  • Data: 2009-10-08 21:12:06
    Temat: Re: Poszukiwana profesjonalna przejściówka USB - LPT
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbych pisze:

    > A jak chcesz zapakować w pakiety i dostarczyć programowi stan linii
    > wejściowych? Program czyta stan linii i twój driver musi wstrzymać jego
    > działanie, aż przyjdzie odpowiedź po USB. Czyli ~125us. Jakbyś chciał w
    > ten sposób emulować LPT dla programatora JTAG, albo SPI to uzyskasz
    > oszałamiającą prędkość rzędu 4kb/s.

    Nie, to trzeba zrobić całkiem odwrotnie. Powiadamiać komputer przez USB
    o każdej zmianie stanu linii wejściowej - a w zainteresowanym stanem
    linii programie odczyt zostanie przeprowadzony błyskawicznie (wydanie
    stanu linii z pamięci, odebranego wcześniej przez USB). Myślę, że
    FT4232H dałoby się do tego sensownie zatrudnić.

    Cały problem jednak rozbija się o napisanie własnego sterownika takiego
    "wirtualnego" portu LPT, udającego jak najdokładniej zachowanie
    tradycyjnego sprzętowego portu równoległego, a przy tym za pomocą innego
    mechanizmu współpracującego ze zdalną częścią sprzętową. I czy to będzie
    USB, czy może komunikacja na 100m przez Ethernet (plus doczepiona na
    końcu kabelka płytka Ethernut) - to już nie ma znaczenia i da się
    oddzielić od sterownika. Ale jako że sterowniki 64-bitowe dla Windows
    Vista i Windows 7 wymagają podpisania (certyfikat kosztuje AFAIR coś
    koło $300) - to rozwiązanie "domowo-rzemieślnicze" jest pogrzebane. A
    nie oszukujmy się, że każdemu obecnie wystarczy 3GB RAMu i śmiga z
    chęcią na systemie 32-bitowym...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/