  • 1. Data: 2009-06-25 05:16:52
    Temat: Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Katastrofa normalnie. ......

    Polska

    16% udział Apple w rynku przegladaczy internetu z telefonow.
    To wiecej niz wszyscy producenci poza Nokia (brak WM) i SE (sladowa
    Xperia) razem wzieci - lacznie z myphonami .
    Taki HTC wszystkie modele ma 1,13% Blackberry 0,4% udziału w rynku

    A teraz modele

    1) iPhone 14,96%
    9) iPod Touch 2,45%
    12) Omnia 1,66% (najlepszy WM)
    44) TyTn II 0,39% (najlepszy HTC)

    Tak wiemy ze na WM sa wspaniale przegladarki i sa to w pelni internetowe
    urzadzenia

    buhahahahha

  • 2. Data: 2009-06-25 06:21:17
    Temat: Re: Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:
> [...]
    > 12) Omnia 1,66% (najlepszy WM)
    > 44) TyTn II 0,39% (najlepszy HTC)
    >
    > Tak wiemy ze na WM sa wspaniale przegladarki i sa to w pelni internetowe

    ciekawi mnie jak badano korzystanie z internetu. Czy liczy sie gsm czy
    także wi fi? Czy liczono ilość otwarć www, czy transfer. JAk ilość
    otwarć, to sie nie dziwie. jak transfer.... chmmm ja prawie codziennie
    słucham radia przez telefon z WM, i czasem korzystam z niego jako
    słuchawki skype/Voip. Wiem ze dużo ludzi tak robi. jednak to zerowe
    wykorzystanie www, i w wiekszości zerowe GSM...
    Wszystko zależy jak sie to liczy.

    ToMasz

  • 3. Data: 2009-06-25 06:21:27
    Od: AL <a...@s...tam>

    Jan Strybyszewski pisze:
> [...]
    > Xperia) razem wzieci - lacznie z myphonami .
    > Taki HTC wszystkie modele ma 1,13% Blackberry 0,4% udziału w rynku

    pytania podtsawowe:
    1. kto robil ten ranking
    2. dla kogo byl robiony (jaki mial cel)
    3. kto za to placil
    4. jak wybierana byla grupa statystyczna
    5. pokaz ta ankiete, ktora wypelniali ankietowani (lub pytania jakie im
    zadawano)
    6. ....

    a potem sie troche zastanow, pomysl, wez tabletki na uspokojenie....
    ;)

    > Tak wiemy ze na WM sa wspaniale przegladarki i sa to w pelni internetowe
    > urzadzenia

    bo myslisz, ze przegladarka internetowa to jedyny sposob korzystania z
    internetu?
    To malo wiesz :)

    > buhahahahha

    buhahahahha

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 4. Data: 2009-06-25 06:39:28
    Od: "looker" <l...@l...pl>

    > Tak wiemy ze na WM sa wspaniale przegladarki i sa to w pelni internetowe
    > urzadzenia

    A jaki to ma zwiazek z tematem badania?

    1. Iphone sprzedewany jest w taryfach z pakietami data co wymusza
    korzysatnie z internetu.
    2. Czesc funkcji praktycznie bez wiedzy uzytkownika laczy go z internetm
    (mapy) czy takie korzystanie tez sie liczy?
    3. Jak sie nie mialo mms'ow to trzeba wysylac mail'e, czy takie wymuszenie
    to tez plus Iphone'a?

    i pare innych

    A za badaniami jest tak, kto placi ten ma to co za co placi.

  • 5. Data: 2009-06-25 07:05:50
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ToMasz pisze:

    > ciekawi mnie jak badano korzystanie z internetu. Czy liczy sie gsm czy
    > także wi fi?

    Mysle ze napewno wifi skoro jest ipod Touch z 2,26%

> [...]
    > słuchawki skype/Voip. Wiem ze dużo ludzi tak robi. jednak to zerowe
    > wykorzystanie www, i w wiekszości zerowe GSM...

    To Gemius wiec zapewne "per strona WWW" oczywiscie ze zdaje sobie sprawe
    ze nikt radia nie slucha na K800 po GSM (trzeci telefon w zestawieniu).

  • 6. Data: 2009-06-25 07:08:43
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    AL pisze:

    > pytania podtsawowe:
    > 1. kto robil ten ranking

    Gemius

    > 2. dla kogo byl robiony (jaki mial cel)

    Dla "reklamodawcow" zapewne

    > 3. kto za to placil

    Wszyscy ktorzy placa za dane Gemiusa

    > 4. jak wybierana byla grupa statystyczna

    Nijak to sa dane z portali bedacych w sieci Gemiusa.

    > 5. pokaz ta ankiete, ktora wypelniali ankietowani (lub pytania jakie im
    > zadawano)

    Zadnej ankiety nie wypelniali automat.

    > bo myslisz, ze przegladarka internetowa to jedyny sposob korzystania z
    > internetu?
    > To malo wiesz :)

    Nie, nie jedyny ale najpopularniejszy prawda ?
    Tak wiem wszyscy WM korzystaja z maili i streamingu. :)

  • 7. Data: 2009-06-25 07:10:25
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    looker pisze:

    > A jaki to ma zwiazek z tematem badania?
    >
    > 1. Iphone sprzedewany jest w taryfach z pakietami data co wymusza
    > korzysatnie z internetu.

    Tak oczywiscie .... wymusza ?

    > 2. Czesc funkcji praktycznie bez wiedzy uzytkownika laczy go z internetm
    > (mapy) czy takie korzystanie tez sie liczy?

    W tym badaniu chodzi tylko o WWW wiec mapy niet.

    > 3. Jak sie nie mialo mms'ow to trzeba wysylac mail'e, czy takie wymuszenie
    > to tez plus Iphone'a?

    Maile w badaniu nie biora udzialu.

    > A za badaniami jest tak, kto placi ten ma to co za co placi.

    Ale co jak zle wychodza jakies powazne badania rynkowe, to sie obrazamy. ?

    N ie negujmy faktow tylko sie zastanowmy czemu posiadacze WM nie
    przegladaja stron WWW na swoich urzadzeniach.

  • 8. Data: 2009-06-25 07:11:40
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    AL wrote:

    > pytania podtsawowe:
    > 1. kto robil ten ranking

    gemius

    > 2. dla kogo byl robiony (jaki mial cel)

    dla reklamodawców
    > 3. kto za to placil

    Pan, pani, społeczeństwo...

    > 4. jak wybierana byla grupa statystyczna

    losowo ;)

    Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z
    natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa
    urządzeń jest niezidentyfikowanych.
    Tym samym rzeczywisty udział przeglądarek iPoo wyniósł 9,9 % bo, jak
    powszechnie wiadomo, iPoo nie wolno hańbić się operą. Tylko Safari...

    M.

    PS. Ja internetu głównie do emaili używam. Nie przez przeglądarkę,
    chociaż głównie na iPoo :-)

  • 9. Data: 2009-06-25 07:17:49
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z
    > natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa
    > urządzeń jest niezidentyfikowanych.

    Opera Mini to nie jest natywna przegladarka pozatym skad ci sie wzielo
    to 54% z ktorej to tabelki wyczytales ?

    ipoo ma 1,9mln odslon
    Urzadzenia mobilne zidetyfikowane per model to 13 mln odslon.

    Jednak sam udzial Opery Mini w globalnych danych internetowych to 10 mln

    Wiec dane sa troszke od czapy wiec ciekaw jestem tych 54% skad wziales

    > PS. Ja internetu głównie do emaili używam. Nie przez przeglądarkę,
    > chociaż głównie na iPoo :-)

    Czyli wynik ipoo jest niedoszacowany :) czy to chciales napisac ?

  • 10. Data: 2009-06-25 07:25:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 09:11:40 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z
    > natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa
    > urządzeń jest niezidentyfikowanych.

    Mały Jasio wielu rzeczy nie zauważa, jad mu przeszkadza.
    Zasłania mu m.in. że wiele osób nie czyta stron w przeglądarkach, bo są od
    tego inne, lepsze rozwiązania - np. RSS.
    RSS-hub wyświetla mi większość newsa, w efekcie mam potrzebę wejść na
    stronę i doczytania na może co 20 stronie. W dodatku jest czytnikiem
    offline, więc nie muszę mieć połaczenia, żeby poczytać, co jest bardzo miłe
    np. w metrze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.