-
11. Data: 2013-05-24 19:23:23
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:knnnbc$h6b$...@n...news.atman.pl...
> Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał:
>
>> Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
>> problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
>> diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
>> moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie
>> ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na
>> zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
>> a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
>
> Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
> zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
> diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
> zeżrą oszczędności na paliwie,
Jasne, 100 zł wydane przez 6 lat zeżarło te 2-3 l oszczędności na każdej
setce....
Bo z wyższą ceną bym tak nie przesadzał, było raptem kilka tys droższe niż
PORÓWNYWALNY (nie mylić z podobną pojemnością czy mocą) benzyniak, a pewnie
tyle samo będzie droższy przy odsprzedaży..
nie nadaje się dla latających w
> długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku,
0 awarii przez 6 lat, nie zdarzyło mi się w żadnym benzyniaku jak dotąd.
-
12. Data: 2013-05-24 19:35:05
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: tá´Ź
atm wrote:
> Z przyjemnoscia przyjalbym w
> moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory kontrolowalby moc na niskich
> obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu mniejszego zuzycia dwumasy a
> normalne zachowanie silnika byloby podpiete pod ten fikusny guziczek
> Sport.
Moment obrotowy regulujesz płynnie pedałem gazu.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
13. Data: 2013-05-24 20:19:50
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 24.05.2013 12:18, atm pisze:
> Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy,
(...)
> Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])
jak kupujesz auto za 50 tyś, to raz ze pojeździsz dobre parę lat bez
problemów, a dwa ze nawet 2 tysiaki na naprawe - nie wielka kwota.
jak masz budżet 20 tyś to trzeba z sensem poszukać auta bez dwumasy,
albo wliczyć ją w koszt....
Tomasz
PS peugeota 307 sw bez dwumasy fapa i zmiennej goemetii szukam :)
-
14. Data: 2013-05-24 22:16:38
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>
On 05/24/2013 12:26 PM, Lewis wrote:
> W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze:
>> Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
>> problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
>> diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
>> moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
>> ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie
>> to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
>> a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
>> Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
>> kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
>> mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
>> pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
>> 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
>> wydania tych pieniedzy.
>> Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])
>
> Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
> tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)
840Nm
-
15. Data: 2013-05-24 23:46:16
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: tá´Ź
m...@i...pl wrote:
> 840Nm
Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, a
kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukę)
--
ss??q s? ??u??ou??
-
16. Data: 2013-05-24 23:48:01
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Fri, 24 May 2013 12:57:11 +0200, ddddddd
<l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> wrote:
>sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą
>dwumasą, a ostatnie 40.000km zrobione z czipsem z 140 na 160KM, tak że
>nie jest tak źle (nie było żadnych objawów padnięcia takowej w
>przyszłości)
Ja mam auto ze stanem licznika :) 230 tys. km z fabryczną dwumasą. I
nie jest to raczej nowoczesny diesel. I dalej jeździ.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
17. Data: 2013-05-25 08:19:55
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
W dniu 2013-05-24 23:48, jerzu pisze:
>> sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą
>> dwumasą, a ostatnie 40.000km zrobione z czipsem z 140 na 160KM, tak że
>> nie jest tak źle (nie było żadnych objawów padnięcia takowej w
>> przyszłości)
>
>
> Ja mam auto ze stanem licznika :) 230 tys. km z fabryczną dwumasą. I
> nie jest to raczej nowoczesny diesel. I dalej jeździ.
>
napisałem 'z przebiegiem' bo to jak na razie jedyne auto którego
przebiegu byłem pewny (bo miał 3 lata i duży przebieg)
W pozostałych autach znam tylko stan licznika...
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
18. Data: 2013-05-25 09:24:42
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: Kapibara <b...@t...pl>
Dnia 24 May 2013 21:46:16 GMT, tá´ napisał(a):
> m...@i...pl wrote:
>
>> 840Nm
>
> Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, a
> kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukę)
Trzeba je połączyć szeregowo czy równolegle?
-
19. Data: 2013-05-25 09:58:29
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>
Dnia Sat, 25 May 2013 09:24:42 +0200, Kapibara napisał(a):
>> Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, a
>> kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukę)
> Trzeba je połączyć szeregowo czy równolegle?
Sprasować razem.
AK
-
20. Data: 2013-05-25 10:41:28
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: Zbyszek9 <z...@p...onet.pl>
Miałem dziewięć lat VW Golf z silnikiem TDi 1,9 Typ silnika to AFN
pierwsze sprzęgło dwumasowe wymieniłem przy 130kkm , drugie przy 170 kkm
potem zostało włożone zwykłe sprzęgło i jeździłem jeszcze do przebiegu
240 kkm . Co dalej nie wiem - bo auto sprzedane .