  • 41. Data: 2020-08-01 18:45:08
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-01 o 18:13, Cavallino pisze:

    > Spalinowy spadek.
    > I tak już zostanie....

    Zobaczymy.

  • 42. Data: 2020-08-01 18:53:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    > I dlatego pociągu nie doganiają, on im coraz bardziej ucieka.
    > Choć VW chciał robić więcej, ale po prostu nie potrafi.

    Po co gonić pociąg jadący ślepym torem?

    > Weszło i nie są.
    > Tesla bije na głowę cały niemiecki przemysł motoryzacyjny, a będzie
    > jeszcze bardziej jak zacznie działać ich niemiecka fabryka.

    Na razie to jest nowinka.
    Jak to zacznie być biznes, to Niemcy już coś wymyślą,
    żeby na tym zarabiać.

    > Tak sobie tłumacz....
    > Tylko dlaczego nie ma go wśród elektryków?

    Sezon na nowinki.

    > W czerwcu elektryki stanowiły ponad 16% sprzedanych w Europie aut -
    > wiesz jaki to jest wzrost rok do roku?
    >
    > Oczywiście można też nałożyć worek na łeb i udawać że nic się nie dzieje
    > i nic nie widzisz....
    > Metoda strusia.

    Barwne porównanie, ale nie rozumiem co jest takiego niezwykłego w tym,
    że kilka procent transportu bliskiego zasięgu zostanie zelektryfikowane?
    Do tego z wielkim bólem w infrastrukturze.
    Jakiś tam udział w rynku się pojawi, bo jest dorobiona ideologia,
    że to jest eko (choć globalnie nie jest) - ale jest lokalnie eko
    i na tym się zbuduje jakiś procent rynku: to o czym myślicie -
    czyli drugie auto w rodzinie albo tylko do jazd miejskich.
    Jak cena pozwoli na zakup przez ten procent rynku.
    Na razie te kilkanaście procent rynku nie wiadomo czy to graniczne
    i ile jeszcze można wepchnąć (pewnie dla tych co tylko do pracy i spowrotem)
    ale szybko się nasyci, bo cena nie zachęca.

    Moim zadaniem za 10-20 lat niewiele się zmieni.

  • 43. Data: 2020-08-01 21:13:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello abn140,

    Friday, July 31, 2020, 3:10:03 PM, you wrote:

    > a fakty sa takie ze bateryjna motoryzacja juz wlasciwie poszla sie yeabac.
    > a jest tak dlatego ze niemcy laduja 1000 milliardow euro w wodor.
    > jest to narazie decyzja polityczna coby redukowac uzaleznienie od techniki
    > akumulatorowej ktora jest poza niemcami, i stworzyc cos swojego.
    > jak znam zycie a jestem stary i znam - niemiaszki dadza rade.
    > ciekawie bedzie obserwowac te wojne.
    > osobiscie obstawiam ze wodor wygra.

    Z marnowaniem 2/3 energii na elektrolizę? Jakim cudem ma wygrać?
    Platyny jest mniej niż litu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2020-08-01 21:28:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 1 Aug 2020 21:13:00 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Z marnowaniem 2/3 energii na elektrolizę? Jakim cudem ma wygrać?
    > Platyny jest mniej niż litu.

    Sprawność samego procesu elektrolizy wody wynosi 65-80%. Co jest więcej
    niż mówisz. Dodatkowo tracisz z oczu fakt że do elektrolizy zaprzęgamy
    darmową (no, prawie:) energię w szczytach podaży, kiedy i tak nie ma co
    z nią zrobić. I naprawdę, istnieje elektroliza poza platyną :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 45. Data: 2020-08-01 22:08:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.08.2020 o 18:13, Cavallino pisze:

    > W czerwcu elektryki stanowiły ponad 16% sprzedanych w Europie aut -

    Pure electric czy razem z hybrydami?

    > wiesz jaki to jest wzrost rok do roku?

    Chętnie się dowiem.

  • 46. Data: 2020-08-02 06:14:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2020 o 18:53, cef pisze:

    > Po co gonić pociąg jadący ślepym torem?

    Spytaj ich czy to ślepy tor i po co go gonią.
    Jak na razie wygląda, że ścianę na końcu ślepego toru widać już przed
    smrodowozami...

    > Na razie to jest nowinka.

    Dla Ciebie.
    Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
    zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.

    > Jak to zacznie być biznes, to Niemcy już coś wymyślą,
    > żeby na tym zarabiać.

    Próbują, nie wychodzi.

    > Sezon na nowinki.

    Ale przecież pandemia?
    Nowinek nie dotyczy?

    > Barwne porównanie, ale nie rozumiem co jest takiego niezwykłego w tym,
    > że kilka procent transportu bliskiego zasięgu zostanie zelektryfikowane?

    Niezwykłe tylko dla Ciebie.
    Dla kogoś, kto worka na łbie nie ma, to początek wymiany parku
    samochodowego, którą negujesz....

    > Moim zadaniem za 10-20 lat niewiele się zmieni.

    A ile to jest niewiele?
    Bo jeśli by uważać taki procent za niewiele, to przekłądając to na
    segmentu rynku, kompakty, lub auta miejskie, lub suvy, też stanowią
    niewielki procent i nic się tu nie zmienia od 10-20 lat......

  • 47. Data: 2020-08-02 06:14:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-08-2020 o 22:08, nadir pisze:

    > Pure electric czy razem z hybrydami?

    Z plug-in.

    > Chętnie się dowiem.

    Use google.

  • 48. Data: 2020-08-02 08:35:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-02 o 06:14, Cavallino pisze:

    > Spytaj ich czy to ślepy tor i po co go gonią.
    > Jak na razie wygląda, że ścianę na końcu ślepego toru widać już przed
    > smrodowozami...

    Nie ma takiej ściany.
    O strukturze rynku będą decydować najwięksi.
    O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
    i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,
    tylko na hybrydy. Bo na taki zakup stać będzie więcej klientów.

    > Dla Ciebie.
    > Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
    > zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.

    Wyjeżdżam i nic takiego nie widzę.
    Zobacz co robią największe koncerny - te, które mają największe
    światowe procenty sprzedaży czyli Toyota i VW.
    No i Toyota postawiła na hybrydy - bo tanie i dostępne dla wielu -
    a VW hybrydę zrobi w każdej chwili a na konkretny krok
    nikt się jeszcze nie zdecydował, więc nie pisz, że ktoś już coś zdecydował.
    Na razie jest światowy spadek sprzedaży samochodów
    i trzeba się trochę pogłowić czy poziom sprzedaży da się utrzymać
    proponując auta hybrydowe, z autonomicznym sterowaniem
    czy z jakimiś innymi nowinkami i na pewno nie będzie to pełny elektryk.

    > Próbują, nie wychodzi.

    Jak ustali się trend to właśnie Niemcy go pokażą.

    > Niezwykłe tylko dla Ciebie.
    > Dla kogoś, kto worka na łbie nie ma, to początek wymiany parku
    > samochodowego, którą negujesz....

    Spójrz szerzej i zacznij myśleć analitycznie a nie przez pryzmat
    marketingowców od EV.
    Początek wymiany być może, ale jeszcze nie w najbliższych 20 latach i na
    pewno nie na elektryka takiego jakiego znamy dziś.
    Zobacz gdzie jest największy rynek sprzedaży samochodów - około 50%
    całej światowej produkcji sprzedano w Azji - rynek większy niż
    europejski czy amerykański.
    Tam naprawdę spadki były z powodu pandemii i to zachwiało całym
    światowym rynkiem.
    Wszyscy szukają dodatkowych źródeł dochodu i dlatego te elektryczne nowinki
    są upychane a nie dlatego, że to jest trend.
    Trzeba się liczyć z tym, że rynek się nasyca nawet jeśli sprzedaje się na
    nim rocznie 20mln samochodów.
    I teraz napisz jak wyobrażasz sobie w ciągu 20 lat użytkownie samochodu
    bezemisyjnego w Indiach czy w Argentynie? Będziesz go ładował modlitwą?

    Obecnie trendem, to może być conajwyżej okres przejściowy z wymuszonym
    rynkiem aut
    niskoemisyjnych. Np zakaz spalinowych w centrach miast i tym samym
    nakręci się
    sprzedaż rozwiązań pośrednich. Natomiast jaki będzie docelowo
    samochód bezemisyjny to tego jeszcze dziś nie wiemy.
    Toyota uznała, że nie ma szans zrobić sensownej baterii - zapewniającej
    też zasięg,
    i dlatego zrezygnowała z pełnego EV - to jest trend światowy.
    A jej (Toyoty) rozwiązanie wodorowe też nie jest idealne.
    Równie dobrze może się okazać, że sensowniej za 50 lat wyjdzie montować
    filtr do spaliniaków dający czyste powietrze na wyjściu i sprasowane
    klocki spalin.
    Ale samochód cenowo będzie dostępny dla milionów.

  • 49. Data: 2020-08-02 09:49:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2020 o 08:35, cef pisze:

    > Nie ma takiej ściany.
    > O strukturze rynku będą decydować najwięksi.

    Nie - będą kupujący.

    > O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
    > i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,

    Już właśnie zmieniła zdanie i wsiada do tego pociągu....
    No ale Ty wiesz lepiej...

    > Wyjeżdżam i nic takiego nie widzę.

    Widać zabyt niedaleko wyjeżdżasz....

    > Zobacz co robią największe koncerny - te, które mają największe
    > światowe procenty sprzedaży czyli Toyota i VW.

    Próbują nadrobić stracony czas, żeby nie zostać z ręką w nocniku.
    Gdyby nie było potrzeby, nie rzucali by na szalę taki miliardowych kwot...

    > No i Toyota postawiła na hybrydy - bo tanie i dostępne dla wielu -
    > a VW hybrydę zrobi w każdej chwili a na konkretny krok
    > nikt się jeszcze nie zdecydował,

    Czy do Twojego zaścianka nie dochodzą ani gazety, ani nawet internet?
    Bo akurat VW to największy obecnie producent elektryków w Niemczech.
    A jego samochód elektryczny to auto roku 2019 i najlepie sprzedający się
    samochód roku 2020.

    Inna sprawa, że jeszcze go nie sprzedali, bo nie mogę sobie poradzić z
    jego wyprodukowaniem w stanie zdatnym do jazdy. ;-)

    więc nie pisz, że ktoś już coś zdecydował.
    > Na razie jest światowy spadek sprzedaży samochodów

    I światowy wzrost sprzedaży elektryków.

    > Jak ustali się trend to właśnie Niemcy go pokażą.

    To nie jest takie proste jak Ci się wydaje.
    I Morawieckiemu też.

    Produkcja elektryka to mocno co innego, niż produkcja smrodowozu.

    Więc próbują, produkują na magazyn, ale nie wychodzi - do sprzedaży
    nadal się nie nadaje.

    Info z wczoraj:
    https://elektrowoz.pl/auta/trwa-wgrywanie-aktualizac
    ji-oprogramowania-do-vw-id-3-dostawy-coraz-blizej/

    Dodam tylko, że ci co umieją w elektryki, takie softy wgrywają przez
    internety.....

    > Spójrz szerzej

    To Ty musisz spojrzeć szerzej, a nie dać sobie wciskać skowytu koncernów
    od smrodowozów, którym biznes i euro z niego wymykają się z rąk.

    > Wszyscy szukają dodatkowych źródeł dochodu i dlatego te elektryczne nowinki
    > są upychane a nie dlatego, że to jest trend.

    Jasne, a Tesla rośnie jak na drożdżach bo produkuje diesle...

    > I teraz napisz jak wyobrażasz sobie w ciągu 20 lat użytkownie samochodu
    >  bezemisyjnego w Indiach czy w Argentynie? Będziesz go ładował modlitwą?

    Przecież nikt nie mówi, że elektryki zastąpią całkowicie smrodowozy.
    Mowa tylko o ich zastąpieniu w miastach w krajach rozwiniętych - na tyle
    na ile się da.

    A zanim będziesz się podpierał Indiami czy inną Afryką, to zobacz jakiś
    test porównawczy, aut które tam są sprzedawane z podobnym europejskim.
    Już teraz różnica jest ok. 30 lat.
    Więc do eletkryków dojdą za 2 pokolenia...

  • 50. Data: 2020-08-02 09:59:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 1 Aug 2020 09:22:33 -0700 (PDT), WS

    > UE raczej o ludzi nie dba ;),

    Oczywiście że u podstaw leży troska o zdrowie ludzi. To że potem wchodzi
    polityka do gry i każdy próbuje ugrać coś dla siebie to już inna bajka.

    > te przepisy maja na celu glownie promowanie/lansowanie

    Które przepisy, walka o OZE, walka o niższą emisję, nakazywanie aby
    samochody nie smrodziły, żeby piece domowe nie kopciły i to wszystko
    cuzamendokupy nie truło ludzi, bo potem ich trzeba leczyć za niebotyczne
    pieniądze napychając kabzę koncernom farmaceutycznym?

    > przemyslu samochodowego najwiekszych producentow w Europie,
    > czyli Niemiec i Francji (+ ich fabryki w dawnych demoludach).

    Nieśmiało chciałem zauważyć, że do niedawna, a gdy już było wiadomo że
    kroczy OZE (i Tesla), te europejskie koncerny kurczowo trzymały się tego że
    EV to fanaberia jednego oszołoma. Dopiero po dieselgate dostali kopa w dupe
    na rozpęd. To o jakim promowaniu niemieckiej i francuskiej motoryzacji w
    odniesieniu do EV, gdy sami niemcy cisną na ograniczenie CO2 i innych
    trutek, tu piszesz -- przecież to jakiś absurd.

    > My z tego za wiele miec nie bedziemy :( Co jakis czas pojawiaja sie
    > wyniki badan, typu "stare diesle wcale tak nie smrodza", np. zmniejszono
    > dopuszczalna ilosc emisji sadzy => spowodowalo to podniesienie temp.
    > spalania ON => zwiekszyla sie ilosc tlenkow azotu...

    Znowu mylisz skutki z przyczynami. To się zmieniło nie z powodu ograniczeń,
    ale zmiany technologii, tzn. producenci smrodów spalinowych zaczęli
    wyciskać z silników maksymalne moce (także turbawkami) -- to wtedy pojawił
    się problem, a nie przy ograniczeniach emisji.

    > UE jak kazdy ustroj
    > socjalistczny "dzielnie walczy" z problemami, ktore sama wygenerowala, a
    > towarzyszacy temu konsumpcjonizm nie ma nic wspolnego z ekologia, a
    > wrecz przeciwnie :(

    Poważnie, zrewiduj swoje poglądy, bo się odechciewa tych twoich wywodów
    nawet czytać, a co dopiero komentować. :/

    --
    Pozdor
    Myjk