  • 71. Data: 2012-11-23 13:01:33
    Temat: Re: Potyczki
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "slawek" <h...@s...pl> napisał:

    > Przegrałeś: nie znam.

    Obliczania dominanty nie znasz ?
    Bo tak na oko to chyba pod to ten problem "pochodzi'.

    AK

  • 72. Data: 2012-11-23 13:02:07
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu piątek, 23 listopada 2012 11:36:29 UTC użytkownik AK napisał:
    > U�ytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisa�:

    > Tak ? A jakie ?

    Przejrzyj sobie te ogloszenia:
    http://jobs.efinancialcareers.co.uk/Information_Tech
    nology-Development/UK-London.htm

    > Zamierzam nieodwolalnie wybyc z Polski na stare lata.
    > Posiadam takowe ?

    Wyslij mi swoje CV, to Ci cos doradze, ew. polece rekruterow/firmy do bezposrednich
    aplikacji. Email znajdziesz w postach bez problemu.

    > PS: No i jeszcze maly drobiazg.
    > Na jakie place mozna liczyc (rzad, srednia, tak dla orientacji).

    ?50k-?150k zaleznie od umiejetnosci, zawzietosci, zdolnosci negocjacyjnych i
    koniunkcji Marsa z Wenus.

    RW

  • 73. Data: 2012-11-23 13:06:36
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu piątek, 23 listopada 2012 11:56:01 UTC użytkownik AK napisał:
    > U�ytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisa�:
    >
    > Alez polecam sie :)
    > Nie boje sie wyzwan ;) Mam z Asseco praktyke np. w podmianie
    > bazy danych na > 100 dzialajacych bankach.
    > Mimo to nie pisze zza krat ;)
    >
    > A powazniej. nie przesadzaj. Nie mowie ze to jakis szajs, ale
    > _naprawde_ zbyt nadmuchane toto i do oprogramowania
    > inzynierskiego ma sie nijak.
    >
    > No bo wiesz.. hm.. np.obliczenie profilu, rozkladu naprezen,
    > rozkladu temperatury lopatek wirnika silnika do nawet jakiegos
    > starego Il-a czy Tu to conieco bardziej skomplikowane a i napewno
> [...]

    Jasne ze pisanie software'u ktory moze zabic ludzi jest bardziej odpowiedzialne.
    Ale wydaje mi sie, ze Twoje pojecie o "sofcie w bankach" konczy sie na
    oprogramowaniu typowym dla retail banking, w ktorym glownie chodzi o przelewanie
    kasy z konta na konto. W oprogramowaniu wyceniajacym derywaty (to sie akurat
    konczy) czy tez napedzajacym automatyczne strategie gieldowe (to sie jeszcze
    rozkreca) jest duzo ciekawych problemow numeryczno/algorytmicznych, od rownan
    rozniczkowych czastkowych, poprzez symulacje Monte Carlo do machine learning,
    sieci neuronowych, szybkiego przesiewania terabajtow danych, estymacji statystycznej
    itd.

    RW

  • 74. Data: 2012-11-23 13:37:48
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "AK" napisał w wiadomości grup
    >Obliczania dominanty nie znasz ?
    >Bo tak na oko to chyba pod to ten problem "pochodzi'.

    Podciągi są na tyle długie, aby nie opłacało się trzymać ich w pamięci -
    musiałoby być 16 GB do tego użytych, tj. wiele razy tyle ile wynosi długość
    pliku.

  • 75. Data: 2012-11-23 13:39:02
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisał:

> [...]
    > sieci neuronowych, szybkiego przesiewania terabajtow danych, estymacji

    Wiem wiem, tyle tylko ze w "robotkach inzynierskich" takie rownania rozniczkowe
    czastkowe to masz wlasciwie _na starcie_ bo ciezko bez ich znajomosci/orientacji
    (nie mowie, ze dzis cokolwiek jeszcze pamietam:) siasc na powaznie do jakiegos FEMa.
    Zreszta w innych inzynierskich dziedzinach jest podobnie.

    PS: Ale wiem rowniez, ze zdawaloby sie glupie obliczenie kapitalu/odsetek
    (ale przy zmieniajacej sie stopie kapitallizacji i jej okresie) nie jest tez
    takie trywialne typu "podstaw do prostego wzroru gdzie tylko mnozenie
    i dzielenie". Oczywiscie numeryka toto nie jest ale..

    AK

  • 76. Data: 2012-11-23 13:40:22
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Wyslij mi swoje CV,

    Podam je tu.
    "Algorytm": Link uzyskasz, gdy dodasz do nazwiska to co splodzil MS w miejsce COM :)

    PS: Spoko, nie przeginam.
    Zdecydowana wiekszosc (szczegolnie Ayatollahy C++:) zna mnie w usenecie od
    wieeeelu lat jak przyslowiowy zly (prokurator) szelag :).

    Adam Karpierz

  • 77. Data: 2012-11-23 14:00:37
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu piątek, 23 listopada 2012 12:40:26 UTC użytkownik AK napisał:

    > Podam je tu.
    > "Algorytm": Link uzyskasz, gdy dodasz do nazwiska to co splodzil MS w miejsce COM
    :)

    Znalazlem je w domenie python.pl. Chcesz odpowiedz na grupie czy na priva?

    RW

  • 78. Data: 2012-11-23 14:29:16
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisał:

    > Znalazlem je w domenie python.pl.

    Tak. To moja domena.

    > Chcesz odpowiedz na grupie czy na priva?

    Raczej na priva, choc jesli uznasz ze to pomoze
    w czyms innym poencjalnie szukajacym pracy
    poza Polska to spokojnie mozesz na grupie
    (malo dbam o prywatnosc;)

    ale... tak jak ci odpisalem:

    "
    Czesc Roman
    Nie traktuj calkiem powaznie mej checi pracy za granica.
    Nieco w tym bylo prowokacji na uzytek dyskusji na grupie.
    Owszem, chcialbym znalezc prace poza Poska, ale mysle
    ze bariera jest moj wiek i moj slabiutki angielski.
    "

    AK

  • 79. Data: 2012-11-23 14:49:49
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu piątek, 23 listopada 2012 13:29:20 UTC użytkownik AK napisał:
    > Tak. To moja domena.

    > Raczej na priva, choc jesli uznasz ze to pomoze
    > w czyms innym poencjalnie szukajacym pracy
    > poza Polska to spokojnie mozesz na grupie
    > (malo dbam o prywatnosc;)

    OK. To z uwag publicznych:
    1. KURWA KTO TO WYMYSLIL SKLADAC CV CZCIONKA COMIC SANS

    Uff. Przeszlo. To juz na spokojnie: w procesie rekrutacji na stanowisko
    programisty staramy sie byc konserwatystami (nawet jak prywatnie jestesmy
    zwariowanymi anarchistami). Tak wiec:
    - czcionka Times, bez szalenstw z formatem
    - gajerek i krawacik, chyba ze ktos wyraznie powie, ze to przesada
    - zero bizuterii i perfurm (to uwaga dla pan glownie, ale nigdy nie wiadomo)

    2. Jak sie jest kandydatem z jakiegos dzikiego kraju w Europie Wschodniej i
    sie pisze CV po angielsku, to wypada podac jakie jezyki obce sie zna i w jakim
    stopniu (nizej piszesz ze nie znasz dobrze angielskiego, ale moze znasz
    rosyjski? niemiecki?).

    3. Ludzie czesto maja tendencje do robienia z CV takiej "zupy skrotow", puszczajac
    dluga serie "C++,JSP,COM,ATL". To jest bardzo dobrze bo upewnia nas,
    ze CV wpadnie w odpowiednie filtry, ale kiedy juz dojdzie ono przed oczy zywej
    istoty, to bardzo malo mowi o kandydacie. Koniecznie trzeba miec taka sekcje
    "Skills" gdzie sie podsumowuje swoje mocne strony na bardziej ogolnym poziomie,
    np. "performance optimisation" czy "Monte Carlo simulation". Poziom
    granularnosci takiej listy nalezy dopasowac do stanowiska na jakie sie aplikuje
    (czyli tak, CV trzeba modyfikowac za kazdym razem, niestety). No i oczywiscie
    jak juz sie znajdziemy na rozmowie, to trzeba sie przygotowac na to, ze beda
    pytac o to, co sie tam wpisalo...

> [...]
    > Nie traktuj calkiem powaznie mej checi pracy za granica.
    > Nieco w tym bylo prowokacji na uzytek dyskusji na grupie.

    Gdyby nie to ile czasu spedzam na glupotach na tej grupie, to bym sie obruszyl
    o marnowanie mojego czasu :)

    > Owszem, chcialbym znalezc prace poza Poska, ale mysle
    > ze bariera jest moj wiek i moj slabiutki angielski.
    > "

    Wiekiem bym sie nie przejmowal, widzialem duzo starszych ludzi na takich
    stanowiskach. Ale angielski to podstawa, niestety.

    RW

  • 80. Data: 2012-11-23 15:25:08
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisał:

    OK. To z uwag publicznych:
    > 1. KURWA KTO TO WYMYSLIL SKLADAC CV CZCIONKA COMIC SANS

    Powazna korporacja amerykanska :)

    AK