-
Data: 2012-01-16 14:38:17
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia (Mon, 16 Jan 2012 14:07:55 +0100) ktos podajacy sie za BartekK
wyklawiaturowal co nastepuje:
> W dniu 2012-01-16 11:41, Piotr Klimek pisze:
>> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
>> konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
>> lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
>> sie do kraweznika?
> Zmianą biegów się dużo nie przejmuj, niech sobie zmienia jak chce, te
> współczesne automaty nie są ani tak szybkie by przełączać się zaraz, ani
> tak głupie by lecieć do najwyższego biegu przy braku przyczepności.
> A nawet jak sobie poleci - to żadna różnica, napędza cię moment
> obrotowy, a nie biegi, a moment w automacie jest ładnie wygładzony przez
> sprzęgło hydrokinetyczne.
> Mi się wydaje (z praktycznych zdarzeń, również FWD, ale nie automat,
> zresztą w manualu też niezbyt jest czas szukać biegu jak się nagle
> jedzie na wprost), że trzeba by:
>
> - próbować odzyskać przyczepność, choćby kosztem wyprostowania kół
> choćby na chwilę, a potem płynnie skręcać do momentu tracenia
> przyczepności. W najgorszym wypadku zamiast wyrżnąć na wprost w
> krawężnik - otrzesz się o niego bokiem, ale już skręcając, więc straty
> mniejsze, bo główna energia nie w tym kierunku.
>
> - próbować odzyskać przyczepność operując tym gazem, ale nie puszczając
> go całkiem - przy małych prędkościach (i bez włączonego trybu sport,
> jeśli jest) automat nie będzie miał "lock" na sprzęgle, więc uślizg
> sprzęgła będzie ładnie pochłaniał różnicę między obrotami silnika i kół,
> pod warunkiem że nie przesadzisz z gazem w jedną lub drugą stronę.
> Chodzi o to, by koła ci się nadal kręciły z podobną prędkością co
> podłoże pod nim - wtedy złapiesz pczyczepność łatwiej, niż kopiąc w
> miejscu, lub sunąc zablokowanymi.
Dzieki za analize, w takim razie bede musial zabrac pare pacholkow na
osniezony placyk i kombinowac - moze jednak da sie cos wykombinowac
zamiast zdrowasiek :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
Następne wpisy z tego wątku
- 16.01.12 14:46 news-gazeta
- 16.01.12 14:46 Tomasz Finke
- 16.01.12 15:04 Piotr Klimek
- 16.01.12 15:31 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 16.01.12 15:31 Arek
- 16.01.12 15:36 Arek
- 16.01.12 15:37 Arek
- 16.01.12 15:41 Arek
- 16.01.12 15:56 Arek
- 16.01.12 16:35 Bydlę
- 16.01.12 16:38 Arek
- 16.01.12 16:40 Arek
- 16.01.12 16:45 AZ
- 16.01.12 16:46 Arek
- 16.01.12 17:44 BartekK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=