  • Data: 2009-10-10 12:38:48
    Temat: Re: Poszukiwana profesjonalna przejściówka USB - LPT
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbych pisze:

    > Chyba straciłeś wątek, albo ja nie rozumiem twojej odpowiedzi. Może
    > napisz jak serializacja w FTDI pomoże w emulacji portu LPT, którym
    > steruje program do programowania jakichś uC (dla ustalenia uwagi weźmy
    > twój programator do AVRów).

    1. Bez możliwości zmiany w programie pecetowym pies jest pogrzebany i
    tyle. Dotyczy to np. specjalnego oprogramowania i kabelków na LPT do
    programowania sterowników PLC, obsługi równoległych programatorów
    scalaków podłączanych przez LPT itd.

    2. Jeżeli panujemy nad softem (np. avrdude) - wystarczy przenieść
    fragmenty "podstawowe" (np. wysyłanie bloku danych protokołem SPI albo
    JTAG) na stronę urządzenia i wykorzystać możliwości układu FT2232.

    3. W tym celu oczywiście zmieniamy częściowo kabel programujący
    (przykładowo jeżeli był STK200/300 to do bufora '244 lub '245
    podczepionego oryginalnie do portu LPT dołączamy układ FT2232 a całość
    do komputera przez USB). Oczywiście można zrobić to jako oddzielną
    "przyczłapkę" do sondy STK200/STK300/Wiggler itp. ale trzeba koniecznie
    znać pinout czyli z jakich sygnałów LPT oryginalnie korzysta.

    4. W sofcie programatora usuwamy podstawowe operacje (wyślij bit,
    odczytaj bit) i zamieniamy funkcje wyższego poziomu (wyślij blok bajtów,
    odczytaj blok bajtów) na odpowiednie wywołania DLL'a dostarczanego przez
    FTDI. Są tam też funkcje do kręcenia parametrami transmisji, prędkością,
    wyborem aktywnego zbocza sygnału zegara itp.

    5. W praktyce robi się to najczęściej tak (na przykładzie openocd -
    programu do gadania z różnymi procesorami przez JTAG, będącym pomostem
    między kabelkiem programującym a debuggerem gdb), że dodaje do programu
    obsługę nowego typu kabla (FT2232 z określonym pinoutem), równolegle
    pozostawiając możliwość korzystania z tradycyjnych kabelków na LPT.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/