    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Post?p techniczny w podesz?ym wieku
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <58d24dd7$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <oau5u1$l34$1@z-news.wcss.wroc.pl> <oau6ms$t9m$1@news.chmurka.net>
    <58d2a1be$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <oaugfu$15e$1@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 23 Mar 2017 00:29:12 +0100

    Dnia Wed, 22 Mar 2017 19:41:03 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Nie może myśleć 2097 bo 97 oznacza 1997.
    > Założyliśmy, że po 2094 nikt już tego systemu nie będzie używał :)
    > Przypuszczam, że jakoś inaczej rozumiem okienkowanie (termin ten znam
    > tylko z tego wątka).
    > Uznałem, że oznacza on każde obcięcie liczb do pewnego okienka.
    > Nie rozumiem dlaczego odróżniasz to od "stałe odwołanie do 1995".

    Bo Waldek napisal to tak, jakby bylo dynamicznie, w zaleznosci od
    biezacego roku:
    >"okienkowanie" polega na tym ze roku 98 porownanie 98 z 00/01 mowi
    >ze 00/01 jest po 98, czyli karta wazna. W 2049 roku karta z data
    >wydania 98 to bylaby przyszlosc a rok 00 przeszlosc,"

    Co ma sens ... ale nie w takim przykladzie jak Twoj.

    No i nie pamietam, czy ktorys system tak mial, raczej stosowano staly
    rok podzialu. Kojarze 50, chyba gdzies bylo 70 ... a moze 30 - to
    bardziej do roku urodzin.

    > Tyle, że to tak powinno być od samego początku.

    Wlasnie zafundowales sobie problem roku 10000 :-)

    P.S. To nie byly pierwsze problemy z datami, kojarze jakis komputer,
    ktory kare nalozyl na 106 latke za nieuczeszczanie do szkoly .

    J.