  • Data: 2016-12-04 20:46:10
    Temat: Re: Posluchajta Bary Lajta
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 4 Dec 2016 11:14:48 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Rozpoznanie
    > skrzywionej (a może nie?) litery 0 lub O z bloku 10x10 zaszumianych
    > pixeli jest niemożliwe, najzwyczajniej matematycznie. A to codzienność
    > problemu.

    10x10 to akurat całkiem sporo :)

    Kolejna sprawa czemu miałoby to służyć?
    Przypadek użycia który ja mam na myśli to kamera przy drodze rozpoznająca
    numery przejeżdżającym samochodom, dająca obraz w odpowiedniej
    rozdzielczości do realizowanego zadania - dziś to nie problem.

    Oczywiście można rozważać inne zagadnienie - gdzie chodzi o jak najszybsze
    odczytanie numerów z największej możliwej odległości.
    Tylko to będzie inny problem oparty na innych założeniach, oparty o
    rozpoznawanie obrazu na podstawie np. szeregu klatek.

    > Nie jest. Przypadkowo działa bo w PL litery są dość dobrze rozróżnialne
    > gruboskalowo poza 0O i 8B.

    No z tego co widzę na zdjęciach to litery są szersze niż cyfry.
    A to dość banalne i wyraźne kryterium.

    > Istnieją czcionki *przeznaczone* do
    > wykrywania automatycznego i to nie jest PL. Bodaj holenderskie mają
    > specjalne znaczniki ulatwiające czytanie automatyczne.

    Takie rzeczy to były modne 40 lat temu - przy tamtym poziomie technologii
    kamer i tamtej mocy obliczeniowej.
    Dziś coś takiego jak tablice rejestracyjne automat rozpoznaje i tak
    znacznie lepiej niż człowiek.

    Dziś to większy problem jest w drugą stronę - to człowiek który próbuje
    przeczytać numery może mieć problem z odróżnieniem B/8 czy O/0.
    Ewentualnie nabierze się na 1 przerobioną na 4.

    > Innymi słowy chcesz powiedzieć że najpierw automat zrobi to bez problemu
    > a po chwili okazuje się że w warunkach prawdziwych ma problem?

    Dopytałem - klient docelowo kupił nie takie kamery jak miał kupić,
    pozbawione kontroli nad automatyką ekspozycji i w nocy czasami przełączały
    się niekontrolowanie w tryb dzienny i dawały kompletnie czarny obraz poza
    reflektorami samochodu.
    Czyli problem nie dotyczył jednak rozpoznawania.

    > Kiedyś był pomysł żeby rejestracje miały dodatkowo kod paskowy. Pamiętam
    > jak jeden przygłup z rządu rechotał z tgego pomysłu w latach 90tych a
    > tymczasem nic lepszego nie wymyśliliśmy (a tam mielibyśmy nawet sumy
    > kontrolne).

    W latach 90-tych może i miało to jakiś sens.
    Dziś rozpoznanie obrazu liter i cyfr przy ustalonym liternictwie to nie
    jest żaden problem. Albo mówiąc inaczej - jest dokładnie taki sam jak
    rozpoznanie tego kodu.