  • Data: 2014-01-23 10:09:35
    Temat: Re: Porządek ze zdjęciami
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-01-23 09:46, Franc wrote:

    > Fajnie, fajnie - tylko że Wy robicie to zawodowo.
    > Moje zbiory to typowy kotlet - ot zabrałem aparat na wyjazd z dzieciakami.
    > Ciężko byłoby opisać jakąś konkretną okazją :-)

    Ależ nie!
    Mam na myśli wszystkie swoje fotki prywatne. Zawodowo owszem ale to
    zupełnie inny rozdział.

    Zwykle jest tak, że robi się fotki przy jakichś konkretnych okazjach.
    Warto potem je skopiować do folderu o nazwie
    "data_nazwa_okazji/imprezy". Mam w ten sposób posegregowane fotki od
    2001 roku. Był to rok w którym kupiłem pierwszą cyfrówkę ;-)
    U mnie to się sprawdza.

    W twoim przypadku po prostu piszesz
    "2013-07-22_jezioro_biwak_z_dziećmi". W samej takiej nazwie folderu są
    słowa kluczowe po których można filtrować przy przeszukiwaniu archiwum.
    Oczywiście można też mieć soft w którym można dodawać słowa kluczowe,
    nadawać kategorie (acdsee, xnview) ale z doświadczenia wiem, że ciężko
    jest utrzymać reżim i po kilku latach "giną" bazy owych programów i
    zostajemy z gołymi plikami. No chyba, że zapisujemy do exifów ale to
    zabawa a komu się chce ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info