  • 261. Data: 2017-03-22 22:47:29
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-03-22 o 22:07, Adam Wysocki pisze:

    > Mi też. A to nie jest takie nieprawdopodobne, człowiek nie młodnieje.

    Niestety.

    > U mnie lekarz twierdził, że to niemożliwe, żeby mnie bolał wyleczony
    > kanałowo ząb. A jednak było możliwe...

    A to też kiedyż miałem, ale człowiek miał jednak dość pokory - skończyło
    się na "świderku" w nerwie ;)

    > Jeśli ktoś je ma lub planuje je mieć. Mi się do tego nie spieszy i o ile
    > nic mi za parę lat kompletnie nie odbije, to ich nie będzie.

    No, ja już za bardzo wyboru nie mam. Jedno zaczęło studia, a drugie
    doktorat ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 262. Data: 2017-03-22 22:51:34
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Całe szczęście. Popatrz na FB na grupę Elektronika. Poziom już dawno
    > przekroczył dno i zagłębia się w mule i tak naprawdę ciężko z tym
    > cokolwiek zrobić. Tacy ludzie nie wiedzą, co to Usenet, i całe
    > szczęście...

    mimo obrzydzenia do FB aż z ciekawości zajrzałem.

    Znalazłem na wstępie takie coś;

    _____________
    "Panowie, takie zadanie na kreatywność i eksperyment myslowy
    przez co się pokłóciłem z moim znajomym dość porządnie
    ot uwaga temat taki :
    jest potrzebne 50kW przez 5 godziny [przy napieciu 12v] (łącznie przez
    czas pracy urządzenia 250kW)
    są dwie opcje (przy których się spieramy) zasilic całą maszynę
    Akumulatorkami (paluszkami) AA czy ogniwami 18650 (i ile by takich ogniw
    waszym zdaniem było potrzebne)
    co i dlaczego
    pomóżcie proszę rozwiązać nasz spór ..."
    ______________

    To się chyba kwalifikuje do tematu (przyswajanie na starość) - bo mimo
    przeczytania 2 razy nie rozumiem. O co im chodzi kuśwa ?

  • 263. Data: 2017-03-22 23:00:40
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-03-22 o 22:51, sundayman pisze:

> [...]
    >

    > To się chyba kwalifikuje do tematu (przyswajanie na starość) - bo mimo
    > przeczytania 2 razy nie rozumiem. O co im chodzi kuśwa ?

    Ja się już jakiś czas temu zastanawiałem jak się przygotować na
    wyłączenie pme. Chyba trzeba będzie jakąś grupę zamkniętą na fb? Trochę
    głupio, bo bez "świeżej krwi" to nic dobrego z tego nie wyjdzie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 264. Data: 2017-03-22 23:01:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman mimo obrzydzenia do FB aż z ciekawości zajrzał:

> [...]
    >

    > To się chyba kwalifikuje do tematu (przyswajanie na starość) - bo mimo
    > przeczytania 2 razy nie rozumiem. O co im chodzi kuśwa ?

    Na tej grupie jest tylko jeden taki, co by mógł się do tego odnieść
    dorównując poziomem. Chyba wszyscy wiedza Kto to.

    Jarek

    --
    -- Szwejku, Jezus Maria, Himmelherrgott, ja was zastrzelę, bydlę jedno,
    ośle, kretynie, gówniarzu jeden! Czy można być takim bałwanem?

  • 265. Data: 2017-03-22 23:08:22
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-03-21 o 11:44, sundayman pisze:

    > Dokładnie tak. Ta ich "biegłość" jest bardzo powierzchowna.
    > Ale jak ma być inaczej - mój szkodnik w wieku 18 lat uczący się w szkole
    > o profilu "informatycznym" zeznał kilka dni temu załamany, że właśnie
    > dotarli do etapu nauki podłączania dysku zewnętrznego USB.
    > No ręce opadają. Ciekawe, czy już przerabiali wkładanie wtyczki do
    > gniazdka 230V ?

    Jak to powiedziałem Najszanowniejszej to usłyszałem w odpowiedzi "to
    może ja za dużo wymagam od swoich (szkolnych) dzieci"?

    Pozdrawiam

    DD

  • 266. Data: 2017-03-23 00:29:12
    Temat: Re: Post?p techniczny w podesz?ym wieku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Mar 2017 19:41:03 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Nie może myśleć 2097 bo 97 oznacza 1997.
    > Założyliśmy, że po 2094 nikt już tego systemu nie będzie używał :)
    > Przypuszczam, że jakoś inaczej rozumiem okienkowanie (termin ten znam
    > tylko z tego wątka).
    > Uznałem, że oznacza on każde obcięcie liczb do pewnego okienka.
    > Nie rozumiem dlaczego odróżniasz to od "stałe odwołanie do 1995".

    Bo Waldek napisal to tak, jakby bylo dynamicznie, w zaleznosci od
    biezacego roku:
    >"okienkowanie" polega na tym ze roku 98 porownanie 98 z 00/01 mowi
    >ze 00/01 jest po 98, czyli karta wazna. W 2049 roku karta z data
    >wydania 98 to bylaby przyszlosc a rok 00 przeszlosc,"

    Co ma sens ... ale nie w takim przykladzie jak Twoj.

    No i nie pamietam, czy ktorys system tak mial, raczej stosowano staly
    rok podzialu. Kojarze 50, chyba gdzies bylo 70 ... a moze 30 - to
    bardziej do roku urodzin.

    > Tyle, że to tak powinno być od samego początku.

    Wlasnie zafundowales sobie problem roku 10000 :-)

    P.S. To nie byly pierwsze problemy z datami, kojarze jakis komputer,
    ktory kare nalozyl na 106 latke za nieuczeszczanie do szkoly .

    J.

  • 267. Data: 2017-03-23 02:04:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Mar 2017 21:20:15 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > Jak masz też coś do "AVLan" w Toyocie, to chętnie przyjmę ;)

    Nie wiem co to avlan,mapy can są w sieci:

    http://opengarages.org/index.php/Toyota_CAN_ID

    http://www.vassfamily.net/ToyotaPrius/CAN/PriusCodes
    .xls

    --
    Marek

  • 268. Data: 2017-03-23 02:06:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Mar 2017 20:55:00 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > No jasne, że super! Koleś robił z DOSa na XT system wielozadaniowy!

    A przy okazji wielozadaniowego DOSa to Kolega MultiT386 widział?

    --
    Marek

  • 269. Data: 2017-03-23 09:08:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > A przy okazji wielozadaniowego DOSa to Kolega MultiT386 widział?

    To ten co robił sieć dostępową do tych zadań za pomocą rs232?
    Chyba nawet mam go jeszcze gdzieś.

    --
    Jarek

  • 270. Data: 2017-03-23 11:14:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-22 o 22:01, Adam Wysocki pisze:

    > Całe szczęście. Popatrz na FB na grupę Elektronika.

    A co to FB? :)
    Da się tam popatrzyć na coś jak się nie ma konta?
    P.G.