  • Data: 2017-03-29 11:18:21
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-29 o 07:03, Piotr Wyderski pisze:

    > I pewnie dokładnie na tym jej umiejętność obsługi BSD się kończyła.
    > Przeszkolono ją raz, co ma robić, to robi.

    Przypomniały mi się pierwsze szkolenia obsługi kas fiskalnych NCR.
    Wtedy praktycznie wszystkie kasy miały stacyjkę i kluczyk, który się
    obracało w pozycję sprzedaży lub raportów, ewentualnie był odrębny
    kluczyk "kierownika".
    Natomiast NCR miała tryby pracy zmieniane klawiszem:
    sprzedaż/raport/programowanie.

    Pokazuję "babom", jak ze sprzedaży trzeba przejść w tryb raportów,
    naciskam dwukrotnie klawisz trybu. Widzę: jakaś babka w swoim kajecie
    pisze "nacisnąć 2x klawisz [klucz]. Więc ja jej mówię, że nie ma liczyć
    naciśnięć klawisza, tylko naciskać, dopóki na wyświetlaczu nie pojawi
    się Raport. Demostruję, przechodząć z innego trybu do R. I co widzę?
    Babka policzyła, że nacisnąłem trzykrotnie klawisz [klucz], skreśliła w
    kajecie 2x, zamiast tego napisała nacisnąź 3x [klucz].
    Nie mogła tego zrozumieć :(

    Ale to nic.
    Wiele lat później jeszcze gorzej było, jak lekarze dostali kasy
    fiskalne. Nie wiedziałem, że w zakresie techniki mogą być tak
    ograniczeni (aż by się chciało powiedzieć dosadniej) ludzie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam