  • Data: 2009-01-05 22:24:00
    Temat: Re: Powrót numer do sprzedaży, cz. II
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> szukaj wiadomości tego autora

    osiek napisał:

    > tyle że i tak conajwyżej będziesz miał wybór z tego co mają
    > dostępne w puli a nie jakiś wymyślony wolny z numeracji pomarańczy.

    Pierwsze ograniczenie to numer HLR, do którego "przypisany" jest numer. By
    mieć jakąkolwiek szansę uzyskać "żądany" numer, należy uzyskać kartę SIM
    przypisaną do odpowiedniego HLRa. W Orange numer HLRa zakodowany jest na 10
    i 11 pozycji numeru karty SIM, np.:
    89480307210xxxxxxxx
    to karta SIM powiązana z HLRem 10.

    Należy więc upolować nową kartę SIM z danego HLRa i cierpliwie czekać, aż
    numer wrócić do puli (prawdopodobnie pół roku), po tym czasie zgłosić chęć
    zmiany numeru na "poprzedni". Z tym, że moim zdaniem szanse powodzenia
    takiej operacji są naprawdę nikłe: numer może powędrować na kartę SIM w
    zestawie pre-paid (więc od razu stanie się niedostępny), może zostać
    wstępnie przypisany do karty SIM gotowej do sprzedaży w salonie (o ile nadal
    stosują ten tryb: dawno nie kupowałem aktywacji w salonie i nie wiem, czy
    nadal mają koperty z kartami SIM z predefiniowanymi numerami, czy wszystko
    leci on-line), w końcu trafić do puli w sklepie orange.pl.

    --
    Marek