacji witryny i systematycznie ją poprawiaj
    jednocześnie planując rozbudowę o nowe treści.

    Zaznaczam jednak, że trudnych haseł raczej nie złapiesz, chyba że masz
    bardzo znaną markę i witryna ma dużo wartościowych, naturalnych linków.
    Wtedy się idzie po pomoc do zawodowców właśnie ;) choć oczywiście proste
    hasła przy odrobinie wiedzy i samozaparcia można samemu.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net