  • 51. Data: 2010-09-28 09:32:43
    Temat: Re: Potrzebny mi serwer plików
    Od: Onufry Zagloba <z...@g...com>

    On 27 Wrz, 17:39, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Dzięki za spostrzeżenia. I ja uważam, że najlepszym rozwiązaniem
    > jest uszkodzony notebook z malutkim (na przykład 120 GB) dyskiem.
    > (na serwer dużo, na notebook mało)

    Czyli jak nie sam tak myślę to może być dobry pomysł ;-)

    > Grafika uszkodzona?

    No właśnie jak przemyślałem to jednak wychodzi że grafa być musi mniej
    więcej sprawna. Bo albo się system zawiesi albo nie wstanie. Są takie
    uszkodzenia grafiki które powodują wyświetlanie artefaktów. Pewnie
    przez logmein.com nie przeszkadzałoby to ale możliwe że mogłoby się
    chcieć zepsuć bardziej.

    A co do biosu to podpięty pod zewnętrzny monitor powinien dać się
    zobaczyć. Raz się ustawi i koniec.

    > Mogą być uszkodzone zawiasy
    > klapki. Może być masa uszkodzeń czyniących notebook nieprzydatnym jako
    > pewne urządzenie przenośne, lecz zupełnie obojętnych w zastosowaniu
    > takiego celu jak stojący nieruchomo w domu serwer plików. :)

    Zastanawiam się czy w ogóle potrzebna jest obudowa? Może by dało się
    wydrzeć płytę z zasilaniem, podpiąć dyski i wsadzić to do jakiejś
    starej obudowy np. po video (panasonic miał taką fajna serie z klapką
    a ja mam akurat takie dwie).

    > Wkrótce wejdą notebooki z USB 3 -- no i chyba ,,przestarzałe'' będą
    > drastycznie taniały. Do takiego serwera USB 3 czy 2 -- żadna różnica. :)

    Nie wiem czy to aż tak wpłynie na cenę laptopów. Tak czy siak już ceny
    są śmieszne. A używane to już nawet nie ma co wspominać.

    Jakbyś już znalazł takiego gościa który ci sprzeda takiego lapka daj
    znać choćby na priva.

    Onufry Zagłoba

  • 52. Data: 2010-09-28 10:15:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Onufry Zagloba" f...@j...goo
    glegroups.com

> [...]
    > (na serwer dużo, na notebook mało)

    : Czyli jak nie sam tak myślę to może być dobry pomysł ;-)

    Niekoniecznie. Wiele osób może mylić się. :)

    IMO gotowe NASki są drogie i dają zamknięte (i chyba ograniczone -- na
    przykład tylko NTFS) możliwości. Na dodatek preferowane są w nich dyski
    3.5calowe, a ja raczej mam 2.5calowe pod ręką. :) Dysk 2.5calowy jest
    wytrzymalszy i pożera mniej energii elektrycznej oraz jest cichszy
    i po prostu mniejszy...

> [...]

    : uszkodzenia grafiki które powodują wyświetlanie artefaktów. Pewnie
    : przez logmein.com nie przeszkadzałoby to ale możliwe że mogłoby się

    Zepsuty zawsze może się zepsuć mocniej. Sprawny także. :)

    : A co do biosu to podpięty pod zewnętrzny monitor powinien dać się
    : zobaczyć. Raz się ustawi i koniec.

    I tak, i nie, bo chyba ten zewnętrzny też podłączasz pod grafikę. :)

> [...]

    : wydrzeć płytę z zasilaniem, podpiąć dyski i wsadzić to do jakiejś
    : starej obudowy np. po video (panasonic miał taką fajna serie z klapką

    Dla mnie obudowa to jednak podstawa. :) Oszaleję montując swoją. :)
    Kable z trudem połączę, soft wgram bez trudu (oby było na co) ale
    obudowy nie przebuduję. :)

> [...]

    : Nie wiem czy to aż tak wpłynie na cenę laptopów. Tak czy siak już ceny
    : są śmieszne. A używane to już nawet nie ma co wspominać.

    Śmieszna to jest cena golarki z siateczką (z nożykami w ogóle?) from
    Holandia (bo chyba nie Golandia -- po rusku) na baterie bez baterii.
    Teraz podrożała o ponad 33%, ale ja kupiłem za 14.99 złotych. I cieszę
    się z tego nabytku. :)

    : Jakbyś już znalazł takiego gościa który ci sprzeda takiego lapka daj
    : znać choćby na priva.

    OK.

    Na razie tylko tyle:

    http://www.morele.net/notebook-emachines-acer-eme525
    -2632-intel-2-2ghz-250gb-hdd-2gb-ram-294724/?s=20100
    928
    1399 złotych za nowy notebook z wystawy

    ???? <-- tu wczoraj jeszcze był NAS za 219 złotych na Allegro

    Można szukać szczęścia w jakimś urządzeniu zawierającym serwer plików.
    Urządzeniu, które jest potrzebne i które bez tego serwera kosztuje
    niewiele mniej. Komputer wewnątrz ma niejedno urządzenie, dlaczego
    więc nie mogłoby takie coś pracować jako serwer czy nawet jako serwer
    i router razem wzięte? :) Jak już pisałem wyżej -- obudowa dla mnie
    to koszmar. Dla producentów też obudowy stanowią solidną część kosztów.

    Może ktoś wpadnie na pomysł taki, że przeca gniazdka RJ45 i USB już
    w czymś (kamerce czy w telewizorze) są, antenki (wraz z resztą radia)
    WiFi są, jakiś CPU jest, więc potrzeba znacznie mniej niż w serwerze
    oddzielnym, a jak widzę -- zapotrzebowanie na NASki rośnie. :)

    --
    ^ 750 . . nw 25 27 749

  • 53. Data: 2010-09-28 10:19:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i7sf7t$c6j$...@i...gazeta.pl

    > przykład tylko NTFS) możliwości. Na dodatek preferowane są w nich dyski
    + przykład tylko FAT) możliwości. Na dodatek preferowane są w nich dyski

> [...]
    > WiFi są, jakiś CPU jest, więc potrzeba znacznie mniej niż w serwerze
    > oddzielnym, a jak widzę -- zapotrzebowanie na NASki rośnie. :)

    Niektóre bramki VoIP mają w swych obudowach szczątkowe routerki i nawet
    niektóre bramki VoIP są bezprzewodowe lub mają modemy aDSLowe. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2010-09-28 10:25:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > http://www.morele.net/notebook-emachines-acer-eme525
    -2632-intel-2-2ghz-250gb-hdd-2gb-ram-294724/?s=20100

    Ma niechodliwą rozdzielczość monitora. Na serwer jak znalazł!!! :)
    Tyle tylko, że CPU nieco... No... Słaby... :) Trochę drogo, ale
    kto wie? -- może cena spadnie do rozsądnej. :)

    > ???? <-- tu wczoraj jeszcze był NAS za 219 złotych na Allegro

    http://allegro.pl/itsklep-obudowa-dysku-uls-3282-nas
    -torrent-i1220272694.html <-- i jest!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 55. Data: 2010-09-30 22:22:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Onufry Zagloba" f...@j...goo
    glegroups.com

> [...]
    > (na serwer dużo, na notebook mało)

    : Czyli jak nie sam tak myślę to może być dobry pomysł ;-)

    W Auchan widziałem dziś Acera na Atomie N450 z zegarkiem 1.6 GHz
    za 789 złotych (w poniedziałki emeryci mają 5% zniżki a płacąc
    jakąś kartą kredytową można mieć jeszcze 1% keszbeku, a że na
    fakturze będzie pełne 789 złotych, więc jest do wydania około
    789*2/3-6*7.89=478,66) za cały komputerek zawierający:

    -- WinZgroźnego 7 na pokładzie;
    -- CPU Atom N450 z zegarkiem 1.6 GHz;
    -- HDD 160 GB;
    -- bateryjkę podtrzymującą (ponoć do 3 godzin);
    -- RAMkę 1 GB;
    -- kamerką, głośniki i mikrofon oraz
    dziurkę na mikrofon zewnętrzny;
    -- 2 USB 2.0;
    -- D-Sub;
    -- WiFi a/b/g;
    -- grafikę GMA 3150;
    -- matryckę 10.1";

    i całą resztą (obudowę choćby czy zasilacz) inwentarza...

    Czy zatem warto płacić za popsuty stary lub za dedykowany NAS albo jakoś inaczej
    kombinować? Jeżeli ten używany można mieć za 200 złotych -- może warto; I jeżeli
    jakiegoś NASka (z badziewnym CPU i garścią RAMki, być może bez WiFi lub bez USB)
    można mieć za 150 złotych -- to pewnie też warto... Ale raczej nie wtedy, gdy
    trzeba wywalić pięć czy sześć stów za starucha lub profesjonalnego NASka...

    A może ja znowu czegoś nie pojmuję? Może to znów tylko jakiś PDA? :)

    --
    ^ 750 . . nw 25 27 . 749 ^ 440 440
    | 740 . .1213 . . 2021 .iy . 739 F|l 430 . 425
    | 730 11 15 en24 26 2930 729 E|i 420 2930 419
    P|l 720 wrzesień'10 16 1819 i 28 720 V|t 410 28 413
    E|/ 710 17 22mk 709 |r 400 400
    F|m 700 10 14 au 699 1|y 390 390

    Postscriptum: Chyba już wiem, jak bezpiecznie eksploatować pralkę. :) Należy
    zakupić ją wraz z gwarancją za uszkodzenia mechaniczne, prać
    przez niemal pięć lat, po czym stłuc pralkę solidnym młotkiem i zażądać
    zwrotu szmalu zgodnie z umową gwarancyjną... :) (ponoć nie odliczają amortyzacji)

    Wracając do serwerka... Nóż w plecy... Apek zawiesił się -- musiałem go skłuć, tracąc
    na przykład numer sklonowanej karty sieciowej, a komputer (z tą kartą do sklonowania)
    zawirusował się (to nie jest mój komputer) i świeci stale na niebiesko -- ponoć od
    kilku tygodni, a być może na dodatek zły dostawca ,,dostępu netu'' coś poblokował
    czy inaczej pokombinował... (płatny dostawca -- aby było jasne!)

    Czy ja mogę postawić swego własnego NATka? (aby na danym mi numerku IP podpiąć:
    komputer (ten aktualnie niebieski); bramkę VoIP; swego notebooka, z którego teraz
    piszę, gdy tu przyjdę czasami; serwerek, o którym piszę; jeszcze jeden komputerek
    ,,stacjonarny''; być może czasami komórkę z VoIPem; być może podsiatkę idącą do
    jeszcze jednego mieszkania, w którym będzie komputer i bramka VoIP...)

    Czy takie NATki są sprzedawane jako urządzenia czy też trzeba to robić samemu?
    A jeśli jako urządzenia, czy razem z jakimiś innymi urządzeniami (typu AccesPoint)
    czy jako dedykowane i profesjonalne za 1000 złotych od sztuki?... Może ten serwerek
    mógłby pracować jako NATek?...

    Mam ochotę na napisanie nieprzyzwoitego słowa, ale nie wiem, które wybrać -- mgłę
    pod Smoleńskiem, czy Poznań, do którego ktoś zacośtam... ;) Może po prostu napiszę
    kończące wiadomą pielgrzymkę narodową ,,drzewo na horyzoncie''... Człowiek już gubi
    się w tych nieprzyzwoitych wyrazach, jakie ma do swej dyspozycji... Latanie to trudna
    sztuka...

    Jak chcesz -- mogę Ci podesłać m@ilem fotkę (pstrykniętą
    komórką) kartki o tym Acerku, o którym piszę wyżej. :)

    Zauważ, że kosztuje i dysk, i podtrzymanie bateryjne, i WiFi...
    Jakiś ,,dedykowany'' (profesjonalny) NASek nie ma HDD i może
    nie mieć podtrzymania bateryjnego... Taki dysk (160 GB) i jakiś
    mały UPS to może kosztować ze 2 stówki złotówek brutto. :)

    Nie wspomnę już o zamkniętej architekturze nawet softowej. :)
    Tu można wgrać dowolny system i dowolne aplikacje...
    Dziś takie, jutro inne...

    Jeśli z tą otwartością (możliwością wgrania tam zwykłych
    Linuksów czy Winzgroźnych wraz z dowolnymi aplikacjami,
    w tym serwerami plików) mylę się -- to przepraszam i proszę
    o skorygowanie mnie. :)

  • 56. Data: 2010-10-01 06:52:43
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 01.10.2010 00:22, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > fakturze będzie pełne 789 złotych, więc jest do wydania około
    > 789*2/3-6*7.89=478,66) za cały komputerek zawierający:

    jakim cudem 789zł minus 5% minus 1% dało ci 478zł...?
    Marx

  • 57. Data: 2010-10-01 07:58:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marx" k...@w...kopernik.gliwice.pl

    > jakim cudem 789zł minus 5% minus 1% dało ci 478zł...?

    Jest to cud antypodatkowy. Jedna trzecia sklepowej ceny to podatki.
    I te podatki można odzyskać. :)

    Za te podatki polskie państwo wysyła naszych żołnierzy do Afganistanu
    i do Iraq... (skąd niektórzy wracają żywi) Za te podatki polskie państwo
    remontuje domy zalane przez powodzie (i rzekomo zalane, nawet nie tknięte
    wodą, i naprawdę zalane -- w obu przypadkach państwo zamiast na regulacje
    wód wydaje pieniądze na budownictwo mieszkalne) domy i buduje drogi,
    umieszczając (jak na moim osiedlu) skrzyżowania niżej niż drogi dojazdowe
    prowadzące do tych skrzyżowań (aby przed skrzyżowaniem samochody nabierały
    szybkości a za skrzyżowaniem ją traciły dzięki sile o imieniu zaczynającym
    się literą G -- takiej po prostu G!) i tymi pieniędzmi dotuje duchownych,
    aby mogli (jak ksiądz Wojciech Łazewski, którego spotkałem w Studzienicznej
    w środku czasowym nocy, gdy był tam w towarzystwie kilku dziewcząt w wieku
    studenckim -- dziewczęta wtedy akurat poszukują ,,drogi życiowej'' i nowych
    znajomych) bałamucić studentki...

    Donald Tusk jest zwolennikiem zmniejszania podatków. :)
    Oczywiście tak jak Rosja (później ZSRR) walcząc o pokój wszczynały
    wojny, tak PO zmniejszając podatki, zwiększa je... :)

    BTW nieuczciwości i hipokryzji panującej w PO...
    Radosław Sikorski mówi (przy okazji mocarstwowości Rosji, o której wspomina
    Jarosław Kaczyński) że nie wie, czy szef PiS jest na proszkach, czy nie jest...
    Sikorski kłamie w tak zwane żywe oczy!!! Wie!! Jest pewny tego, że Kaczyńskiemu
    leki się skończyły przedwcześnie... Wie -- a jednak kłamiąc, mówi, że nie wie... :)

    Mnie też zdrowie szwankuje, gdy nie biorę leków...
    Ale co zrobić... Polskie państwo nie refunduje leków typu Telfexo czy Avamys...

    -- roczny koszt pralki to około 100 do 200 złotych
    -- ubezpieczenie OC stojącego samochodu to 2 razy tyle
    -- ale koszt Telfexo czy okularów jest większy!!!!!

    Polskie państwo nie jest państwem opiekuńczym, więc ja muszę z wyroku Ozorowskiej
    świni (jako alergik i astmatyk) wdychać spleśniałe powietrze i żyć samotnie (jako
    abstynent -- pijacy niech płodzą potworki, aby duchowni mogli prosić Boga o miłość
    w rodzinach, o zdrowie potomstwa) bez prawa do życia w ojczyźnie, którą budowałem
    pracowicie, zanim duchowni nie pozbawili mnie zdrowia...

    Ozorowska świnia w ten sposób broni ,,koleżanki'' wielkiej kobiety -- Łucji
    Stalenczyk, która osobiście zawiadomiła mnie o tym, że nawet księżom nie
    przepuszcza... :) (i jak z którym chce kopulować -- to kopuluje, niczym
    Katarzyna II, dbając o rozkosz swojej koleżanki, nazywanej czasami mgłą...)

    -=-

    Telfexo ma być dobry, lekiem na katar, ale najwyraźniej jest dobrym lekiem
    nie tylko na katar. (albo ja ulegam złudzeniu...) Gdy nie biorę Telfexo,
    spadają mi PEFki i pogarsza się samopoczucie... (albo ulegam złudzeniu...)

    --
    ^ 750 . . nw 25 27 . 749 ^c 440 440

  • 58. Data: 2010-10-05 12:14:54
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 01.10.2010 09:58, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Marx" k...@w...kopernik.gliwice.pl

    > Jest to cud antypodatkowy. Jedna trzecia sklepowej ceny to podatki.
    > I te podatki można odzyskać. :)

    to wez te leki i napisz jak a nie snuj opowiesci ktorych i tak nikt nie
    czyta (przynajmniej ja)
    Marx

  • 59. Data: 2010-10-05 19:53:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marx" h...@w...kopernik.gliwice.pl

    > to wez te leki i napisz jak a nie snuj opowiesci ktorych i tak nikt nie

    Które leki? -- Telfexo czy Avamys? Jedne i drugie dobrze mi robią.

    > czyta (przynajmniej ja)

    A przynajwięcej kto?

    -=-

    Kupiłem te zabawkę. :) Teraz kombinuję z dyskiem. :)
    Są tam trzy partycje widziane jako NTFSowe. :)
    Szkoda by było tak po prostu wyciąć Winzgroźnego Startera Siódmego. :)

    Na razie uporałem się z zawirusowanym (od oglądania dupek z zawirusowanych
    stron) nie moim dyskiem, którego ,,awaria'' powstrzymywała VoIPową bramkę...
    Uf... :) Zaraz uporam się z zawirusowaniem związanym z szukaniem kraków do
    Bluesoleil...

    -=-

    Ta zabawka to Atom N450 z 1 GiB RAMką oraz HDD 160 GB i Atherosową siateczką. :)
    Nie ma w niej BT wcale. I ,,myszka'' pod DOSem nie chce pracować. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 60. Data: 2010-10-06 07:03:47
    Od: Marx <M...@n...com>

    Czyli nie dowiem sie jak z m 789zł minus 5% minus 1% dało ci 478zł...
    Marx