eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-medi
    a.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <x...@n...gazeta.pl> <jf119e$bve$1@inews.gazeta.pl>
    <vifp7h7jmjva$.1uwl08cn41znr$.dlg@40tude.net>
    <jf4k0c$c74$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jf4nrb$pdv$1@inews.gazeta.pl> <1...@4...net>
    <jf60tn$oc2$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <jflqsb$3e0$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100
    Message-ID: <jlilb9gbjcxn$.1qp3hn6g9bs21$.dlg@40tude.net>
    Lines: 33
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.176.78
    X-Trace: 1327517463 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26684 79.184.176.78:22594
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2428967
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
    > wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
    > na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.

    Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
    podsterownym poślizgu.

    Wytłumaczenie dla zjawiska mam takie, że na śliskim możliwości hamowania
    tylnymi kołami są stosunkowo duże, samochód więc raz że całkiem nieźle
    zwalnia, a dwa że lekko dociąża się przednie koła poprawiając ich
    przyczpność. Przednie koła skręcają wtedy lepiej.

    W każdym razie skręcając z zablokowanym ręcznym, zakręt był sporo
    ciaśniejszy niż skręcając bez hamulców.

    Porównanie skrętu na ręcznym z zakrętem przy pełnym hamowaniu z ABS wygląda
    tak że w pierwszej fazie skrętu ręczny ma przewagę. Potem (jak już bardziej
    zwolni) ciaśniej zaczyna skręcać samochód z ABS.

    Przy małych prędkościach z ręcznym zakręt był ciaśniejszy, przy większych
    wyniki były podobne.
    Hamując jadąc na wprost bez skręcania, samochód zatrzymał się tylko
    minimalnie szybciej niż skecając z ręcznym.

    Najgłębiej zacieśnić łuk udało mi się zaczynając od maksymalnego hamowania
    z ABS w skręcie, a po lekkim zmniejszeniu prędkości kończąc skręcając z
    ręcznym.

    Zrobiłem komórką fotkę ze śladami po pierwszych 3 próbach na których łądnie
    to widać, ale muszę popracować nad wyciągnięciem jej z komórki, bo coś mi
    się w niej porobiło...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: