eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.x-privat.org!news2.euro.net!209.19
    7.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <x...@n...gazeta.pl> <jf119e$bve$1@inews.gazeta.pl>
    <vifp7h7jmjva$.1uwl08cn41znr$.dlg@40tude.net>
    <jf4k0c$c74$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jf4nrb$pdv$1@inews.gazeta.pl> <1...@4...net>
    <jf60tn$oc2$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jflqsb$3e0$1@inews.gazeta.pl>
    <jlilb9gbjcxn$.1qp3hn6g9bs21$.dlg@40tude.net>
    <28q3wk6p56bx$.mqnhc49954pz$.dlg@40tude.net>
    <jfq0nn$23t$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jfr017$4r6$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Thu, 26 Jan 2012 19:15:38 +0100
    Message-ID: <1t7q1nkrysrow.8jpd1r65gf4a$.dlg@40tude.net>
    Lines: 50
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.138.65
    X-Trace: 1327601738 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26708 83.11.138.65:54960
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2429233
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 26 Jan 2012 08:40:11 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > On 2012-01-26 00:04, Tomasz Pyra wrote:
    >> On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>
    >>> On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
    >>>> On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >>>>
    >>>>> On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>>>>
    >>>>>> Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
    >>>>>> wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
    >>>>>> na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.
    >>>>>
    >>>>> Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
    >>>>> podsterownym poślizgu.
    >>>>
    >>>> I fotka:
    >>>> http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.j
    pg
    >>>>
    >>>> Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost.
    >>>> Na drugim zakręt na ręcznym.
    >>>
    >>> Na samym ręcznym ?
    >>
    >> No i kierownica oczywiście.
    >
    > Ale bez użycia nożnego hamulca ?

    Na zdjęciu jest samym ręcznym.

    Potem robiłem jeszcze dużo różnych prób, m.in. z nożnym w różnych
    konfiguracjach, ale wyniki były najwyżej podobne.

    Zresztą trudno je jednoznacznie porównywać - sam ręczny daje szybko dobre
    możliwości skręcania. Użycie hamulca roboczego na początku pogłębia
    podsterowność, ale samochód szybciej hamuje i po chwili samochód skręca już
    lepiej.



    > Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła
    > kostka betonwa (nie dziurawa), oraz na asfalcie - w obu przypadku
    > pokrytych śniegiem.

    Warto też ponowić test przy dużej prędkości.

    Bo takie podpieranie się ręcznym to fajna rzecz jak samochód jedzie z
    prędkością rowerzysty :)
    Przy jakiś konkretnych prędkościach to już będzie nie do opanowania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: