  • 1. Data: 2011-11-19 09:16:20
    Temat: Powrót do przyszłości
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    No nie wiem, czy ten projekt był przez kogoś pokazywany tu, ale chyba
    warto:
    http://irinawerning.com/bttf2/back-to-the-future-2-2
    011/

    Ciekawe jak by to wyszło u nas, bo jednak w ciągu 20 - 30 lat, zaszły
    u nas rewolucyjne zmiany ( jak w zdjęciu z murem ).
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 2. Data: 2011-11-19 11:16:12
    Temat: Re: Powrót do przyszłości
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote:

    > No nie wiem, czy ten projekt był przez kogoś pokazywany tu, ale chyba
    > warto:
    > http://irinawerning.com/bttf2/back-to-the-future-2-2
    011/

    Niezłe! Naprawdę niezłe... Zwracam uwagę na jednorodność
    stylistyczną z analogowym materiałem (także jeśli chodzi o defekty,
    np.: "Lea B 1980 & 2011 Paris". :) Było o to odrobinę łatwiej, jeśli
    zwrócić uwagę na deklarację, że wszystkie wyszły spod jednej autorki
    - niewielka liczba spójnych i znanych sobie technik do podrobienia
    (głównie materiał, obróbka i oświetlenie). Nie należy też zapominać
    o szyciu jeszcze kostiumów i licznych rekwizytów, więc efekt
    w sumie bardzo dobry!

    Nb.: Na "Devoto brothers 1990 & 2011 Buenos" mam śladowe wrażenie,
    iż jedna osoba została podmieniona, ale człowiek już niczego nie może
    być pewien w dzisiejszych czasach... ;-)

    Nb.(2): Mnie przypadkiem zachowało się trochę ciuchów z czasów LO
    (zostały w szafie przed wyjazdem, a po pięciu latach były już muzealnym
    zabytkiem, którego się nie wyrzuca :) - może powinienem pomyśleć nad
    jakimś remakem, tylko najtrudniej zrobić sobie samemu... :)

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2011-11-19 11:49:59
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 19 Nov 2011 10:16:20 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    No i część pierwsza:
    http://irinawerning.com/back-to-the-fut/back-to-the-
    future/

  • 4. Data: 2011-11-19 14:19:58
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote:

    > No i część pierwsza:
    > http://irinawerning.com/back-to-the-fut/back-to-the-
    future/

    Swoją drogą interesujące jest patrzeć na tę amatorską grę aktorską
    - naturalny grymas 'n' lat wcześniej dziś okazuje się już nie do
    powtórzenia - nie do wymazania z głowy jest bowiem świadomość
    parodii, nowego kontekstu, w wyniku czego przez robioną minę przebija
    rozbawienie, zażenowanie z udawania, czy świadomość czasu, który
    już nie wróci (szczególnie wraz z odejściem osób, które wówczas były
    oparciem, np. rodziców).

    [mr.]

  • 5. Data: 2011-11-19 14:58:21
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 19 Nov 2011 15:19:58 +0100, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> wrote:

    Niekoniecznie. Te aranżacje są świetną ilustracją powiedzenia:
    wszystko się zmienia i nie zmienia się nic. Człowiek, na poziomie
    odruchów, nie zmienia się w ciągu swojego życia aż tak mocno,
    szczególnie w ciągu 10. - 20. lat. Wystarczy się więc wczuć w sytuację
    na zdjęciu i grymas sam wyjdzie. A że taki sam a jednocześnie nie taki
    sam? Cóż.

    Na odbiór tych zdjęć, jak wspomniałeś, wpływa ich drobiazgowa
    aranżacja, która z jednej strony przenosi nas w przeszłość, a z
    drugiej nie ukrywa upływu czasu. Szczególnie to widać na bardziej
    amatorskich zdjęciach ze strony wskazanej przez autorkę w słowie
    wstępnym.

  • 6. Data: 2011-11-19 21:43:18
    Od: Lukasz <l...@w...pl>

    http://machinaczasu.pl/

    --
    Lukasz

  • 7. Data: 2011-11-19 22:27:26
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Lukasz" <l...@w...pl> wrote:

    [...]
    > http://machinaczasu.pl/

    I właśnie o tych drobnych szczególikach robiących w efekcie wielką
    różnicę wspominałem w moim pierwszym poście.

    [mr.]

  • 8. Data: 2011-11-19 22:54:55
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Lukasz" <l...@w...pl> wrote:

    > http://machinaczasu.pl/

    Jeszcze tylko zwrócę uwagę na fakt, że o "fotograficznym" podejściu
    użytkowników niech zaświadczy fakt, iż na ponad dwieście zdjęć,
    najwięcej głosów (prawie 10.000!) zgromadziło jedno z najgorszych w tej
    konkurencji: inne miejsce, inny ubiór, inna poza, inna mina i
    praktycznie brak podobieństwa - właściwie mogłyby to być nawet dwie
    zupełnie różne osoby ("z wyjątkiem płci, ale to już w zasadzie tak jak
    u ludzi"... ;)

    Wystarczyło gładko rozmyte tło i ładna dziewczyna na drugim zdjęciu.
    Ot, co się naprawdę liczy w fotografii... :))

    http://machinaczasu.pl/340520/4-15-lat

    Mariusz [mr.]

  • 9. Data: 2011-11-19 22:56:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-11-19 22:27:26 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

> [...]
    >

    > I właśnie o tych drobnych szczególikach robiących w efekcie wielką
    > różnicę wspominałem w moim pierwszym poście.

    Dokładnie, to jest absolutnie nieporównywalne. To nawet nie są drobne
    różnice. Ja bym to nazwał drobnymi podobieństwami.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-11-19 23:50:54
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-19 10:16, Grzegorz Krukowski pisze:

    > Ciekawe jak by to wyszło u nas, bo jednak w ciągu 20 - 30 lat, zaszły
    > u nas rewolucyjne zmiany ( jak w zdjęciu z murem ).

    Znalazłem kiedyś slajdy z 1979 roku; po 30 latach pojechałem
    w to samo miejsce (Kotlina Kłodzka) i zrobiłem trochę zdjęć
    porównawczych. Ale bez odtwarzania scen :)

    Tutaj kilka par zdjęć:
    http://piotrne.republika.pl/dawno_i_dzis/

    P.