    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Positive battery voltage - co to jest???
    Date: Tue, 8 Jun 2010 22:53:02 +0200

    news:1375037785.20100608223825@pik-net.pl...

    > W Strowgerze bateria +50V to była bateria licznikowa - zasilająca
    > liczniki. W Siemensie telegraficznym (telex) zasilanie było
    > symetryczne +/-60V. Być może w nowszych urządzeniach też występuje
    > jakieś napięcie dodatnie do celów sygnalizacji?

    Występuje tam cała masa różnych napięć do przeróżnych celów, ale w tym
    przynajmniej urządzeniu o które pytam (a także chyba we wszystkich znanych
    mi innych) są one produkowane lokalnie już w samym urządzeniu, często wręcz
    na poszczególnych kartach urządzenia. Całe ustrojstwo jest zasilane
    dwużyłowym przewodem, a ów tajemniczy parametr owego zasilania awansuje
    powoli na jakąś cholerną zemstę zakonu Templariuszy, bo o co chodzi - nikt
    nie wie.
    Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to zaimplementowana w sofcie i albo
    jeszcze nierealizowana sprzętowo, albo zarzucona na jakimś etapie projektu
    możliwość bezpośredniego wspierania osobno dołączanego akumulatora. Tyle, że
    nic więcej na to nie wskazuje...
    Miałem nadzieję, że jest to jakiś typowy parametr, z którym się do tej pory
    nie spotkałem po prostu, wychodzi jednak na to, że nie.

    J.