eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetPotrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ? › Re: Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
    From: Przemysław Ryk <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
    Date: Wed, 14 Sep 2011 22:52:43 +0200
    Sender: p...@g...com

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 13:08:32 +0200, John Doe napisał(a):

    > Wpływa na "podbieranie" z innych zasobów, w tym przypadku między innymi
    > pamięci i większę użycie procesora.

    Wyłączona też (przypominam - przedstawiana była ewentualność:
    Ktoś zmusza do używania tejże? Przecież można zawsze dokupić zewnętrzną,
    a w BIOSie włączyć "magiczną" funkcję
    internal graphic disabled? ;)

    To większe zużycie procesora to niby skąd się bierze? CPU ma IMVHO w
    głębokim poważaniu, czy przygotowuje wstępnie dane dla grafiki znajdującej
    się w tym samym kawałku krzemu / w chipsecie na płycie głównej / w postaci
    osobnej karty.

    Pamięć. OK. T.V. na przykład pisał o: ,,2011 bedzie kosztowal 999$
    jak wszystkie nowe CPU Intela - mam zamiar zlozyc PC na RAID0 + 1HDD na
    wazne dokumenty, 16GBRAM, grafika a'la 1GB DDR5 - zostaje tylko platforma i
    CPU..." (Message-ID: <1...@c...pl>). Na prawdę
    wydzielenie z tego 512MB dla zintegrowanej grafiki tak strasznie zaboli?
    Mnie się coś nie wydaje.

    > Jeden robi fotki komórką, a drugi potrzebuje lustrzanki. Moje zdanie
    > jest takie, że lepiej mieć osobną kartę graficzną, dźwiękowe i sieciowe
    > wbudowane w płytę akurat spisują się dobrze. Podaj przykład jakiegoś
    > zintegrowanego według ideału, który spokojnie kupiłbyś do gier, bez
    > zewnętrznej karty.

    Gdzieś w tym wątku pojawiło się twierdzenie, że komputer będzie stosowany do
    grania? Zresztą - tu też wszystko zależy od tego, w jak świeże tytuły, przy
    jakich ustawieniach detali i w jakiej rozdzielczości ktoś chce grać, czyż
    nie?

    Przykładowo: znajomy mój obrabia masę zdjęć (fotograf z zawodu). Komputer ma
    na płycie pod Core 2 Duo z zintegrowaną grafiką właśnie. Do tego dwa
    monitory podłączone, ramu 8GB, 64-bitowy system i złego słowa jeszcze na ten
    sprzęt nie powiedział. Powiedz mi, po cholerę ma tam ładować osobną kartę
    grafiki?

    Drugi ze znajomych (DTPowiec, hobbystycznie trochę się video bawi) wyszedł z
    założenia, że do grania, to on sobie kupił X-Boxa. Po wuj mu dedykowana
    karta graficzna, skoro w znakomitej większości czasu integra sprawdza się
    doskonale?

    [ Fortuna to niestała dziwka. ]
    [ (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]