  • 51. Data: 2020-08-02 10:00:57
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.08.2020 o 06:14, Cavallino pisze:

    > Z plug-in.

    Plug-in nie wyklucza hybryd, a hybryda to taki sobie elektryk.

    > Use google.

    Czyli sam nie masz pojęcia.

  • 52. Data: 2020-08-02 10:16:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2020 o 10:00, nadir pisze:

    > Plug-in nie wyklucza hybryd, a hybryda to taki sobie elektryk.

    Pytałeś co wchodzi w skład tych procentów, no to piszę - hybrydy plug-in
    i pełne elektryki

    > Czyli sam nie masz pojęcia.

    W sensie, że nie mam zamiaru szukać CI cyferek sprzed roku, tylko
    dlatego że Ty byś tak chciał?
    No nie mam.

  • 53. Data: 2020-08-02 10:33:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 1 Aug 2020 17:27:40 +0200, cef

    > Kiedy jest wg Ciebie niebawem?
    > Ile to dziesiątek lat?

    Niebawem to jest w ciągu 10 lat cena elektryka zrówna się ze spaliniakami,
    wtedy bedzie pozamiatane. Zresztą jak podejść do tematu rzetelnie, tj.
    porównać nie sam segment i cenę, ale także komfort i osiągi, to elektryk
    jest już tańszy. Bo żeby zrobić spaliniaka dającego ciszę w kabinie na
    poziomie elektryka i parametry jazdy (przyśpieszenie), trzeba wydać
    znacznie więcej. Tylko to że (znowu) większości takie parametry są na co
    dzień zbyteczne, się tego nie postrzega w ten sposób.

    > Spokojnie, wyściubiam i nadal nie widzę.

    I co, nie widzisz jaka ilość ładowarek jest na zachodzie? Nie widzisz ile
    EV jeździ JUŻ po ulicach?

    > Nic nie zrobili takiego.

    Czego nie zrobili, nie zainwestowali kasy w opracowanie nowych platform
    specjalnie dla EV? Weź, powtarzam, otwórz w końcu oczy. Na początku
    rzeźbili przerabiając spaliniaki najmniejszym kosztem, ale po zobaczeniu co
    się dzieje u Tesli opracowali, i nadal nad tym pracują, platformy dla EV.
    VW to tak się pośpieszył, że wypuścił, ba, wyprodukował EV (ID3) z pół roku
    temu, samochody stały i czekały na firmware bo pierwotny nie nadążył za
    produkcją. Zdaje się w zeszłym tygodniu w końcu skończyli i robią hurtowy
    update żeby klienci w końcu mogli odebrać swoje samochody.

    > Jedynie chcą mieć swoje akumulatory, żeby w razie czego
    > nie być na łasce innych i to jedyne co zrobili - nic więcej nie robią.

    No rynce opadajoo.

    > (to w razie czego to jedynie miejskie pudełka, gdy
    > ten model użycia jakoś się przyjmie)

    Ale przecież to jest właśnie główny target EV, od zawsze. Tesla jednak
    pokazała, że da się lepiej.

    > Moim zdaniem nawet do tej realnej wizji elektryków
    > w centrach miast i ewentualnie jako drugie pudełko
    > do jeżdżenia na zakupy to i tak prądu jest za mało.
    > O wszystkich i do tego nagle? Nawet nie pomyślałem,
    > że mój rozmówca mógłby to zakładać.

    Po raz kolejny powtarzam, Niemcy już w ZESZŁYM roku oddawali prąd z OZE ZA
    DARMO bo mieli go za dużo, a ty upychasz że w przyszłości będzie go za
    mało. Parodia. Ja sobie już na obecnym domu od blisko miesiaca prąd
    produkuję na potrzeby EV, w nowym domu od przyszłego wtorku mi zmieniają
    licznik i ruszy kolejna instalacja PV o mocy 10kWp. W sumie to jest 15kWp
    które wyprodukują prądu w okolicach 13MWh rocznie. Co wystarczy na około
    43tys. km rocznie (przy absurdalnym zużyciu 30kWh/100km -- ja w klocu
    Outlanderze mam 20-25 kWh/100). Gdzie ja przejeżdżam około 20 tys., żona
    około 10 tys. rocznie. Z czym do normalnych ludzi startujesz, pytam się
    grzecznie?

    > Na razie nie ma nic innego.

    Ponownie powtarzam, biorąc pod uwagę że większość ludzi potrzebuje przeloty
    60km dziennie a od wielkiego dzwonu więcej, to wybór jest ogromny już
    dzisiaj. Jak uwzględnić parametry i komfort EV (oraz cenę i sprawność za
    100km) do ekwiwalentu spalinowego to EV JUŻ dawno są tańsze. Pewnie byłby
    jeszcze tańsze, gdyby ludzie bardziej zmadrzeli.

    > I do tych zastosowań jak najbardziej to będzie realne za kilkadziesiąt
    > lat może.

    Przecież już dzisiaj ludzie jeżdżą w trasy. T3 już od dawna ładuje się od
    20 do 80% (300km) w 15 minut. Co oznacza że na trasie 1200km "traci" się
    godzinę. W praktyce mniej, bo spaliniak bardziej męczy podczas jazdy, więc
    i tak wypada się zatrzymać gdzieś w połowie i odpocząć, kości rozprostować,
    zjeść, wypić a i też musi się minimum raz zatankować.

    > Mają wysoki ślad weglowy, więc suma sumarum śmiecą.

    Wykaż to w końcu, bo sypiesz znowu ogólnikami z których nic nie wynika.
    Tylko nie zakładaj u podstawy jak większość głuptaków co robi porównania,
    że bateria kończy się wraz z amortyzacją pojazdu, tj. maks 6 lat,
    uwzględnij produkcję silnika spalinowego, skrzyni biegów, rafinacji i
    utylizacji olejów itp. Startuj.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 54. Data: 2020-08-02 10:34:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.08.2020 o 10:16, Cavallino pisze:

    > Pytałeś co wchodzi w skład tych procentów, no to piszę - hybrydy plug-in
    > i pełne elektryki

    "W czerwcu elektryki stanowiły ponad 16% sprzedanych w Europie aut"

    Czyli pure electric mogło być 0,5% a 15,5% hybryd?

    > W sensie, że nie mam zamiaru szukać CI cyferek sprzed roku, tylko
    > dlatego że Ty byś tak chciał?
    > No nie mam.

    "wiesz jaki to jest wzrost rok do roku?"

    Zabrzmiało bardzo mentorsko, a wyszło "takse".

  • 55. Data: 2020-08-02 10:35:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, August 2, 2020 at 9:59:50 AM UTC+2, Myjk wrote:

    > Oczywiście że u podstaw leży troska o zdrowie ludzi. To że potem wchodzi
    > polityka do gry i każdy próbuje ugrać coś dla siebie to już inna bajka.

    ... i o tej trosce sie zapomina

    > Które przepisy, walka o OZE, walka o niższą emisję, nakazywanie aby
    > samochody nie smrodziły, żeby piece domowe nie kopciły i to wszystko
    > cuzamendokupy nie truło ludzi, bo potem ich trzeba leczyć za niebotyczne
    > pieniądze napychając kabzę koncernom farmaceutycznym?

    Uwazasz, ze jak bedzie prawdziwe zero wszelkich emisji to ludzie dozyja do 110 lat i
    umra zdrowi? ;)
    Praktywa wyglada dokladnie odwrotnie - im dluzsza srednia zycia, tym te koncerny
    wiecej zarabiaja, programy spoleczno-emerytalne nie daja rady...
    Stad m.in (jak twierdzi sporo ludzi) pojawiaja sie pomysly legalnej eutanazji...

    > Nieśmiało chciałem zauważyć, że do niedawna, a gdy już było wiadomo że
    > kroczy OZE (i Tesla), te europejskie koncerny kurczowo trzymały się tego że
    > EV to fanaberia jednego oszołoma. Dopiero po dieselgate dostali kopa w dupe
    > na rozpęd. To o jakim promowaniu niemieckiej i francuskiej motoryzacji w
    > odniesieniu do EV, gdy sami niemcy cisną na ograniczenie CO2 i innych
    > trutek, tu piszesz -- przecież to jakiś absurd.

    Ta sama logika od lat, czyli "zrobmy takie normy, zeby nasze fabryki nie mialy
    konkurencji na rynku Eu". Zwykly samochod spalinowy to za 10-20tys mozna
    wyprodukowac, wprowadzajac cala game wymagan, w tym kolejne normy emisji spalin
    skutecznie zablokowali rynek np. przed Chinskimi i Indyjskimi pojazdami...
    Az przesadzili i sami nie mogli tych norm spelnic ;)
    Teraz bedzie podobnie - pewnie najwieksi zgadaja sie z glownymi producentami
    elektrykow, zeby wzucic je do "ich puli" przy liczeniu sredniej emisji na pojazd, a
    zadna firma z zewnatrz nie bedzie miala szans sprzedac zadnego pojazdu spalinowego.
    czyli znow maja monopol CBDU ;)

    > Znowu mylisz skutki z przyczynami. To się zmieniło nie z powodu ograniczeń,
    > ale zmiany technologii, tzn. producenci smrodów spalinowych zaczęli
    > wyciskać z silników maksymalne moce (także turbawkami) -- to wtedy pojawił
    > się problem, a nie przy ograniczeniach emisji.

    Tak nie do konca, bo wymusily to rowniez przepisy, np. podatki rosnace mocno wraz z
    pojemnoscia, w Francji algorytmy liczenia "koni fiskalnych" itp...

    > Poważnie, zrewiduj swoje poglądy, bo się odechciewa tych twoich wywodów
    > nawet czytać, a co dopiero komentować. :/

    Jak mi dadza jakies podstawy do zmiany pogladow to why not? ;) Natomiast obecne
    dzialania UE mnie raczej w nich utwierdzaja :(

  • 56. Data: 2020-08-02 10:39:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Aug 2020 10:00:57 +0200, nadir

    > Plug-in nie wyklucza hybryd, a hybryda to taki sobie elektryk.

    PHEV to nie jest to samo co HEV. Ja w ponad 90% jeżdżę PHEVem jak EVem. Są
    tacy w PL co w takim Outlanderze jak mój cały rok silnika spalinowego nie
    uruchamiają.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2020-08-02 10:48:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, August 1, 2020 at 4:49:36 PM UTC+2, Cavallino wrote:

    > Podobnie jak oni, z ich smrodzącymi produktami sprzed nastu albo i
    > wiecej lat....
    > Nikt płakał nie będzie .....

    Oj, obawiam sie, ze za cenami tych ich produktow to juz niedlugo bedziemy jednak
    plakac.

  • 58. Data: 2020-08-02 11:10:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2020 o 10:34, nadir pisze:

    > "W czerwcu elektryki stanowiły ponad 16% sprzedanych w Europie aut"
    >
    > Czyli pure electric mogło być 0,5% a 15,5% hybryd?

    Mogło.

    > "wiesz jaki to jest wzrost rok do roku?"
    >
    > Zabrzmiało bardzo mentorsko, a wyszło "takse".

    A sprawdziłeś czy takse?
    Bo tekst z którego dane zaczerpnąłem, nie pozostawiał złudzeń.
    Tyle że nie pamiętam skąd był, to i Ci linka nie wrzucę.

  • 59. Data: 2020-08-02 11:12:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2020 o 10:48, WS pisze:

    > Oj, obawiam sie, ze za cenami tych ich produktow to juz niedlugo bedziemy jednak
    plakac.

    Tych ich dostosowanych do obecnych wymogów, czy takich konstrukcyjnie
    sprzed 20 lat?Ja nie będę.
    Zwłaszcza jeśli dzięki powszechniejszemu zapotrzebowaniu, obniżą się
    ceny elektryków.

  • 60. Data: 2020-08-02 11:17:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-08-2020 o 10:35, WS pisze:

    > Teraz bedzie podobnie - pewnie najwieksi zgadaja sie z glownymi producentami
    elektrykow, zeby wzucic je do "ich puli" przy liczeniu sredniej emisji na pojazd

    Już się zgadali.
    Np. FCA z Teslą.

    , a zadna firma z zewnatrz nie bedzie miala szans sprzedac zadnego
    pojazdu spalinowego.

    Będzie miała.
    Sprzeda 3 elektryki, a w bonusie 1 spalinowy.
    Syfienie na planecie to luksus, więc trzeba za niego zapłacić.
    Przynajmniej w krajach cywilizowanych.

    To, że inaczej jest w 3 świecie, to widziałem i wiem.
    Więc niech sobie smrodziarze tam wypychają swoje "produkty".
    W końcu i tam ich zakażą.