  • Data: 2012-12-01 19:30:54
    Temat: Re: Potyczki
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-01, Roman W <b...@g...pl> wrote:

    > Ponad 10% bezrobocie to nie "normalność".

    W UK może nie. W Polsce niestety tak. Mamy bardzo wysoką strukturalną
    stopę bezrobocia. Jesteście starsi ode mnie... powinniście być tego
    świadomi...

    Historyczne minimum przy aktualnej metodzie liczenia (czyli od 2002
    roku) wynosi 8.8%. Był to październik 2008 - przegrzanie gospodarki.
    Od tamtej pory niewiele się zmieniło, więc zapewne jest to wartość
    dosyć bliska bezrobociu strukturalnemu (w okresie przegrzania bezrobocie
    frykcyjne powinno być jest niższe niż zazwyczaj).

    Zatem można podejrzewać, że naturalna stopa bezrobocia aktualnie
    wynosi jakieś 9-10%. Czyli nie jesteśmy daleko od tej wartości
    (we wrześniu było 12.4%).

    A może uważasz, że "normalność" była przed kryzysem? 20% w 2002 roku?
    14.8% w 2006? Zadziwiające jest, jak krótką niektórzy mają pamięć :P.

    pozdrawiam,
    PK

    PS.: Zakładam, że Roman W rozumie użyte terminy. Jeśli ktoś ma z tym
    problem, to niech poszuka na wiki albo w książce do przedsiębiorczości
    swojego dziecka :).