    From: Adam Frankowski <a...@z...virt.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Pozwolenie na budowe sieci lokalnej
    Date: Sun, 14 Dec 2003 11:03:57 +0000 (UTC)

    In article <2...@N...darkstar.xpa
    m.de>,
    Grzegorz Czechowski wrote:
    > No trudno raczej stawiać sieć na nieistniejącym jeszcze budynku :], a co
    > do projektów, dokumentacji technicznej to trzeba robić tam gdzie sobie
    > rządają. Jeśli to ASK i masz dobre znajomości to żadnych pojektów nie
    > będziesz potrzebował, wystarczy umowa, że wszelkie szkody wynikające z
    > Twojej ingerencji pokryjesz z kosztów własnych i pewnie kilka innych,
    > których to sobie spóldzielnia zarząda. Co do ciągów elektrycznych ja
    > przynajmniej nie miałem żadnych problemów. Pewnie nikt u mnie nawet tam
    > nie zagląda. Więc co kraj to obyczaj ... a tutaj co spółdzielnia to
> [...]

    Hehe, na istniejącym, czyli nie w fazie budowy ;)
    Mój problem polega na tym, że nie jest to pierwsza sieć jaką robię,
    ale dopiero tutaj traktują instalację LAN jako linie energetyczne, na które
    jakby nie było trzeba mieć pozwolenia projektowe i wykonawcze. Z drugiej
    jednak strony nikt nie jest w stanie uzgodnić projektu LANu, bo nie ma (chyba)
    czegoś takiego jak inżynier sieci teleinformatycznych z uprawnieniami do
    projektowania i wykonywania takich sieci, bo z tego co mi wiadomo żadna
    uczelnia nie kształci osób o podobnie brzmiącym tytule i nigdzie się
    nie dostaje uprawnień takich jak na projektowanie/wykonywanie wod,kan,gaz,
    elektryka itp.
    Pozostaje tylko kwestia wytłumaczenia tego spółdzielni (rozmawiam z "górą"),
    która cały czas jest ślepo zapatrzona w członków inżynierów elektryków...
    Najlepszy byłby jakiś dokument o tym, że nie trzeba takich formalnych
    i urzędowych rzeczy, bo ciężko do nich dociera fakt, że co nie jest zakazane
    jest dozwolone i że ze względu na niskie napięcie w sieci komputerowej nie
    jest ona traktowana tak rygorystycznie jak energetyka, a ponieważ cala
    instalacja jest prowadzona na ścianie, a nie w ścianie, to nie ma potrzeby
    szczegółowego jej rysowania na rzutach i przekrojach budynku, bo wyraźnie
    widać którędy idą kable...

    Dzięki za pomoc, proszę o jeszcze;)

    __ _ / Adam Frankowski
    (__)(_)() mrooveq@IRCnet