-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
rnetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@N...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Date: Mon, 16 Jan 2012 14:07:55 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 45
Message-ID: <jf17gr$5hd$1@mx1.internetia.pl>
References: <s...@p...homelinux.net>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1326719324 5677 77.252.249.9 (16 Jan 2012 13:08:44 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Jan 2012 13:08:44 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <s...@p...homelinux.net>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427082
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-01-16 11:41, Piotr Klimek pisze:
> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
> konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
> lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
> sie do kraweznika?
Zmianą biegów się dużo nie przejmuj, niech sobie zmienia jak chce, te
współczesne automaty nie są ani tak szybkie by przełączać się zaraz, ani
tak głupie by lecieć do najwyższego biegu przy braku przyczepności.
A nawet jak sobie poleci - to żadna różnica, napędza cię moment
obrotowy, a nie biegi, a moment w automacie jest ładnie wygładzony przez
sprzęgło hydrokinetyczne.
Mi się wydaje (z praktycznych zdarzeń, również FWD, ale nie automat,
zresztą w manualu też niezbyt jest czas szukać biegu jak się nagle
jedzie na wprost), że trzeba by:
- próbować odzyskać przyczepność, choćby kosztem wyprostowania kół
choćby na chwilę, a potem płynnie skręcać do momentu tracenia
przyczepności. W najgorszym wypadku zamiast wyrżnąć na wprost w
krawężnik - otrzesz się o niego bokiem, ale już skręcając, więc straty
mniejsze, bo główna energia nie w tym kierunku.
- próbować odzyskać przyczepność operując tym gazem, ale nie puszczając
go całkiem - przy małych prędkościach (i bez włączonego trybu sport,
jeśli jest) automat nie będzie miał "lock" na sprzęgle, więc uślizg
sprzęgła będzie ładnie pochłaniał różnicę między obrotami silnika i kół,
pod warunkiem że nie przesadzisz z gazem w jedną lub drugą stronę.
Chodzi o to, by koła ci się nadal kręciły z podobną prędkością co
podłoże pod nim - wtedy złapiesz pczyczepność łatwiej, niż kopiąc w
miejscu, lub sunąc zablokowanymi.
- jak już całkiem widać że nie ma szans, że przesadziliśmy o 50km/h, to
zamiast próbować jednak zrobić manerw, którego zrobić się nie da- to
kierownica w przeciwną stronę ;) Celować tak, by wskoczyć między
auta/drzewa, prostopadle do krawężnika/murka a nie rogiem, w zaspę albo
inne auto, a nie w słup, żeby po skarpie zjechać na wprost, a nie wpaść
na nią bokiem i się przewrócić itp - tak by zminimalizować straty,
szukając czegoś o największej powierzchni, najbardziej prostopadłej do
nas, i najlepiej rozpraszającej energię. Rozwalimy komuś zderzak -
trudno, postawimy mu flaszkę a naprawa pójdzie z ubezpieczenia, a zawsze
2 plastikowe zderzaki do wymiany to lepsze niż jedno auto do kasacji.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 16.01.12 14:18 AL
- 16.01.12 14:29 nazgul
- 16.01.12 14:33 Piotr Klimek
- 16.01.12 14:38 Piotr Klimek
- 16.01.12 14:46 news-gazeta
- 16.01.12 14:46 Tomasz Finke
- 16.01.12 15:04 Piotr Klimek
- 16.01.12 15:31 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 16.01.12 15:31 Arek
- 16.01.12 15:36 Arek
- 16.01.12 15:37 Arek
- 16.01.12 15:41 Arek
- 16.01.12 15:56 Arek
- 16.01.12 16:35 Bydlę
- 16.01.12 16:38 Arek
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"