-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <s...@p...homelinux.net>
<x...@n...gazeta.pl> <jf119e$bve$1@inews.gazeta.pl>
<vifp7h7jmjva$.1uwl08cn41znr$.dlg@40tude.net>
<jf4k0c$c74$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<jf4nrb$pdv$1@inews.gazeta.pl> <1...@4...net>
<jf60tn$oc2$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<jflqsb$3e0$1@inews.gazeta.pl>
<jlilb9gbjcxn$.1qp3hn6g9bs21$.dlg@40tude.net>
<28q3wk6p56bx$.mqnhc49954pz$.dlg@40tude.net>
<jfq0nn$23t$1@inews.gazeta.pl>
Date: Thu, 26 Jan 2012 00:04:19 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 40
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.176.78
X-Trace: 1327532659 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1221 79.184.176.78:25715
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2429065
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
> On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
>> On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>>
>>> On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>
>>>> Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
>>>> wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
>>>> na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.
>>>
>>> Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
>>> podsterownym poślizgu.
>>
>> I fotka:
>> http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.j
pg
>>
>> Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost.
>> Na drugim zakręt na ręcznym.
>
> Na samym ręcznym ?
No i kierownica oczywiście.
>> Na trzecim bez ręcznego.
>>
>> Dwa pierwsze w zasadzie równo, trzeci wyraźnie szerszy.
>
> Mnie wyszło, że hamowanie przodem był jednak mniej skuteczne (samo
> hamowanie na wprost). Bokiem zatrzymywał się szybciej (hamowanie + ręczny)
Nie powinien, chyba że dochodzą efekty zakopywania się samochodu bokiem (na
mojej nawierzchni praktycznie pomijalne zjawisko).
Rozpatrując wyłącznie prędkość w płaszczyźnie podłużnej (czyli na moim
zdjęciu prawo-lewo), hamując na wprost 4 koła cały czas optymalnie hamują
samochód.
Skręcając w najlepszy możliwy sposób można to zrobić najwyżej tak samo
skutecznie w tej płaszczyźnie (co w sumie prawie się udało), tyle że
prędkość nie tracąc, a zmieniając kierunek ruchu.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.12 00:06 Krzysiek Kielczewski
- 26.01.12 00:13 Tomasz Pyra
- 26.01.12 08:30 Piotr Klimek
- 26.01.12 08:40 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 08:43 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 19:14 Adam Płaszczyca
- 26.01.12 19:15 Tomasz Pyra
- 26.01.12 20:01 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 20:09 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 20:28 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=