  • Data: 2012-11-23 13:06:36
    Temat: Re: Potyczki
    Od: Roman W <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 23 listopada 2012 11:56:01 UTC użytkownik AK napisał:
    > U�ytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisa�:
    >
    > Alez polecam sie :)
    > Nie boje sie wyzwan ;) Mam z Asseco praktyke np. w podmianie
    > bazy danych na > 100 dzialajacych bankach.
    > Mimo to nie pisze zza krat ;)
    >
    > A powazniej. nie przesadzaj. Nie mowie ze to jakis szajs, ale
    > _naprawde_ zbyt nadmuchane toto i do oprogramowania
    > inzynierskiego ma sie nijak.
    >
    > No bo wiesz.. hm.. np.obliczenie profilu, rozkladu naprezen,
    > rozkladu temperatury lopatek wirnika silnika do nawet jakiegos
    > starego Il-a czy Tu to conieco bardziej skomplikowane a i napewno
> [...]

    Jasne ze pisanie software'u ktory moze zabic ludzi jest bardziej odpowiedzialne.
    Ale wydaje mi sie, ze Twoje pojecie o "sofcie w bankach" konczy sie na
    oprogramowaniu typowym dla retail banking, w ktorym glownie chodzi o przelewanie
    kasy z konta na konto. W oprogramowaniu wyceniajacym derywaty (to sie akurat
    konczy) czy tez napedzajacym automatyczne strategie gieldowe (to sie jeszcze
    rozkreca) jest duzo ciekawych problemow numeryczno/algorytmicznych, od rownan
    rozniczkowych czastkowych, poprzez symulacje Monte Carlo do machine learning,
    sieci neuronowych, szybkiego przesiewania terabajtow danych, estymacji statystycznej
    itd.

    RW