  • 131. Data: 2017-03-20 10:22:47
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 17.03.2017 o 19:35, J.F. pisze:

    >Ale sprawdzić 10 linijek, czy 10 milionów to taka sama robota.

    10 mln zapewne nie jest w jednym pliku. I ilosc roboty rosnie.
    Ewentualnie "za sprawdzenie 1$. Za to, ze wiedzialem jak to zrobic w 5
    minut 999$"

    J.

  • 132. Data: 2017-03-20 10:26:40
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-03-18 o 20:51, badworm pisze:

    > Takie czasy, że teraz serwisant do telewizora przychodzi z... pendrivem
    > z najnowszym firmware.

    To że przychodzi i że z najnowszym to OK. Ja pewnie tez bym od tego
    zaczął. Może nawet rozwiąże problem.
    Problem w tym że wiedza fachowca sprowadza się do wymiany firmware lub
    płyty głównej. Dalej nie wnika bo
    - nie wie co jest na płycie i "jak to działa"
    - producent tego nie przewidział w instrukcjach serwisowych
    - producent nie sprzedaje pojedynczych elementów do naprawy swoich płyt

  • 133. Data: 2017-03-20 10:49:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Sat, 18 Mar 2017 20:23:51 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To tylko kwestia konkretnej implementacji a nie samego w sobie can
    >(gdy się nie zna id czujnikow i interpretacji ich payloadu).

    Ogolnie - nic sie nie zna.
    O CAN glownie wiem ze istnieje.

    I teraz gdybym mial zaczac od zera, to ilosc informacji do zdobycia i
    przetworzenia jest przerazajaca.
    A samochod bym pewnie za pol roku naprawil :-)

    A niewiadomych po drodze cale mnostwo.

    J.

  • 134. Data: 2017-03-20 11:02:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cezary,

    Monday, March 20, 2017, 8:33:22 AM, you wrote:

    [...]

    > Był, mieliśmy Mazowię z dyskiem 20 MB, parę miesięcy się bawiłem, zanim
    > programiści dostali.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Mazovia_1016

    Miałem 1016.3T, numer fabryczny 090 :)
    NEC V20 pędzony na 8 MHz, Dysk NEC D5126 z kontrolerem MFM HC-100, który
    miał procedurę oszukiwania benchmarków - każde wywołanie przerwania
    związanego z obsługą dysku cofało zegar o jeden tick. I monitorek 12
    cali z profesjonalnym, bursztynowym kineskopem o dobrej jakości.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 135. Data: 2017-03-20 11:17:33
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.03.2017 o 10:22, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > 10 mln zapewne nie jest w jednym pliku. I ilosc roboty rosnie.
    > Ewentualnie "za sprawdzenie 1$. Za to, ze wiedzialem jak to zrobic w 5

    Jak tylko sprawdzić, to niewiele więcej roboty
    find -type f -exec grep .... {} \; -print

  • 136. Data: 2017-03-20 12:00:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-20 o 04:47, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > I niechaj zgadnę... Oczywiście, o sygnalizacji w takim przypadku, że coś
    > jest nie-halo, producent nie pomyślał?

    Poniekąd pomyślał.
    Magdę zdziwił brak kontrolki włączonych świateł mijania, które się
    powinny świecić. Sprawdziła więc światła i "zobaczyła ciemność".
    Jednak śmiem twierdzić, że sporo osób w dzień mogło by przegapić brak
    kontrolki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 137. Data: 2017-03-20 12:20:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > jechać do sklepu po żarówki (kilka dni temu kobita użyczyła komuś
    > zapasowe), ale jeszcze sprawdzę napięcia.
    > Dupa, nie ma. Dziwne, bo słychać przekaźnik. Sprawdzam przejście na masę
    > od żarówki - nie ma.
    > Ale że mam kumpla mechanika samochodowego, i akurat kobita miała do niego
    > po coś innego jechać - to przy okazji "znajdzie" prąd. Ja na zimnie nie
    > lubię robić.
    >
    > Co się okazało?
    > Ten pierdz... francuski wynalazek nie załączy świateł mijania, jak jedna
    > żarówka jest niesprawna. Nigdy by mi to do głowy nie przyszło.

    I nie wiadomo, która jest przepalona, bo obie nie świecą. :)))

    A jak w czasie nocnej jazdy przepali się żarówka, to druga też się wyłącza?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 138. Data: 2017-03-20 12:30:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

    > I nie wiadomo, która jest przepalona, bo obie nie świecą. :)))

    Najlepiej wymienic obie, bo ta druga też zaraz padnie.

    > A jak w czasie nocnej jazdy przepali się żarówka, to druga też się wyłącza?

    Jazda z jednym tylko światłem jest wbrew przepisom, więc sposób działania
    francuskiego wynalazku jest bez znaczenia. Nie jestem entuzjastą kurczowego
    trzymania się wszystkich przepisów, ale może francuski pomysł jest jakimś
    rozwiązaniem, bo już inaczej się nie da. Na polskich drogach widzę każdego
    dnia tyle "cyklopów", że nie da się tego wytłumaczyć statystyczną kategorią
    "właśnie mi się przepaliło, jadę do najbliższej stacji benzynowej żeby
    wymienić".

    --
    Jarek

  • 139. Data: 2017-03-20 12:45:25
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Najlepiej wymienic obie, bo ta druga też zaraz padnie.

    Nie zawsze. Poprzednie żarówki przepaliły mi się w odstępie prawie jednego
    roku.

> [...]
    > kategorią
    > "właśnie mi się przepaliło, jadę do najbliższej stacji benzynowej żeby

    Wyłączanie w czasie nocnej jazdy sprawnego światła, bo drugie się przepaliło
    jest najgłupszym pomysłem konstruktora.
    Gdy przepali się w nocy jedna żarówka, to pozostaje tylko szybkie hamowanie,
    wzywanie lawety i czekanie do rana pod warsztatem?
    Jak ktoś jeździ tylko w dzień, albo po oświetlonym mieście, to może przez
    kilka dni nie zauważyć przepalonej żarówki.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 140. Data: 2017-03-20 12:54:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan yabba napisał:

    > Nie zawsze. Poprzednie żarówki przepaliły mi się w odstępie prawie
    > jednego roku.

    Może poprzednio też były wymieniane w odstępie jednego roku?

    > Wyłączanie w czasie nocnej jazdy sprawnego światła, bo drugie się
    > przepaliło jest najgłupszym pomysłem konstruktora.

    Z tym się zgodzę, ta akcja mogłaby być zaprojektowana w sposób mniej
    dramatyczny.

    > Gdy przepali się w nocy jedna żarówka, to pozostaje tylko szybkie
    > hamowanie, wzywanie lawety i czekanie do rana pod warsztatem?

    Zgodnie z przepisami tak właśnie jest. Jeszcze można wymienić samemu
    lub wezwać pomoc do wymiany. I tu dochodzimy do kwestii następnej --
    projektowanie samochodu w ten sposób, by do wymiany żarówki trzeba
    było kompletnego warsztatu, podnośnika i wyjmownia silnika, to jeszcze
    głupszy pomysł konstruktora.

    > Jak ktoś jeździ tylko w dzień, albo po oświetlonym mieście, to może
    > przez kilka dni nie zauważyć przepalonej żarówki.

    W dzień to ja teżnie zwracam uwagi na tych idiotów. Moje obserwacje
    statystyczne dotyczą ciemnej pory doby.

    --
    Jarek