  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Porównywanie napięcia 325Vpp do 2V
    Date: Fri, 22 Oct 2010 15:07:11 +0200

    Użytkownik "sikor" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:915e97f2-54e5-40b4-9479-9c32f2020cda@l14g2000yq
    b.googlegroups.com...

    Ok dzięki wielkie. Zrobię tak żeby maksymalne napięcie jakie mogę
    wprowadzić do mojego układu było minimalnie mniejsze od największego
    jakie mogę podać na wzmacniacz operacyjny na wejście nieodwracające.
    ----
    Tu wygląda że decydujesz się na dzielnik.

    Zasilanie symetryczne tego wzmacniacza chciałem zrobić z 3 baterii AA
    1v5 przez dzielnik napięcia (2 takie same rezystory, po środku masa
    wirtualna) Przez stabilizator napięcia na 2v na wejście odwracające
    doprowadzał bym właśnie to stabilizowane napięcie.
    ----
    Tu, że jednak nie, bo porównujesz z 2V.

    Teoretycznie:
    wzmacniacz zasilany +2,25v i -2,25v
    na wejściu odwracającym - napięcie z baterii +2,25v przez stabilizator
    na 2v
    ----
    Niektóre stabilizatory LowDrop biorą spory prąd - popłynie do wirtualnej
    masy.

    na wejściu nieodwracającym - nieznane napięcie (nie większe niz 230v
    zmiennego)
    ----
    Tu wygląda, że chcesz pełne 230V podać na wejście nieodwracające.

    Ale teraz właśnie nie wiem jak to będzie z masą.
    Wzmacniacz zasilany symetrycznie przez dzielnik z masą wirtualną i na
    jedno z wejść też używana jest ta masa.
    Drugie wejście - nieznane napięcie ale no właśnie względem czego?
    ----
    Względem tej masy.

    Mogę takie zasilanie symetryczne zastosować?
    ----
    Możesz, ale musisz wiedzieć co robisz, a na razie nie wygląda.
    P.G.