  • 11. Data: 2010-08-17 12:33:32
    Temat: Re: Pożegnanie.
    Od: AL <a...@s...tam>

    mz pisze:
    > A ja pożegnałem się wczoraj z Erą na rzecz Play. Mam trochę obaw co do tego
    > jak to będzie wyglądac ale zobaczymy.
    > Wiem, że w BOI (każdej sieci) pracują ludzie, którzy odpowiadają zgodnie ze
    > schematem. Jak zadasz pytanie poza schematem to plotą bez związku z
    > pytaniem.
    > Era zaproponowała na przedłużenie umowy tak śmieszne warunki, że
    > podziękowałem. Oczywiście wszędzie w Erze straszono mnie jaki to ten Play
    > straszny i niedługo zmieni mi warunki umowy. Ble ble ble. Jak zmieni na
    > gorsze to je wypowiem.
    > Pozdrawiam i witam w Play

    to w koncu sprowadzili dla Ciebie ten telefon?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 12. Data: 2010-08-17 12:36:47
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    > to w koncu sprowadzili dla Ciebie ten telefon?

    Sprowadzili by go w ciągu 14 dni. Miałem juz dość czekania. Wziełem inny,
    taki bardziej rozbudowany niż ten którego chciałem.

  • 13. Data: 2010-08-17 12:42:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 14:31:10 +0200, TGor napisał(a):

    > Co do kanałów sprzedaży, to chciałem zauważyć, że plotka jakoby sieci
    > komórkowe "nie były zainteresowane" sprzedażą telefonów jest lekko
    > mówiąc nietrafiona.

    Ale tamta dyskusja była, że sprzedaż telefonów przez sieci zanika i teraz
    się już sprzedaje "luzem" w marketach, salonach itp, co jest brednią, bo w
    dalszym ciągu tylko maleńki ułamek sprzedaży telefonów tak się odbywa.
    I to nawet w rzekomej jaskini wolnego rynku, czyli Związku Socjalistycznych
    Republik Amerykańskich - kupując iPoo w Apple Store, czy Dell Streak ze
    sklepu online Della de facto kupuje się od AT&T - telefony są
    zasimlockowane i wymagają umowy. Dell Streak co prawda może być kupiony bez
    umowy, ale simlock AT&T wciąz będzie:
    http://www.engadget.com/2010/08/12/off-contract-dell
    -streak-is-still-sim-locked-to-atandt-wrongs-sti/

    A że operatorzy oferujący jedne z najdroższych w Europie telefony i jedne z
    najdroższych w Europie usługi jęczą jak to im jest strasznie źle i uważają
    to za pretekst do płacenia mniej za dwuletnią smycz (i pejcz) na abonenta
    (zwaną oględnie umową na czas okreslony) to już całkiem inna para kaloszy.
    Ani też specjalna nowość - telefony w sklepie dla idiotów czy innych
    sklepach internetowych (nie mylić z alledrogo) w cenie "luzem" poniżej ceny
    "promocyjnej" zaczęły się pojawiać już kilka lat temu.

    Jakiś niecały rok temu pokazywałem wyliczenia, że HTC Hero w Play jest
    jednym z najdroższych w Europie (przy okazji dostając najdłuższy cyrograf i
    najmniej minut w abo)

    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS
    i HD proste i logiczne"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 14. Data: 2010-08-17 13:30:02
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-08-17 14:42, Waldek Godel wrote:

    > Ale tamta dyskusja była, że sprzedaż telefonów przez sieci zanika i teraz
    > się już sprzedaje "luzem" w marketach, salonach itp, co jest brednią,

    W sumie dokładnie to chciałem powiedzieć i o naszym rynku. Liczyłem,
    liczyłem i nijak mi się opłacało kupować w sklepie.

    Głupio tylko słuchać operatorów, jak się tłumaczą (m.in. przy okazji
    dochodzenia roszczeń natury gwarancyjno-niezgodnozumowościowych), że
    "oni tylko usługi sprzedają". Byzydura - wciskają telefony z premedytacją.

    Na plus (!) Playowi musze zaliczyć to, że HTC kupiłem bez s.p. lock. Ale
    może to już stadardzik się robi, choć żony E66 zablokowane a kupowane
    wiosną.

    TG

  • 15. Data: 2010-08-17 16:19:58
    Temat: Re: Po?egnanie.
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    mz wrote:

    > A ja po?egna?em si? wczoraj z Er? na rzecz Play. Mam troch? obaw co do
    > tego jak to b?dzie wygl?dac ale zobaczymy.

    nie ma zadnych problemow, tez przenosilem numer do pleja z ery.

    > Era zaproponowa?a na przed?u?enie umowy tak ?mieszne warunki, ?e
    > podzi?kowa?em.

    chyba wiekszosc telekomow i bankow ma takie podejscie, np. upc tez nie
    oferuje nic specjalnego za to, ze z nimi zostajesz i kazdy rozsadny
    zmienia umowe promocyjna co rok na inna osobe w lokalu. widac tak im
    statystycznie wychodzi, ze odplyw klientow do pleja i przyplyw swiezych
    zlapanych na bilboardowe promocje dobrze sie bilansuje i proby zatrzymania
    klienta nie sa brane pod uwage.

    > Pozdrawiam i witam w Play

    witamy w plej, teraz juz mamy nieograniczone rozmowy wewnatrz sieci
    przez 30dni za 10pln :)

  • 16. Data: 2010-08-17 17:19:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 14:31:10 +0200, TGor wrote:

    >Co do kanałów sprzedaży, to chciałem zauważyć, że plotka jakoby sieci
    >komórkowe "nie były zainteresowane" sprzedażą telefonów jest lekko
    >mówiąc nietrafiona.

    Zainteresowane to one jak najbardziej sa, nawet jesli chwilowo nie
    zdaja sobie z tego sprawy, tylko cena nie musi byc zachecajaca :-)

    Aczkolwiek znow mi dzis bok dzwonil chca mi wcisnac drugi abonament
    bez telefonu - wiec Era jak widac ciagle niezdecydowana czego chce :-)

    >Nie ma dobrej oferty dla kogoś, kto chce kupić sobie telefon i mieć
    >tylko abonament. Jakbym nie liczył bardziej się opłaca kupić u operatora.

    U operatora czy u Play ?
    No i miales troche drozszy model, wiec pewnie i wiekszy abonament.

    J.

  • 17. Data: 2010-08-17 18:29:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 19:19:30 +0200, J.F. wrote:

> [...]
    >
    >Aczkolwiek znow mi dzis bok dzwonil chca mi wcisnac drugi abonament
    >bez telefonu - wiec Era jak widac ciagle niezdecydowana czego chce :-)

    Znow zadzwonila Era, tym razem zaczeli od "jakie telefony sie panu
    podobaja". Ale zdania nie bardzo zmienie - oni chca mi wcisnac drugi
    abonament, wiec interesu nie bedzie, ale nawet gdybym odniosl do
    obecnego - drozej o 35zl, razy 24 = 840. A w e-sklepach nokia 5230
    dostepna od 490zl. Fakt - minut troche wiecej, niepotrzebne mi.
    Ale tez nie doszlismy do ceny aparatu - a chyba nie po zlotowce.

    Niestety - jesli chca utrzymac obroty, to w moim przypadku musza sie
    bardziej postarac - albo obnizyc ceny, albo zepsuc oferte bez
    telefonu. Co zreszta zrobili, ale ja ciagle mam stare warunki.

    J.

  • 18. Data: 2010-08-17 18:36:13
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 17 Sie, 13:16, Waldek Godel pisze...
    > Za zaoszczędzone na Tobie i innych pieniądze mogą sobie coś kupić...
    > Na przykład P4 - razem z Playem. I twoim abonamentem:
    >  http://telepolis.pl/news.php?id=19034

    Tak, wszyscy kupują P4: http://blogplay.pl/2010/07/juz-nas-orange-nie-kupuje
    /
    :)

    Ircys

  • 19. Data: 2010-08-21 06:24:50
    Od: TGor <t...@o...pyl>

    On 2010-08-17 19:19, J.F. wrote:

    > U operatora czy u Play ?
    > No i miales troche drozszy model, wiec pewnie i wiekszy abonament.
    >
    > J.

    Nie liczyłem każdego, ale o ile nie jest się "pryszczersem" z limitem 20
    zł / miesiąc to zakup takiej Omnii II (w sklepach za cirka ebałt
    1200-1300 zł, Allegro pomijam) w abonamencie za 60-80zł wychodzi na to
    samo lub nieco więcej, niż zakup jej w sklepie i kombinowanie z
    prepaidem czy jakimś abonamentem ze zniżką.

    Pewnie trafią się jakieś przypadki, że lepiej kupić w sklepie, ale to
    akurat jednostkowe sprawy.

    Ja tę Omnię wyłudzałem w TR180 w +, co kosztowałoby mnie ~500zł. Z
    abonamentem to daje ok 83zł/miesiąc (w promocji -20% na abonament). Jak
    wezmę go w sklepie i (chyba nie mają, ale załóżmy) zniżkę 50% na tenże
    abonament wychodzi mi 85-87zł.
    No niech ta Omnia II kosztuje 1000zł, okazja, to jest 76zł miesięcznie.

    Sprytnie, trzeba ich pochwalić za umiejętne dotarcie do umiejących
    liczyć pieniądze. ;-)

    No wiem, że się czepiam szczegółów, ale nie miałem 5 stów po naprawie
    rozrządu na urlopie i paru innych wydatkach więc postanowiłem ponegocjować.

    TG

  • 20. Data: 2010-08-21 09:30:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 21 Aug 2010 08:24:50 +0200, TGor napisał(a):

    > Pewnie trafią się jakieś przypadki, że lepiej kupić w sklepie, ale to
    > akurat jednostkowe sprawy.

    Sprawdź najnowszą nieograniczenie genialną promocję na iPhone4 w Play

    Jak zapłacisz za przelot nietanimi liniami, hotel w Londynie, bilet
    sieciowy na cała komunikację miejsą Londynu na jeden dzień, dobrą kolację
    plus cenę telefonu w Apple Store (bez aktywacji, bez simlocka) to i tak
    wychodzi taniej o jakieś 400 zł od ceny telefonu z najtańszym abonamentem i
    cyrografem na dwa lata. Akurat, żeby mieć za darmo Fresha z pakietami
    internetowymi przez rok albo nawet dwa lata (zależy ile ktoś używa).

    Jako, że można kupić dwa telefony na osobę, na blogu rzecznika Play rzucono
    nawet hasło - "Kup Playowi telefon"

    A to jest tańsza z ofert, bo jeszcze jest Plus. Co do Plusa nawet się nie
    wypowiem, parafrazując hasło z CK Dezerterzy: "w języku kulturalnych ludzi
    nie ma słów, żeby dostatecznie obelżywie opisać..."

    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"
    Kamiński aka Jan Strybyszewski