-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.x-privat.org!news2.euro.net!209.19
7.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <s...@p...homelinux.net>
<x...@n...gazeta.pl> <jf119e$bve$1@inews.gazeta.pl>
<vifp7h7jmjva$.1uwl08cn41znr$.dlg@40tude.net>
<jf4k0c$c74$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<jf4nrb$pdv$1@inews.gazeta.pl> <1...@4...net>
<jf60tn$oc2$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<jflqsb$3e0$1@inews.gazeta.pl>
<jlilb9gbjcxn$.1qp3hn6g9bs21$.dlg@40tude.net>
<28q3wk6p56bx$.mqnhc49954pz$.dlg@40tude.net>
<jfq0nn$23t$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<jfr017$4r6$1@inews.gazeta.pl>
Date: Thu, 26 Jan 2012 19:15:38 +0100
Message-ID: <1t7q1nkrysrow.8jpd1r65gf4a$.dlg@40tude.net>
Lines: 50
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.138.65
X-Trace: 1327601738 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26708 83.11.138.65:54960
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2429233
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 26 Jan 2012 08:40:11 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
> On 2012-01-26 00:04, Tomasz Pyra wrote:
>> On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>
>>> On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
>>>> On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>>>>
>>>>> On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>>>
>>>>>> Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
>>>>>> wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
>>>>>> na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.
>>>>>
>>>>> Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
>>>>> podsterownym poślizgu.
>>>>
>>>> I fotka:
>>>> http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.j
pg
>>>>
>>>> Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost.
>>>> Na drugim zakręt na ręcznym.
>>>
>>> Na samym ręcznym ?
>>
>> No i kierownica oczywiście.
>
> Ale bez użycia nożnego hamulca ?
Na zdjęciu jest samym ręcznym.
Potem robiłem jeszcze dużo różnych prób, m.in. z nożnym w różnych
konfiguracjach, ale wyniki były najwyżej podobne.
Zresztą trudno je jednoznacznie porównywać - sam ręczny daje szybko dobre
możliwości skręcania. Użycie hamulca roboczego na początku pogłębia
podsterowność, ale samochód szybciej hamuje i po chwili samochód skręca już
lepiej.
> Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła
> kostka betonwa (nie dziurawa), oraz na asfalcie - w obu przypadku
> pokrytych śniegiem.
Warto też ponowić test przy dużej prędkości.
Bo takie podpieranie się ręcznym to fajna rzecz jak samochód jedzie z
prędkością rowerzysty :)
Przy jakiś konkretnych prędkościach to już będzie nie do opanowania.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.12 20:01 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 20:09 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 20:28 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=