  • 41. Data: 2012-02-12 01:35:41
    Temat: Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-02-12 01:38, Padre pisze:

    > Ja może źle deklaruję dokładność, chodzi mi tylko o to, żeby po zmianie
    > ciśnienia o np. 30% zakresu działania i powrocie do początkowego,
    > położenie potencjometru wróciło z dokładnością +-5% jego położenia
    > początkowego i tak żeby podziałało z godzinę bez regulacji.

    Piszesz o błędzie histerezy. Też mieści się w pojęciu błędów przetwarzania.
    K.

  • 42. Data: 2012-02-12 01:38:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Smith napisał:

    > "Węglaczek", tak na chłopski rozum, szlag trafi jak się go
    > podda ciśnieniu 0.1 bara. Ludzki głos nie jest w stanie
    > wytworzyć takiego nadciśnienia i należy sądzić, że konstruktor
    > nie zaprojektował takiego zapasu.

    E tam trafi. Tam membrana, to dość solidna blacha, której nie straszne
    jakieś śmieszne 0,1 bara.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2012-02-12 01:38:45
    Od: Padre <P...@n...net>

  • 44. Data: 2012-02-12 01:42:42
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-02-12 01:47, Padre pisze:

    > Znalazłem takie coś:
    > http://motoallegro.pl/czujnik-cisnienia-bmp085-ardui
    no-compatible-i2084902401.html

    > może to jest rozwiązanie żebym wreszcie zmierzył się z czymś bardziej
    > skomplikowanym niż TTL :) Wracam do elektroniki po kilkunastu latach
    > przerwy więc jeszcze mam odruch robienia wszystkiego analogowo.

    Czujnik ten ma zakres do 1100hPa, to nieco mniej niż 0.1bara nadciśnienia.
    Czas przetwarzania jest odpowiednio krótki.
    K.

  • 45. Data: 2012-02-12 01:46:52
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > E tam trafi. Tam membrana, to dość solidna blacha, której nie straszne
    > jakieś śmieszne 0,1 bara.

    Powierzchnia jest dość duża i siła wywierana na membranę wyjdzie
    kilkanaście niutonów.
    Chyba, że ten mikrofon z radzieckiego czołgu wyciągnięty.
    K.

  • 46. Data: 2012-02-12 01:48:55
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Czujnik ten ma zakres do 1100hPa, to nieco mniej niż 0.1bara nadciśnienia.
    > Czas przetwarzania jest odpowiednio krótki.
    > K.

    Chyba się na to skuszę, jak będzie działać to przeprojektuje się na
    gotowo a arduino przyda się do innych eksperymentów:)

    mam tylko nadzieję że powyżej 110hPa skończy mu się zakres pracy ale ma
    jakiś konkretny zapas wytrzymałości zanim polegnie.

  • 47. Data: 2012-02-12 01:49:13
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > skomplikowanym niż TTL :) Wracam do elektroniki po kilkunastu latach
    > przerwy więc jeszcze mam odruch robienia wszystkiego analogowo.

    Jak nie programujesz mikrokontrolerów, to masz kłopot. Wymiana danych z
    tym czujnikiem zachodzi po łączu I2C. Łatwe do stosowania, ale dla tych
    co umieją programować.
    K.

  • 48. Data: 2012-02-12 01:53:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Smith napisał:

    > Powierzchnia jest dość duża i siła wywierana na membranę wyjdzie
    > kilkanaście niutonów.
    > Chyba, że ten mikrofon z radzieckiego czołgu wyciągnięty.

    W ruskich tankach były laryngofony dynamiczne. Chyba mam gdzies taki.
    A tej membranie naprawdę kilkanaście niutonów nie zaszkodzi. Po prostu
    oprze się o ściśnięty proszek węglowy.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2012-02-12 01:56:01
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-02-12 02:48, Padre pisze:

> [...]
    >
    > mam tylko nadzieję że powyżej 110hPa skończy mu się zakres pracy ale ma
    > jakiś konkretny zapas wytrzymałości zanim polegnie.

    Da radę:
    Overpressure 10000 hPa. To ciśnienie które powinien jeszcze wytrzymać,
    choć lepiej nie ryzykować.
    K.

  • 50. Data: 2012-02-12 01:57:32
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > W ruskich tankach były laryngofony dynamiczne. Chyba mam gdzies taki.
    > A tej membranie naprawdę kilkanaście niutonów nie zaszkodzi. Po prostu
    > oprze się o ściśnięty proszek węglowy.

    Rozważania teoretyczne najlepiej poddać weryfikacji empirycznej.
    K.