  • 11. Data: 2009-06-25 07:25:29
    Temat: Re: Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Opera Mini to nie jest natywna przegladarka pozatym skad ci sie wzielo
    > to 54% z ktorej to tabelki wyczytales ?

    OM nie jest natywna, natomiast bez wątpienia jest przeglądarką używaną w
    telefonach komórkowych, przynajmniej w Polsce.

    Dane są oczywiście z gemiusa, zagregowane ;)

    > ipoo ma 1,9mln odslon
    > Urzadzenia mobilne zidetyfikowane per model to 13 mln odslon.
    >
    > Jednak sam udzial Opery Mini w globalnych danych internetowych to 10 mln
    >

    > Wiec dane sa troszke od czapy wiec ciekaw jestem tych 54% skad wziales

    Licząc wg twoich cząstkowych danych

    10+13=23
    13/23= 56 %

    Różnica między 54 a 56 jest raczej niewielka :-)

    > Czyli wynik ipoo jest niedoszacowany :) czy to chciales napisac ?

    Chciałem napisać, że takie schorzenie da się leczyć tylko operacyjnie.
    Spytaj neochirurgów, który fragment trzeba wyciąć.

  • 12. Data: 2009-06-25 07:27:08
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z
    > natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa
    > urządzeń jest niezidentyfikowanych.

    Te 54% wzieles z danych Opery Mini bo wychodzi ze
    13 mln jest z natywnych przegladarek a 10 mln z Opery Mini.

    Opera Mini nie "podaje" na czym chodzi stad w badaniu nie bierze
    udzialu. Fakt Opery Mini na iphona nie ma :)

    Z drugiej strony to ciekawe ze polowa ruchu to Opera Mini czyli dowod na
    brak sensownej przegladarki duzej na telefony lub droga transmisja
    danych. Inna rzecz ze na G1 uzywam Opery Mini jako wygodniejszej a ze
    jest skompilowana jako apk i ma interfejs dotykowy swietnie dziala

  • 13. Data: 2009-06-25 07:30:23
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > Licząc wg twoich cząstkowych danych
    >
    > 10+13=23
    > 13/23= 56 %
    >
    > Różnica między 54 a 56 jest raczej niewielka :-)

    Wiem Opera Mini nie przedstawia sie "modelem telefonu"
    ale sadze ze udzial Opery Mini na WM jest MNIEJSZY i tak niz
    udzial Opery Mini w telefonach ogolem. Wiec zasadniczo wynik
    WM w rynku jest jeszcze mniejszy niz podaje Gemius.

    Jedna mala uwaga Macku Opera Mobilna jak i Skyfire
    dla WM jest chyba liczona jednak w tych 13mln chociaz nie jest natywna.

    > Chciałem napisać, że takie schorzenie da się leczyć tylko operacyjnie.
    > Spytaj neochirurgów, który fragment trzeba wyciąć.

    Przykro mi ze mam lepsza "znajomosc rynku" niz naczelny zbankrutownego
    fkn.pl alias "onet.pl"

  • 14. Data: 2009-06-25 07:42:36
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Mały Jasio wielu rzeczy nie zauważa, jad mu przeszkadza.
    > Zasłania mu m.in. że wiele osób nie czyta stron w przeglądarkach, bo są od
    > tego inne, lepsze rozwiązania - np. RSS.

    Oczywiscie ze wlasciciele iphonow z RSS nie korzystaja :) Wez mnie nie
    rozbrajaj.

    > RSS-hub wyświetla mi większość newsa, w efekcie mam potrzebę wejść na
    > stronę i doczytania na może co 20 stronie. W dodatku jest czytnikiem
    > offline, więc nie muszę mieć połaczenia, żeby poczytać, co jest bardzo miłe
    > np. w metrze.

    No coz jak sie ma namiastke internetu to sie protezami poslugujemy i
    czytamy naglowki newsow :) Wiem wiem macie tez prenumerate newsow
    MMSami heheh

  • 15. Data: 2009-06-25 07:46:55
    Od: Marx <M...@n...com>

    A jaka jest aktualnie najlepsza przegladarka na WM?
    Marx

  • 16. Data: 2009-06-25 07:52:45
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > N ie negujmy faktow tylko sie zastanowmy czemu posiadacze WM nie
    > przegladaja stron WWW na swoich urzadzeniach.

    Kto tak twierdzi? Ty? Ja przeglądam jak potrzebuje.

  • 17. Data: 2009-06-25 07:56:59
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > N ie negujmy faktow tylko sie zastanowmy czemu posiadacze WM nie
    > przegladaja stron WWW na swoich urzadzeniach.

    mysle ze niestety, mimo faktu posiadania sluchawki z WM, musze oddac
    palme pierwszenstwa ajfonowi z prostej przyczyny - sluchawka ta jest
    faworyzowana przez opow i jako jedyna dostala abo telefoniczny z duzym
    transferem. A co za tym idzie bez obciazenia kosztowego wszyscy
    uzytkownicy ajfonow bez patrzenia na kase moge surfowac... i to robia.

    I mysle ze tu jest najistotniejsza kwestia.

    Druga to taka ze sluchawek na WM jest duzo ale duzo osob kupuja ja
    przede wszystkim dla nawigacji i bajerow ekranu dotykowego a nie do
    uzytkowania w 100%

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 18. Data: 2009-06-25 08:02:47
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    KuFeL pisze:

> [...]
    > transferem. A co za tym idzie bez obciazenia kosztowego wszyscy
    > uzytkownicy ajfonow bez patrzenia na kase moge surfowac... i to robia.

    Ipod Touch .... ma dwa razy wiekszy wynik niz wszystkie HTC razem
    wziete. Ktore HTC nie ma wifi ? Jak widac urzedzenie ktore nie ma
    zadnej transmisji danych komorkowych sluzy do internetu bardziej niz
    HTC. Ciekawe ze wysoko dosyc jest Omnia

  • 19. Data: 2009-06-25 08:09:31
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> writes:

    > N ie negujmy faktow tylko sie zastanowmy czemu posiadacze WM nie
    > przegladaja stron WWW na swoich urzadzeniach.

    Skad wiesz, ze nie przegladaja, skoro 54% uzytkownikow posiada nie
    wiadomo co (znaczy wiadomo, ze nie i-costam)?

    MJ

  • 20. Data: 2009-06-25 08:11:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > pytania podtsawowe:
    > 1. kto robil ten ranking

    Tak tak - nie wazne kto glosuje - wazne kto liczy glosy :-)

    > 5. pokaz ta ankiete, ktora wypelniali ankietowani (lub pytania
    > jakie im zadawano)

    Czy w ogole na jakiej podstawie zebrano dane.

    Zeby sie nie okazalo ze majac inny telefon korzysta sie jak sie
    chce, a majac iphona trzeba sie choc raz polaczyc.

    J.