eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <x...@n...gazeta.pl> <jf119e$bve$1@inews.gazeta.pl>
    <vifp7h7jmjva$.1uwl08cn41znr$.dlg@40tude.net>
    <jf4k0c$c74$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jf4nrb$pdv$1@inews.gazeta.pl> <1...@4...net>
    <jf60tn$oc2$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jflqsb$3e0$1@inews.gazeta.pl>
    <jlilb9gbjcxn$.1qp3hn6g9bs21$.dlg@40tude.net>
    <28q3wk6p56bx$.mqnhc49954pz$.dlg@40tude.net>
    <jfq0nn$23t$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Thu, 26 Jan 2012 00:04:19 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 40
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.176.78
    X-Trace: 1327532659 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1221 79.184.176.78:25715
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2429065
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
    >> On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >>
    >>> On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>>
    >>>> Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
    >>>> wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
    >>>> na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.
    >>>
    >>> Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
    >>> podsterownym poślizgu.
    >>
    >> I fotka:
    >> http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.j
    pg
    >>
    >> Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost.
    >> Na drugim zakręt na ręcznym.
    >
    > Na samym ręcznym ?

    No i kierownica oczywiście.

    >> Na trzecim bez ręcznego.
    >>
    >> Dwa pierwsze w zasadzie równo, trzeci wyraźnie szerszy.
    >
    > Mnie wyszło, że hamowanie przodem był jednak mniej skuteczne (samo
    > hamowanie na wprost). Bokiem zatrzymywał się szybciej (hamowanie + ręczny)

    Nie powinien, chyba że dochodzą efekty zakopywania się samochodu bokiem (na
    mojej nawierzchni praktycznie pomijalne zjawisko).

    Rozpatrując wyłącznie prędkość w płaszczyźnie podłużnej (czyli na moim
    zdjęciu prawo-lewo), hamując na wprost 4 koła cały czas optymalnie hamują
    samochód.
    Skręcając w najlepszy możliwy sposób można to zrobić najwyżej tak samo
    skutecznie w tej płaszczyźnie (co w sumie prawie się udało), tyle że
    prędkość nie tracąc, a zmieniając kierunek ruchu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: